Helgen började iaf väldigt annorlunda och spännande!
Jag och min farsa åker från Odenplan ner mot essingeleden, åker förbi gröndals infarten då jag ser en lite mysko bil. En saab kombi av nyare modell (silvrig)...
Tyckte den såg ut som en civvare men säger ingenting till farsan.. Några sekunder senare, snett vänster framför oss en likadan saab dock mörk.. Tycker också den ser ut som en civvare... Nästa sekund märker jag hur de blinkar blått, rött och helljus i backspegeln! :fan: Va fan tänker jag... Va fan har farsan gjort nu?? Va fan har jag gjort!?? :?:
Farsan börjar skynda som fan med att ta på sig bältet! och vi tvingas köra in till kanten.. När vi stannar vevar farsan ner rutan för att börja snacka. Dock så hade redan poliserna sprungit och omringat hela bilen hör strax innan de river upp båda dörrarna hur de laddar pistolerna! :affraid: (mantenrörelen) :!:
Först skriker de: Håll händerna synliga! Jag gjorde då den klassiska o hade händerna över skallen
De första de fråga va om vi hade vapen i bilen... Javisst säger farsan! och blir snabbt utdragen ur bilen och blir muddrad. Han jagar rätt så mycke och har 3 gevär bagaget då.
Medans han blir muddrad och mitt leg blir kollat så börjar de förhöra mig om hur mycke vapen farsan har och om han har några pistoler. Javisst säger ju ja då
När ja kollar mig lite runt för att se vart farsan va så ser ja hur många polisbilar de va också.. totalt 6 st!!! varav 3 var civilare. 2 vanliga och en piket.. Totalt ca 20 poliser med dragna vapen riktade mot oss
Det hela slutar med att de letade efter några andra som hade en liknande bil och har viftat med pistoler... Passade på o fråga hur de va med knivlagen och om jag får ha en kniv i bilen att kunna avliva djur med om ja kör på nåt.
Kan säga att de va MYCKET trevliga poliser!
Spec den blonda donnan:D hon skulle gärna få visitera mig :tihi: :woot:
Efter de så va min helg ganska så tråkig förutom när ja jobbade som bartender en natt
Tyvärr så börjar jag bli krasslig i kroppen allt oftare