cooolt! gillade hilmerssons manta...hoppas din blir lika läcker! blire fjäderben genom huven oxxå?
Ja den är riktigt het! Nej denhär bilen ska jag hålla hyffsat stilren å original. Men det ska bli till en riktig sleeper. Ska se ut som en original samlarbil på utsidan, men drivlina väghållning osv blir helt annat än original.
Ska försöka få ut så mkt som möjligt ur original hjulupphänging fram, med alla de metoder som finns. dög det att köra rally på förr i tiden ska de duga nu med
i bakvagnen har jag klurat lite på att bygga wattlänk. bakaxel blir volvo 1031, billig hållbar och så finns det massor med diffar att köpa till den.
låter intressant! hoppas man får se den nästa sommar då?
om jag lyckas hålla tidplanen kommer bilen att vara reggad och klar med original turbomotor, åtminstone till slutet av nästa sommar.. till säsongen efter det ska motorn ur igen å ställas på lite.
Nu är tråget nästintill färdigt, så nästa blir att starta vinkelslipen å börja massera kardantunneln å bygga lite motorfästen. bockning å klippning av plåtar. anväde mej av 3mm alu-plåt
Nästan klart, en liten bit ska svetsas dit i ändan. funderar även på en blästring så jag får samma finish på plåten som gjutgodset.