azid skrev:
Rquired skrev:
Bmw drar mer än en volvo: Fel, bmw är kända för låg förbrukning kontra effekt. Motsvarande Bmw drar betydligt mindre än motsvarande volvo.
Delarna är svindyra till Bmw: Snitten på delarna till en Bmw ligger på samma nivå som genomsnittsbilen. Dock så håller delarna till en bmw lite längre eftersom de oftast är bättre dimensionerade. Och dessutom har bmw ( med få undantag) kamkedja.
Bmw har högre försäkring: Suck, sluta jämföra vovlo 740 116hp med Bmw 535 211hp. Jämför med en T5 eller T5-R istället.
Bmw är en snobbil: Är bara en åsikt och sånna påverkar i alla fall inte mitt bilval ett dugg.
Bmw (eller RWD) är livsfarligt vintertid: Hur ska ni ha det volvoägare? 740 är ju så bra och säker men bmw är minnsan livsfarliga. Tvärt om anser i alla fall jag att RWD ger bättre balans och mer kontroll över bilen. En FWD släpper mer sällan men understyr å andra sidan när den väl släpper och vips plogar bilen rätt fram och in i älgen eller vad det nu var man skulle väja för.
Slutsats: Mitt råd är att skaffa dig en Bmw
hmmm när jag köpte min 535 20 år gammal så kostade den 26k om året i försäk... så jag skulle satsa på en 525a
Jag skrev aldrig att försäkringen var rimlig, bara att tex en T5 hade kostat lika mycket
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.