Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.
Senast redigerat av Strych (5 oktober 2008)