3046
Sök

Ny bil. Bmw 525-535 e34 elller 850 Glt?

Kyltekniker
166 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Japp, nu har jag tröttnat på min e30 320 -88 som bara är till bekymmer.

Har en budget på runt 20 000 kr och funderar på Bmw 525-535 e34 elller 850 Glt.

850 glt 170hk -92 kollar jag mycket på och verkar vara den som håller bäst och finns mest tillgängliga reserverdelar till ett vettigt pris.

Bmw är roliga och har kraftfulla motorer. Har kollat på en 530 ( http://www.blocket.se/vi/18203905.htm?c … amp;last=1 ) Kan man köpa en 530 V8 e34 94 för 20 000 utan att det är fel på den? Tycker det är lite billigt kanske.

Länka på och tipsa om bilar är ni snälla. big_smile

Arg Snickare
875 Inlägg
23 september 2008
850 tycker jag. finns billiga grejer till. reservdelar och styling.

741 Inlägg
23 september 2008
Vad är du ute efter? att åka från A till B? isåfall köp 850in..

Finns ingen anledning till att köpa 850in om du är ute efter att ha lite roligt ibland också 170 hästarn går inte bra.. 535a e34 funkar ju ganska bra! lite dyrare reservdelar än volvon kanske men det är det värt tycker jag..

Meister
6 763 Inlägg
23 september 2008
Jag skulle köpa en e34 i det här fallet. Kolla på autopower.se får du massor med info om dom. 850 -92 är väll en liten problem bil med mycket barnsjukdommar som jag har fattat de

132 Inlägg
23 september 2008
Köpte min 850 glt -93 för drygt 2 veckor sedan och jag är nöjd med det änsålänge! smile

Kyltekniker
166 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Joo skrev:
Vad är du ute efter? att åka från A till B? isåfall köp 850in..

Finns ingen anledning till att köpa 850in om du är ute efter att ha lite roligt ibland också 170 hästarn går inte bra.. 535a e34 funkar ju ganska bra! lite dyrare reservdelar än volvon kanske men det är det värt tycker jag..

Jag är ute mest ute efter skoj, om jag ska vara ärlig. Klart jag kör från A till B också ibland. Men främst kul. Men tror ni den jag länkade håller? Klart ni kanske måste se på den, men ni kanske har köpt en i samma prisklass som höll jättefint. Vad brukar dom ligga i? e34 530 1994

741 Inlägg
23 september 2008
Uzbeki skrev:
Köpte min 850 glt -93 för drygt 2 veckor sedan och jag är nöjd med det änsålänge! smile

Vad är du nöjd med? att den håller?

inte för att vara spydig men köpa framhjulsdrift och lite effekt är skit trist! smile vill man åka och handla eller åka till kompisen så funkar den ju klockrent men till mer än det? nää..

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 september 2008
skulle åka bmw iallfall dock inte 535 fy fan så dyra att äga och köra.. delar finns på skroten

2slow

50 Inlägg
23 september 2008
Bmw 525 smile

12 086 Inlägg
23 september 2008
När jag frågade Volvo 850 lr Bmw 540 sa 9 av 10 Bmw..

Jag köpte en Bmw, jag tror de va rätt beslut.
Just Glt-modellen ska visst bara va slö och dra mkt bensin.
Köp en turbo lr nöjj dig med en SE med 140hk.

Ps. Du får en 540 för 20K idag, jag köpte min för 20.. dock påkostad 38 nu smile

plattsättare!
804 Inlägg
23 september 2008
köp en bmw .. om du köper en glt bil kan du lik väl cyckla =P

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Herr
285 Inlägg
23 september 2008
bemve skrev:
Japp, nu har jag tröttnat på min e30 320 -88 som bara är till bekymmer.

Har en budget på runt 20 000 kr och funderar på Bmw 525-535 e34 elller 850 Glt.

850 glt 170hk -92 kollar jag mycket på och verkar vara den som håller bäst och finns mest tillgängliga reserverdelar till ett vettigt pris.

Bmw är roliga och har kraftfulla motorer. Har kollat på en 530 ( http://www.blocket.se/vi/18203905.htm?c … amp;last=1 ) Kan man köpa en 530 V8 e34 94 för 20 000 utan att det är fel på den? Tycker det är lite billigt kanske.

Länka på och tipsa om bilar är ni snälla. big_smile

om det är bekymmer du vill slippa, skippa volvon.
Äter skivor, leder, framvagnen. Rullat några mil? Hög oljeförbrukning om den rullat långt.
Känslig vevhusventilation m.m...

Passa dig för automaten på BMW, liten-liten plastkula kan ställa till kostsamma bekymmer.
..

Hellre lite rassel som varnar än plötslig ventilssallad.

132 Inlägg
23 september 2008
Joo skrev:
Uzbeki skrev:

Vad är du nöjd med? att den håller?

inte för att vara spydig men köpa framhjulsdrift och lite effekt är skit trist! smile vill man åka och handla eller åka till kompisen så funkar den ju klockrent men till mer än det? nää..

Det du nämner i det andra stycket räcker gott och väl till mig för tillfället så jag är nöjd. Någon mer dum fråga?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2008
Bmw drar mer än en volvo: Fel, bmw är kända för låg förbrukning kontra effekt. Motsvarande Bmw drar betydligt mindre än motsvarande volvo.

Delarna är svindyra till Bmw: Snitten på delarna till en Bmw ligger på samma nivå som genomsnittsbilen. Dock så håller delarna till en bmw lite längre eftersom de oftast är bättre dimensionerade. Och dessutom har bmw ( med få undantag) kamkedja.

Bmw har högre försäkring: Suck, sluta jämföra vovlo 740 116hp med Bmw 535 211hp. Jämför med en T5 eller T5-R istället.

Bmw är en snobbil: Är bara en åsikt och sånna påverkar i alla fall inte mitt bilval ett dugg.

Bmw (eller RWD) är livsfarligt vintertid: Hur ska ni ha det volvoägare? 740 är ju så bra och säker men bmw är minnsan livsfarliga. Tvärt om anser i alla fall jag att RWD ger bättre balans och mer kontroll över bilen. En FWD släpper mer sällan men understyr å andra sidan när den väl släpper och vips plogar bilen rätt fram och in i älgen eller vad det nu var man skulle väja för.

Slutsats: Mitt råd är att skaffa dig en Bmw wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

42 Inlägg
23 september 2008
ja skulle lätt köpa bmw ja köpte min första förra veckan jävla bra bilar mkt kruta och om du ska leka såär ju en svenson framhjulsdriven volvo jävel inge att ha tongue va du en köper såhoppas ja du blir nöjd men ja skulle ta bmwn big_smile

2 668 Inlägg
23 september 2008
Rquired skrev:
Bmw drar mer än en volvo: Fel, bmw är kända för låg förbrukning kontra effekt. Motsvarande Bmw drar betydligt mindre än motsvarande volvo.

Delarna är svindyra till Bmw: Snitten på delarna till en Bmw ligger på samma nivå som genomsnittsbilen. Dock så håller delarna till en bmw lite längre eftersom de oftast är bättre dimensionerade. Och dessutom har bmw ( med få undantag) kamkedja.

Bmw har högre försäkring: Suck, sluta jämföra vovlo 740 116hp med Bmw 535 211hp. Jämför med en T5 eller T5-R istället.

Bmw är en snobbil: Är bara en åsikt och sånna påverkar i alla fall inte mitt bilval ett dugg.

Bmw (eller RWD) är livsfarligt vintertid: Hur ska ni ha det volvoägare? 740 är ju så bra och säker men bmw är minnsan livsfarliga. Tvärt om anser i alla fall jag att RWD ger bättre balans och mer kontroll över bilen. En FWD släpper mer sällan men understyr å andra sidan när den väl släpper och vips plogar bilen rätt fram och in i älgen eller vad det nu var man skulle väja för.

hmmm när jag köpte min 535 20 år gammal så kostade den 26k om året i försäk... så jag skulle satsa på en 525a

2slow

Herr
285 Inlägg
23 september 2008
Lägger till. 535.an var den bästa vinterbil jag har någonsin haft. *saknar den*
Finns ju en liten knapp som man kan koppla ur antislirfunktionen och kunna köra lite bredställ på säkrat område.

42 Inlägg
23 september 2008
ett litet tips på bmw som ja skulle köpa innan ja hitta den min:P är en 525 me vanos 24v motorn på 192hk kan hitta riktigt skyssta för typ 16000 då har man ju lite att handla för man är ju aldrig säker att det är helt skyst me en så gammal bil:P

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2008
azid skrev:
Rquired skrev:

hmmm när jag köpte min 535 20 år gammal så kostade den 26k om året i försäk... så jag skulle satsa på en 525a

Jag skrev aldrig att försäkringen var rimlig, bara att tex en T5 hade kostat lika mycket wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 668 Inlägg
23 september 2008
Rquired skrev:
azid skrev:
Rquired skrev:

Jag skrev aldrig att försäkringen var rimlig, bara att tex en T5 hade kostat lika mycket wink

det gör den nog ja:P

2slow

Sök