3070
Sök

infektion i tungpiercing.

508 Inlägg
20 september 2008
Ååå va alla trådar ska spåra jämt... Killen frågar om svullnaden ska va så eller inte!
Svullnaden ska ju va i typ 2-3veckor säger dom och läknings tiden är typ 3-6veckor, men d är olika från person till person.
Men om d kommer var verkar ju inte så jäkla bra, gå tillbaka till studion o fråga dom istället, d är nog d bästa...
Senast redigerat av RacingBunny (20 september 2008)

757 Inlägg
20 september 2008
är det såkallade varet gult eller mer genomskinligt. för är det mer åt det genomskinliga håller så är det sårvätsa. är det gult så kan det vara infekterat.

när man piercar tungar hur sköter man de då?
tar mar corsodyl eller vad det heter om inte så skulle jag tro att det kan hjälpa till på traven.

Häst
1 099 Inlägg
20 september 2008
Lanjin skrev:
när man piercar tungar hur sköter man de då?
tar mar corsodyl eller vad det heter om inte så skulle jag tro att det kan hjälpa till på traven.

Corsodyl är nog för starkt. Finns speciella munskölj för nygjorda piercings..

Till trådskaparen : gå till din studio och fråga om råd, de bör veta bäst...
För alla andra : Jag är inte piercad i tungan..

Än är inte den sista idioten född..

Avstängd
962 Inlägg
20 september 2008
Jag undrar om varet eller sårvätskan smakar gott i munnen?

Ace Ventura
1 240 Inlägg
20 september 2008
Smedhult skrev:
prodrive skrev:

enligt dina andra inlägg så verkar det som att du har en väldigt låg IQ, och då även andra synpunkter på vad som är gott o inte  hmm

Äsch han är bara uppmärksamhetsbeoende.. Prodrive är säkert piercad själv, Han har säkert en stor tjurring i ollonet lol

517 Inlägg
20 september 2008
Aruzo skrev:
Smedhult skrev:
prodrive skrev:

enligt dina andra inlägg så verkar det som att du har en väldigt låg IQ, och då även andra synpunkter på vad som är gott o inte  hmm

Äsch han är bara uppmärksamhetsbeoende.. Prodrive är säkert piercad själv, Han har säkert en stor tjurring i ollonet lol

Eller är han lite bitter tro, kanske inte vägar göra något sådant. Tänk om mamma blir arg:D

Herr
1 722 Inlägg
20 september 2008
FireTraXX skrev:
prodrive skrev:
Varför piercar man sig i tungan?

För att göra uppror mot ens föräldrars hårda regler.
T.ex. att komma hem på skolnätter och inte röka heroin innan frukost.

lol

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

SQ
1 343 Inlägg
20 september 2008
ErikAxelsson skrev:
Aruzo skrev:
Smedhult skrev:

Eller är han lite bitter tro, kanske inte vägar göra något sådant. Tänk om mamma blir arg:D

han är en morsgris!

va de gäller din piercing så hade min broder liknande problem, men han fick låta de läka å göra om de.. men de va bara i hans fall, kanske inte är lika illa med din.. kanske går med nån rengöringsvätska?
som sagt, gå tillbakak till din studio och fråga.. smile
Senast redigerat av Lardi (20 september 2008)

Ljudnörd!

Fundersam
126 Inlägg
20 september 2008
Golf3 skrev:
jag gjorde min piercing i måndags, svullnaden på ena sidan har gått ner, men på den sidan av tungan där piercingen sitter så är det fortfarande hårt och ömt, någon som haft liknande problem? ska det vara så?

jag hade inga problem med min när den va nygjord men efter två år så svullna den upp men då köpte jag sånt man sköljer piercingen med, svullnaden lade sig efter några dagar. och nu har den suttit där i 7 år.
Vågar du så ta av den o skölj rent piercing o tunga.

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

987 Inlägg
20 september 2008
Golf3 skrev:
jag gjorde min piercing i måndags, svullnaden på ena sidan har gått ner, men på den sidan av tungan där piercingen sitter så är det fortfarande hårt och ömt, någon som haft liknande problem? ska det vara så?

Min svällde aldrig överhuvudtaget, syrrans gjorde dock.. Hon köpte någonting på apoteket vad det nu hette och med det blev det bra på 2-3 dagar, gå dit och förklara ditt problem så får du säkert något liknande..

i like it load

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
21 september 2008
Vad du än gör så plocka inte ur staven när det är som det är. Kommer bli ett fult ärr efter. Vem vill ha en knöl I tungan? =P
Och om det är infekterat så stänger du gara in infektionen genom att plocka ur staven. Hålet i tungan växer igen fort och infektionen blir då kvar inne i tungan.
Tungan kan vara svullen bra länge efter att man piercat sig. Det är olika från person till person.

Lycka till.
Senast redigerat av SweetBabyDoll (21 september 2008)

I do it my way

12 086 Inlägg
21 september 2008
Percingar i munnen är lite farligt såhär i början.. mkt bakterier o sånt.
Vissa är överkänsliga med, blir de inte bra får du nog klara dig utan.

Jag tycker percing är trevligt i många fall, har dock lite svårt för de med en hel smyckesbutik i ansiktet! tongue

Sök