Ser mycket bra ut. Blir så sugen själv att ta hand om någon gammal BMW när jag ser sånt här. Skulle vilja renovera en E30 men har fasen ingenstans att hålla på. Ett villagarage duger inte till mer än förvaring av en bil.
Ser mycket bra ut. Blir så sugen själv att ta hand om någon gammal BMW när jag ser sånt här. Skulle vilja renovera en E30 men har fasen ingenstans att hålla på. Ett villagarage duger inte till mer än förvaring av en bil.
Klart att du ska fixa en bmw! men en e28:a e så mkt bättre:D
Ja e glad att ja är belönad med ett fett garage! får plats med fyra bilar om man e smidig, men sen har ja ju 2 våningar till
På andra planet har jag en träverkstad med ALLT man kan tänka sig.
på tredje planet har jag vinden där de är FULLT med gamla bildelar Gav för ett tag sen bort en hel drös med amazon delar. typ ett flertal rostfria dörrar och huvar osv.
Klart att du ska fixa en bmw! men en e28:a e så mkt bättre:D
Ja e glad att ja är belönad med ett fett garage! får plats med fyra bilar om man e smidig, men sen har ja ju 2 våningar till
På andra planet har jag en träverkstad med ALLT man kan tänka sig.
på tredje planet har jag vinden där de är FULLT med gamla bildelar Gav för ett tag sen bort en hel drös med amazon delar. typ ett flertal rostfria dörrar och huvar osv.
Jaja, nu jäklar så fick man lönen o då har jag shoppat lite.
Detta köptes in
8l mineralolja för inkörning 1l Atf 320 olja 1l Bromsvätska Lockhead dot4 4L glykol baserad på Etylenglykol 6 NGK tändstift 10 st svarta buntband med stål
Om ni ser nå fuffens att tex glykolen inte passar min motor så säg till nu ska jag till västerhaninge o hämta bilen o sen sticker jag till landstället!
Franskt skattemärke för motorvägar osv från 91-92 hade en hel drös sådana där i framrutan på vår bil när jag bodde där, tyskarna har ju också sådana skatteklistermärken, de fungerar typ som de skattemärke som vi har på bakplåten, fast lite mer avancerat på nå sätt
Råkade klanta mig rätt rejält också. Skulle dra runt motorn lite o se om de kom soppa men de gjorde det inte. Trodde såklart att styrreläet va paj och dum som jag var så kopplade jag inte förbi som de står i boken att man kan göra. Hela den dagen gick åt till att ringa runt till närliggande bilskrotar och leta efter ett annat relä.
Totalt fick jag köra 15mil den dagen o ja va inte glad när ja kom tebax o insåg att ja hade glömt säkringshelvetet i boxen för pumpen plus att jag hade ett extrarelä liggandes med min andra elpiska jag har.
Däremot så fick jag se en helt ny skrot i E-tuna som va satans ball! han hade många fina bilar! tänker lätt åka dit igen i sommar o se om man köpa sig nåt kul
Samma dag så STARTADE BILEN!
Gick dock ojämt som fasen men de blev lite bättre när ja pulat lite me vac slangarna o avgaset
Passade på o blästra lite fästen till kylaren samt lackade dem.
Såg också att min viskoskoppling är totalslut! och att jag behöver nya vac slangar. Fick improvisera med lite trädgårdsslang
FILM! jag ber om ursäkt för allt äckligt tickande. Hoppas verkligen inte att det är kammen som e sliten.
Grymt med uppstart! Nu är man avundsjuk . Är viskokopplingen slut? Montera elfläkt istället! Så slipper du 240-flåset när nu ska varva.
Mvh /T
Jo ja har haft de i skallen nu ett tag o ja tror att de e jäkla bra med elfläkt!
Tackar alla andra
Ringde förövrigt bmw i solna idag för att beställa lite delar. Men de hade stängt reservdelsavdelningen.. Samtalet slutade iaf med att jag bokade en tid nu i veckan för att testa en kompressormatad Mini
Dags för en liten update igen, jobbar ganska mycke nu så ja e lagom trött när jag kommer hem..
Va nere i helgen som vart och mekade lite
Snyggat upp servon lite. Har bytt ut trädgårdsslangen mot en finare vac slang Återställt service lampan Motionerat bromsarna ( slutade med att plocka ner oken o borsta med stålborste) Börjat sanera inredningen lite... Satte dit huven
Ska se om de finns nån bild
Trädgårdslang vs ny org vac slang
Lite lätt uppfräschad servo
Äcklig inredning i bagaget, letar ny!
Inte mycke rost iaf ska slipa rent där någon vacker dag. Men de svarta till höger på bilder är SATANS kletigt
Utgångsobjekt att göra rent...
Fynd när vi städade Festis av gammalt slag. Freppaz gamla Avgaspipa Och nåt som jag inte har en aning om va de e .
Medlet jag använder för att göra rent interiören
Bara för att visa hur mycke ja gillar att spela högt och bra
Skitig så in i h-vete
Har också fått stora problem med mina elhissar bak. De ena "fästet" som håller i rutan har lossnat. Det har resulterat i att den ena hållaren är i botten av dörren och den ena sitter fast i rutan som är halvt öppen.. Nån som kan förklara hur fasiken ja ska få skiten att släppa?
Om ni vet nå bättre medel lr liknande att göra rent sätena så säg till!
Ja o fassan har också funderat på varför bilen går lite ojämt på tomgången tills de slog mig att kammen som sitter i nu inte är orginal, hoppet finns för att det är en lite vassare den går ju schysst på högre varv.