4052
Sök

seriösa framsystem 6.5" lite rockigare , tips på lite olika motages

6 851 Inlägg
28 september 2008
Lonefox skrev:
beyond skrev:
eller vad säger ni om att  BYGGA om i dörrarna lite. sätta DUBBLA  2vägs 6kit istället?  dvs 4diskanter och 4 st 6.5or i fram?  lite osäker nu men kanske steget klarar det ändå eller?

Låter som en helt ok idé...och jo steget klarar det. Dock kräver det en del kräm bakom, men det ser ut som att du tänkt på den biten (av vad jag kan se i din andra tråd).
DLS A-serie SLUKAR ström när de lastas ner. Som så många andra steg av dne bättre skolan.

Ja det gör dem, men det är inte så illa som alla tror. Har man bara ett vettigt batteri och bra laddning till detta så är det inte så illa..

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
väldigt smart lösning av MDS med dubbla midbasar  http://www.mds.se/?artnr=231539

men jag är nervös för MDS . blev skraj för dom efter 1dollar tweeter historien .och alla skit grejjer man haft därifrån

vad säger ni om RAINBOW , existerar sånt märke  . eller är det återigen kanske MDS egna humbung?

allt för mkt china skit har man vart med om

pallar inte med sånt mer

RAINBOW? lockar inte direkt när man hör det. vad säger ni ?

jag ska se till att ha ström,dubbla batterier kommer från Stinger 70ser . bilens orginal batteri är 105amp. och stark laddare då självklart . V8 motor osv
laddaren/hela generatorn är dessutom utbytt för tusen mil sen till helt ny.aldrig vart med om så dyr generator i mitt liv. men det är för bilen har galet mkt utrustning. så det är ett as till generator oxå
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 september 2008

det är inte alls fy skam..tom snäppet vassare än märken nämda i tråden,,till dom priserna:)
Senast redigerat av pattilatti2 (28 september 2008)

6 851 Inlägg
28 september 2008
pattilatti2 skrev:

det är inte alls fy skam..tom snäppet vassare än märken nämda i tråden,,till dom priserna:)

Har du testat dem själv?
Jag har inte testat dem, men jag har hört av folk att dem ska vara bra.

Men kollar man i priset runt 2500-3500:- så är det inte så mycke i kvalité som skiljer, det är mera karaktären på kitten som är olika (inom de mera kända märkena).

Dock så låter det mycke vettigt att sätta dubbla 6½" fram. Jag tror dock att det kan räcka med ett par diskanter..

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
pattilatti2 skrev:

Har du testat dem själv?

Men kollar man i priset runt 2500-3500:- så är det inte så mycke i kvalité som skiljer, det är mera karaktären på kitten som är olika (inom de mera kända märkena).

Dock så låter det mycke vettigt att sätta dubbla 6½" fram. Jag tror dock att det kan räcka med ett par diskanter..

jag satt och fundera på det där . orkar man med 4diskanter fram?
men dubbla 6.5 får det nog allt bli tror ja

jag sa att jag kan gå upp till 4500kr max på framsystem innan

om jag sätter limit nu . 6tusen kr .

japp 6tusen för framsystemet. thats it sen

MVH Beyond

6 851 Inlägg
28 september 2008
Dock så tror jag att ett A2 steg blir lite klent till dubbla framsystem..A3 skulle passat bättre tror jag.
ok..men då du inte verka vara killen som direkt gilla HiFi, så skulle du nog välja ett system som rockar lite mer än låter fint.
Förslag på saker som rockar: Kicker, Rockford,Impact, Soundstream (vissa serie), DLS R/MS serie m.m
Senast redigerat av TT-Avant (28 september 2008)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 september 2008
Jag tycker det låter som du är ute efter kickers RS framsystem.
Dom hänger på bra högt......
Vet av erfarenhet.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 september 2008
TT-Avant skrev:
pattilatti2 skrev:

Har du testat dem själv?

har inte testat dom mer än provlyssnat o ja tyckte dom lät bra..
men ja sku nog rekomendera focel..elr hertz ...men rainbow i den prisklassen kanske låter bättre..vette fan..svårt som sagt..går du upp till 6000kr som du skrev där..
sku ja lätt rekomendera tex Dls Nobelium 6.2 kitsystem de låter föööörbannat bra:)6k för dls kittet..
Hertz MLK 165 snäppet billigare men de lär nog låta bra me..5k för det

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
ska va grejjer som rockar för mig ja 

DLS får jag höra ett IRIDIUM nånting  i dagarna i en bil 6.5
sen ska jag lyssna på ett EMPHASER NEO 6.5 kit i en annan bil

Hertz är ändå mer HIFI? inte sådär rock?

Sen har vi Kicker RS ja . glömde helt . de väll serien som kör hifi men med bra djup oxå ?

Förslag på saker som rockar: Kicker, Rockford,Impact, Soundstream (vissa serie), DLS R/MS serie m.m

vilket serie Soundstream då? och vilket i Impact?  för lite sådär Hifi men rockigt ändå mest

VILKET DJUNGEL

MVH Beyond

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 september 2008
RS låter bra men framförallt riktigt högt.
Vill man ha bättre så finns ju SS men det är ett helt annat pris på dom.
Men visst DB akuten har nått SS kvar för 6k dom kostar ju 9 annars så allt är ju relativt.
Annars finns det RS kit för hos http://www.dnbilradio.se/ för 3400:-
Kör själv med dubbla KS kit i bilen och dom spelar högt och bra men dom bleknar nog lite om man har en HCCA  i bagagen dörför jag rekommenderar RS

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

6 851 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:
ska va grejjer som rockar för mig ja 

vilket serie Soundstream då? och vilket i Impact?  för lite sådär Hifi men rockigt ändå mest

VILKET DJUNGEL

SoundStream TRC.6N och Impact Impact HS 6532 ska vist vara bra. Impact har jag själv inte hört (bara lite när jag kolla i en bil lite snabbt).
Men som sagt, svårt att rekomendera något till dej då det är du som ska lyssna på det.
Kanske funkar för mej, men inte alls för dej..vi har ju lite olika öron och tycken.

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
BMTech skrev:
RS låter bra men framförallt riktigt högt.
Vill man ha bättre så finns ju SS men det är ett helt annat pris på dom.
Men visst DB akuten har nått SS kvar för 6k dom kostar ju 9 annars så allt är ju relativt.
Annars finns det RS kit för hos http://www.dnbilradio.se/ för 3400:-
Kör själv med dubbla KS kit i bilen och dom spelar högt och bra men dom bleknar nog lite om man har en HCCA  i bagagen dörför jag rekommenderar RS

ja exakt . det ska tåla spelas högt ja med HCCA i luckan

nog står närmast dessa två för mig nu

EM-PHASER ECP26NEO-XT4

http://www.auto-entertainment.de/uploads/pics/0701_ecp26_neo_xt4_300_2.jpg

ELLER

KICKER-RS

http://www.kicker.nl/images/mid_rs.jpg

Till en början får det gå med ett kit . me tur räcker det gott

den som provar vet

nu återstår bara höra EM-PHASER  livet . vilket jag snart får göra i en bil

jag skippar DLS iridium

Vilka har hört EM-PHASER NEO , i live redan?  vad tyckte ni?
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

1 400 Inlägg
28 september 2008
Hertz rockar grymt. Även rent och riktigt bra driv i miden på vilken volym som helst.
Enormt prisvärda.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
micke7406 skrev:
Hertz rockar grymt. Även rent och riktigt bra driv i miden på vilken volym som helst.
Enormt prisvärda.

låter bra . då är dom i klass med KICKER RS ? vilket HERTZ tänkte du på?

MVH Beyond

1 400 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:
micke7406 skrev:
Enormt prisvärda.

HSK serien. Det är nog dom mest prisvärda högtalarna som finns i den klassen.
Och du kan spela hur högt du vill. Dom ger inte vika.Och vilket driv i midden ...... Muuums

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
micke7406 skrev:
beyond skrev:
micke7406 skrev:
Enormt prisvärda.

Och du kan spela hur högt du vill. Dom ger inte vika.Och vilket driv i midden ...... Muuums

jaa du

läste ett test. HERTZ vann över FOCAL

här är sista orden ur testet

So the out-of-the box winner definitely goes to Hertz. I didn't try their passive crossovers but not having to cut the majority of the upper midrange is a huge plus in my book, especially when using a compact tweeter. If one were to use a large format tweeter I think my preference might sway toward the Focals though since they have better excursion capabilities and deeper midbass overall

MVH Beyond

6 851 Inlägg
28 september 2008
micke7406 skrev:
beyond skrev:
micke7406 skrev:
Enormt prisvärda.

Vilka av HSK tänker du på då?
HSK 165?
Senast redigerat av TT-Avant (28 september 2008)

395 Inlägg
28 september 2008
Varför inte Rockford Fosgate power kit?
köpte själv ett Rockford Fosgate T152S Power, det är 5,25or och jag är grymt nöjd smile
så Rockford Fosgate T162S Power borde väll funka? smile

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
njae inga rockford i år  HEHE

pratar man hertz så pratar man HKS 165 ja smile

MVH Beyond

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 september 2008
dls nobelium e deras tyngsta serie..lär ju om inte annat spela jävligt fint ,,på förbannat hög volym smile
de är antingen de elr hertz dom e väl 700kr billigare me smile

Sök