3198
Sök

A4 1,8t Vart fasen är mitt Pyschh-ljud?

9 108 Inlägg
26 september 2008
#21
Benan skrev:
Det där att öppetfiler dödar LMM tror jag inte ett smack på.. har kört med Öppetfilert på Caprin i 5år nu, och jag oljar in det 2ggn/år och det går hur bra som helst fortfarande. Har haft det på alla mina bruksbilar oxå som har LMM utan problem. Bara mina 2 cent om filter! smile
Det är 'lite' skillnad på en bil från 1970 och dagens bilar wink Sedan är det såklart många med nya bilar som kör med öppet filter utan problem och det finns även dom som fått problem. Jag hade chansat roll


646 Inlägg
26 september 2008
#22
Sätter du öppet filter på så garanterar jag att du kommer få dit ljud som du vill ha!
Har inte än på 3 år varit med om att öppet filter jävlas men däremot byter man dump så finns chansen!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 september 2008
#23
Gunclub skrev:
Benan skrev:
Det där att öppetfiler dödar LMM tror jag inte ett smack på.. har kört med Öppetfilert på Caprin i 5år nu, och jag oljar in det 2ggn/år och det går hur bra som helst fortfarande. Har haft det på alla mina bruksbilar oxå som har LMM utan problem. Bara mina 2 cent om filter! smile
Jo men Audis lmm sägs vara en av de känsligaste på marknaden. har ögnst igenom ett hundratal trådar och 90% säger att man gör bäst i att låta bli öppet filter på audi om man inte byter ut lmm helt. Och det är inget jag är direkt sugen på då det kostar satan.
Det är ingen fara att ha ett öppet filter sålänge du inte dränker filtret i olja.

född blåvit
624 Inlägg
26 september 2008
#24
Högre förbrukning kanske kan hänga ihop med att du nu drar som fan på höga varv konstant för att framkalla pys? tongue

Avstängd
1 557 Inlägg
26 september 2008
#25
Jag fick stänga min luft burk pga av fel på LMM hmm Vet inte hur det e på A4 men på min skulle det tydligen troligtvis funka om man flyttade LMM en bit från luft filtret.. Sitter väldigt nära på min.. Vet som sagt inte hur det är på A4an men orka tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

195 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#26
Alla verkar rekomendera et öppet filter. Men om jag nu skulle skaffa ett. Hur fasen sätter jag dit det? på en volvo tex så sitter ju lmm osv fast i slangen men på audin sitter ju det mesta i själva burken..


1 353 Inlägg
29 september 2008
#27
problemet med att sätta öppet filter i din bil är att du samtidigt måste ha ett filter till vevhusvent också för dom slangarna går in i lutburken också..


Sir
201 Inlägg
29 september 2008
#28
tja.. har inte läst alla inlägg..

Har du satt dit en kolvdump ska den vändas allså inte sitta som orginalen som öppnas på vacum bara.
Så har du kolvdump så börja med att vända dumpen. Den undre anslutningen på dumpens kolv ska gå mot intercooler slangnen och den på sidan blir återcirkuleringen. Kolvdump öppnas med både vacum och tryck.

Har du gjort detta redan så ställs dumpen in att den ska öppna snabbt och stänga långsamt. 

Med öppet filter plockar du ut LMM med LMMhuset som sitter inne i luftburken. Plocka bort burken och montera luftfiltret med ett litet rör imellan för att minska turbulensen så Lmm inte vibrerar sönder. kör med ett oljefritt luftfilter..

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
29 september 2008
#29
Som vw___tompa skrev. Vänd på dumpen så ska du få pys. Uppenbarligen så ska man göra det med hybrid dumpar på vag motorer (står nog även det om du läser instruktionerna för dumpen). Men räkna inte med några monster pys med 0,5 i ladd wink

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

4 586 Inlägg
29 september 2008
#30
kör mer orginaldumpen istället inga fel på den som sitter orginal. sedan ifall du inte vill sabba luftmassemätaren så skaffa en bra avskärmning samt tvätta filtret var 500e mil då kommer du inte ha några problem alls sedan ifall du kör på vintern så stoppa dit vanliga luftburken igen


2 Inlägg
29 september 2008
#31
de är inte säkert att du får ett pyss ljud för att du byter dump.
Prova med att sätta dit ett öppet filter med.
7 mvh Mez.

6 Inlägg
29 september 2008
#32
Är egentligen inte så insatt men är det inte lättrycksturbo på Audi A4 1.8T som standard? Får man ens något pysljud av det lilla laddtryck en sådan ger ifrån sig?


195 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#33
Crille88 skrev:
problemet med att sätta öppet filter i din bil är att du samtidigt måste ha ett filter till vevhusvent också för dom slangarna går in i lutburken också..
Ja och vad kostar ett sånt?  Allt är så förbaskat komplicerat så fort man kommer till audins luftburk.


195 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#34
Stener skrev:
Är egentligen inte så insatt men är det inte lättrycksturbo på Audi A4 1.8T som standard? Får man ens något pysljud av det lilla laddtryck en sådan ger ifrån sig?
Det tror jag man skall få, Polarens 940 laddar 0,5 och den pyser rejält.


195 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#35
Palander skrev:
tja.. har inte läst alla inlägg..

Har du satt dit en kolvdump ska den vändas allså inte sitta som orginalen som öppnas på vacum bara.
Så har du kolvdump så börja med att vända dumpen. Den undre anslutningen på dumpens kolv ska gå mot intercooler slangnen och den på sidan blir återcirkuleringen. Kolvdump öppnas med både vacum och tryck.

Har du gjort detta redan så ställs dumpen in att den ska öppna snabbt och stänga långsamt. 

Med öppet filter plockar du ut LMM med LMMhuset som sitter inne i luftburken. Plocka bort burken och montera luftfiltret med ett litet rör imellan för att minska turbulensen så Lmm inte vibrerar sönder. kör med ett oljefritt luftfilter..
Jag har satt dumpen precis som den sitter på bilden (bypass valve):
http://www.biokinesis.com/audi/Audi%20engine%201.8t.jpg

Jag har också provat att vända den bakockfram men utan något vidare resultat:/


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
#36
satte du på rätt ventil? för ena ventil pyser inte. den vid luftburken. finns en längre ner om du kollar.. kika på det. kan tyvär inte se länken för bild. men skicka bild så kan ajg ringa in hur du ska göra om du har gjort fel dvs.

-den satt som en fläskläpp-

195 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#37
husmus skrev:
satte du på rätt ventil? för ena ventil pyser inte. den vid luftburken. finns en längre ner om du kollar.. kika på det. kan tyvär inte se länken för bild. men skicka bild så kan ajg ringa in hur du ska göra om du har gjort fel dvs.
http://www.biokinesis.com/audi/Audi%20engine%201.8t.jpg


"Se Bypass valve!!!" wink


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
#38
säker på att du inte satt på ventilen från luftburken då? för om du sätter den vid "bypass walve" så ska det funka.. om inte, köp ny dump.. fan va skumt

-den satt som en fläskläpp-

\m/(><)\m/
742 Inlägg
29 september 2008
#39
kan vara så att det bara inte ger nått dumpljud när du har luftburken.. grejade lite med min S40 när den gick illa för att veta om det va nått av det jag monterat som gjorde att den gick skit bla öppen dump, öppet filter mm. med öppen dump och orginal luftburk så lät det typ inget om dumpen, låter mycket mer med orginaldump som sitter på turbon och öppet filter än öppen dump och luftburk. med öppen dump och filter så låter det som faan.. nästan lite störigt.. laddar närmare 1,5 bar

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

195 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#40
husmus skrev:
säker på att du inte satt på ventilen från luftburken då? för om du sätter den vid "bypass walve" så ska det funka.. om inte, köp ny dump.. fan va skumt
Huh ventilen från luftburken? vad menar du nu?



Sök