3456
Sök

Bmw M5 E39 ELLER Bmw M3 e36 vilket av det?

261 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#1
har lite framtidsplaner på byta upp mej till antigen en M5 e39 eller M3 e36..skulle behöva lite tips o råd om båda bilarna för ock nackdelar!

tack

Me-BboyLuna

Race For Fun!
379 Inlägg
5 oktober 2008
#2
M5 e39 är hyffsat billig nu så den hade jag tagit alla gånger smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

2 Inlägg
5 oktober 2008
#3
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.
Senast redigerat av Strych (5 oktober 2008)


261 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#4
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

Me-BboyLuna

dARKiE
5 031 Inlägg
5 oktober 2008
#6
BboyLuna skrev:
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

Lite komiskt där när du själv har en E36 M optik med M3 emblem wink
Nej men, är själv sugen på en E39 M5 efter 328;an då jag tycker dem är väldigt trevliga bilar. Så tycker du ska köra på en sådan om du gillar E39;an mer smile
Senast redigerat av Darkie (5 oktober 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 948 Inlägg
5 oktober 2008
#7
fråga dig istället vad du ska ha bilen till... är det en snabb bruksbil du vill kunna åka så acca så snabbt som möjligt med och ligga å köra 300 på motorvägen? då e det helt klart m5'an du ska ha.

är det så att du har tänkt dig att åka på lite banträffar och liknande så skulle jag satsa på en e36 från 96 och framåt.

sen så måste det väll även sägas att för att få en riktigt fin m5a så får du lägga närmare 130-140 en m3a får du därimot för 100. sen måste det även tilläggas att m5orna är istort sett omöjligt att köra på under 1,5 medans m3an kommer du undan på 1,1 med samma körsätt big_smile


Men vad det en blir så skit i milen som står på mätaren. gå på service historiken, antal ägare och nuvarande ägare på bilen istället....

12 086 Inlägg
5 oktober 2008
#8
BboyLuna skrev:
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

Du vet om att du kör en M3 kittad 318 va?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 oktober 2008
#9
BboyLuna skrev:
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

suck..

C H E V R O L E T <3

8 883 Inlägg
6 oktober 2008
#10
En svensksåld har även en mycket lägre försäkringspremie, vilket är rätt viktigt när det gäller just M5 och M3.

Frågade ett icke namngivet bolag vad det skulle kosta att försäkra en M5 (02) och en svensksåld hamna på 8900 per år och helförsäkring en importerad kostade 25 500.....

Fotograf på tierpidag.se

FreddeK
6 oktober 2008
#11
JapMax skrev:
BboyLuna skrev:
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

Du vet om att du kör en M3 kittad 318 va?

lite komiskt måste jag hålla med om!

82 Inlägg
6 oktober 2008
#12
e36 M3 är ju mera sport kan jag tycka, lättare, 3-3.2 liters sexa på 286-321hk, och ser ju inte så illa ut smile
e39 M5 mera komfortsport med v8 under huven big_smile Svårt val, beror lite vad man ska ha den till, men skulle jag ordentligt med chas skulle jag ta M5 cool


7 120 Inlägg
6 oktober 2008
#13
Jag gillar M3 mer. Dem är ju lite billigare så du kan ju lägga dem extra pengarna på godis till bilen istället wink

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 oktober 2008
#14
jag hade tagit M5an lätt.. den är stor, mer praktisk i längden och snygagre än en e36a. sen snabbare med, och inte alltför dyr... köp en M5... ska själv köpa en e39, men får bli 528 ;( hehe...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

3 121 Inlägg
6 oktober 2008
#15
M5an är ett autobahnlok. Inte särskilt sportig i uppförande eller motorkaraktär, men jäkligt trevlig.
Skulle jag bara ha en bil skulle jag lätt välja en M5:a.

Vill man däremot ha en bil som andas mer sport än komfort och som känns lätt och snabb i böjarna skulle jag köpa en M3:a.


261 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#16
viccoA skrev:
M5an är ett autobahnlok. Inte särskilt sportig i uppförande eller motorkaraktär, men jäkligt trevlig.
Skulle jag bara ha en bil skulle jag lätt välja en M5:a.

Vill man däremot ha en bil som andas mer sport än komfort och som känns lätt och snabb i böjarna skulle jag köpa en M3:a.

jag håller exakt med dej men fan ändå är jag tveksam asåå för jag vill ha den lyxen men sportiga o komforten hmmm

Me-BboyLuna

261 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#17
race skrev:
M5 e39 är hyffsat billig nu så den hade jag tagit alla gånger smile

jaa dom är det faktiskt...hittade en hysfad för 160tsk helt okej asåå perfekt exakt som jag vill ha men ändp vill jag ha m3an

Me-BboyLuna

1 585 Inlägg
7 oktober 2008
#18
Hade valt E39 M5an alla dagar i veckan året runt. Mycket snyggare bil som går betydligt bättre än M3:an. Mer lyx osv.. Ska någon gång i mitt liv äga en M5:a om det så är det sista jag gör:P

120 Inlägg
7 oktober 2008
#19
M5 E39. Lagom stor och vräkig, en autobahnglidare utan dess like. För att inte tala om ljudet den sjunger ut... ahh underbart smile


261 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#20
C.Joensson skrev:
M5 E39. Lagom stor och vräkig, en autobahnglidare utan dess like. För att inte tala om ljudet den sjunger ut... ahh underbart smile

Den Lär röra på sej duu..bättre en en M3a e hundra på det..!

Me-BboyLuna


Sök