Tjena...Jag har tänkt ett tag på det här med dubbelturbo...O tänkte vidare på för att inte få turbolagg ha en mindre turbo som driver upp varven snabbare så att en större turbo ska kicka in...Skulle detta gå överhuvudtaget eller är det bara en korkad ide? Tack på förhand
MVH / Minitaylor
- True to the Source -
Senast redigerat av Minitaylor (19 september 2008)
Tjena...Jag har tänkt ett tag på det här med dubbelturbo...O tänkte vidare på för att inte få turbolagg ha en mindre turbo som driver upp varven snabbare så att en större turbo ska kicka in...Skulle detta gå överhuvudtaget eller är det bara en korkad ide? Tack på förhand
MVH / Minitaylor
- True to the Source -
Det är inte dubbelturbo du menar det är Två Stegs Turbo. Men bygger man rätt så kommer man inte att få turbolagg, även men en turbo. Så man har ingen nytta av det om man inte vill plocka hiskeligt höga tryck.
MVH / Minitaylor
- True to the Source -
Det är inte dubbelturbo du menar det är Två Stegs Turbo. Men bygger man rätt så kommer man inte att få turbolagg, även men en turbo. Så man har ingen nytta av det om man inte vill plocka hiskeligt höga tryck.
Alright...det var bara en tanke...Å varför inte fråga o lära sig ? Tack för alla svar..bilen jag har tänkt mig att ha det på är V70R även fast jag tror att det bara blir en stor singelturbo...
Har hört att dubbelturbo (parallel koppling) inte fungera på en ojämn rad-motor.. tex. en rak 5:a. Men har inte fått höra varför det inte skulle fungera..?? ´Kan inte tänka ut vad det skulle vara som inte får det att funka.. Någon här som vet bättre?