3466
Sök

Vart kan man köpa NYA Windows XP -licenser?

Smålänning
7 883 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Någon som har en aning?
Har provat ett lånat nu, men vill köpa ett eget...

Det jag vill ha är Windows XP Pro som INTE är OEM, eftersom jag vill kunna ha det på nästa dator också...

Windows Vista går fetbort, då dess systemkrav gör att det troligen inte ens kommer gå att installera när insallationsprogrammet kontrollerar prestanda...

Har visseligen ett Linux Ubuntu med bearbetat gränssnitt (Linux Mint), men tyvärr så går det inte installera .EXE-program på det sad Annars är det suveränt...

Och bry er inte om att ens nämna Vista... Tror inte det har drivrutiner till mitt ljudkort heller för den delen... 10 år gammal dator...

Och säg inte att jag ska byta dator heller... Då kan ni skicka pengar till det i ett kuvert wink

Dator:
Pentium 2, 350 MhZ
650 mb ram
220 gig HDD
ATI Radeon 9250 grafik
Creative Soundblaster PCI128 ljud
Kanske snart HDMI-kort wink Måste bara flytta omkring lite så jag får en ledig plats... Och Windows 98 stöder inte det wink

Vore tacksam om någon visste, annars får jag maila Microsoft... Vilket jag inte vill... Helst wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 september 2008
jadu, OEM är som en uppdatering mer eller hur?

Det fulla XP- kan man köpa på mediamarkt för 800kr.

Samma pris på elgiganten om du uppger att det kostar 800kr på mediamarkt tack vare pris garantin.

Mvh Markus

Edit: Gick iallafall att köpa där för ca 4mån sen smile
Senast redigerat av -Mackan- (23 september 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 741 Inlägg
23 september 2008
Hmm...
Varför hdmi?
Kommer verkligen den där datorn att klara spela upp nån vettig kvallité?
Tycker min p4 3.0 har problem med 1080p.
Men XP finns att köpa lite här och var, du har redan fått tips ovan.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Smålänning
7 883 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Tackar för svaren smile Ja, MediaMarkt öppnar ju här på torsdag hörde jag, och elgiganten finns ju redan här... Så får väll åka runt och höra mig för...

Ska kolla in TBH.se också smile Har kanske mer kul saker wink

OEM är ju ett datorbundet system, så installerar jag det på 350in så måste det ligga på den och jag får inte modda nånting eller lägga in det på en annan dator istället när jag byter... Dessutom står det att det måste vara en NY dator och den får inte ha mer än ett operativsystem... Och jag har två som jag byter emellan genom HDD-rack.. Mitt "Pirat" XP och Linux.

tecman skrev:
Hmm...
Varför hdmi?

För att det är jävligt fränt och ingen annan har det i en sån gammal dator big_smile cool Bryr mig inte så mycket om om den kan spela HD-video, det är sånt som märks när man provar isf wink
Den datorn har f.ö överraskat mig innan wink Klarar t.ex dom gamla GTA-spelen (GTA3, Vice city) big_smile tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök