3448
Sök

hur mkt laddar en 850 t5 med bsr steg 3?

Thedriftking
12 oktober 2008
Trådstartare
#1
tja,

som rubriken lyder hur mkt laddar en 850 t5 med bsr steg 3?
(då har den ca 315hk)

och hur mkt laddar en orginal 850 t5?

hur kan man "skruva" upp det lite när man behöver det och sen "skruva" ner det sen igen?

tack på förhand

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
12 oktober 2008
#2
Thedriftking skrev:
tja,

som rubriken lyder hur mkt laddar en 850 t5 med bsr steg 3?
(då har den ca 315hk)

och hur mkt laddar en orginal 850 t5?

hur kan man "skruva" upp det lite när man behöver det och sen "skruva" ner det sen igen?

tack på förhand

Då den SKA ha 315hk tongue, näe men 1,3 tror ja väl?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
12 oktober 2008
#3
Vet ej vad de laddar men med hjälp av en pysventil (ställbart laddtryck) så dår det ju an ändra laddet. Den kan du ju dra in i kupen så det blir ställbar inifrån bilen.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Thedriftking
12 oktober 2008
Trådstartare
#4
tal0n skrev:
Thedriftking skrev:
tja,

som rubriken lyder hur mkt laddar en 850 t5 med bsr steg 3?
(då har den ca 315hk)

och hur mkt laddar en orginal 850 t5?

hur kan man "skruva" upp det lite när man behöver det och sen "skruva" ner det sen igen?

tack på förhand

Då den SKA ha 315hk tongue, näe men 1,3 tror ja väl?

ok, men vet du hur man kan skruva upp det när man vill, typ från förar platsen?

692 Inlägg
12 oktober 2008
#5
Jag hade en 855 R tidigare med BSR steg 3, och den laddade 1,1 bar ungefär.
Bör väl vara något liknande på en t5 kanske?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
12 oktober 2008
#6
Thedriftking skrev:
tal0n skrev:
Thedriftking skrev:
tja,

som rubriken lyder hur mkt laddar en 850 t5 med bsr steg 3?
(då har den ca 315hk)

och hur mkt laddar en orginal 850 t5?

hur kan man "skruva" upp det lite när man behöver det och sen "skruva" ner det sen igen?

tack på förhand

Då den SKA ha 315hk tongue, näe men 1,3 tror ja väl?

ok, men vet du hur man kan skruva upp det när man vill, typ från förar platsen?

Ja du skruvar på pysventilen....

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Thedriftking
12 oktober 2008
Trådstartare
#7
ok, tack för snabba svar! vet ni nån stans där dom kopplar in laddtrycksmätare i a-stolpen?

1 079 Inlägg
12 oktober 2008
#8
Ladda iaf inte över 1,3, stakarna tycker inte om det... Samt tänk på att en laddtrycksmätare inte visar exakt!
Senast redigerat av Syst3m (12 oktober 2008)

167 Inlägg
13 oktober 2008
#9
chippa elr mappa bara, skruva inte på laddet för själv, om du laddar 1.4 elr högre så kommer stakarna vika sig med stor sannolikhet! och då blir det mkt dyrare...

Överladd<3

Håltagare
239 Inlägg
13 oktober 2008
#10
original laddar dom 0.65 och ladda inte över 1.4 då börjar det bli risk för stakarna:)

285 Inlägg
13 oktober 2008
#11
Thedriftking skrev:
ok, tack för snabba svar! vet ni nån stans där dom kopplar in laddtrycksmätare i a-stolpen?

gör de själv kanske?..en 3åring klarar av de


2 Inlägg
13 oktober 2008
#12
Hade en t5, den laddade 1,1 med de chipet!! Laddtrycksmätaren e ju bara å smacka i smile


Thedriftking
13 oktober 2008
Trådstartare
#13
odmangst skrev:
Hade en t5, den laddade 1,1 med de chipet!! Laddtrycksmätaren e ju bara å smacka i smile

ok, tack för hjälpen! så då kan man höja laddet till 1,3 utan problem eller? (när man behöver det)

1 353 Inlägg
13 oktober 2008
#14
Thedriftking skrev:
odmangst skrev:
Hade en t5, den laddade 1,1 med de chipet!! Laddtrycksmätaren e ju bara å smacka i smile

ok, tack för hjälpen! så då kan man höja laddet till 1,3 utan problem eller? (när man behöver det)

nope du ska inte höja laddet ett smack.
du ska chippa bilen o inget annat.. om du höjer laddet 0,1bar så ska även soppa trycket matchas och tändningen för att du ska få de hela o lira.
pysventil kan du också kasta för som sagt lek inte med laddtryck de blir väldigt väldigt dyrt väldigt fort..
om du trots allt vill höja med hjälp av pysventil eller något annat fuffens så varsågod ingen som tvingar dig..
men om du vill att din bil ska hålla längre än till första provturen så lönar de sig o spara pengar en månad eller två o skaffa sig ett chip istället där allting lirar som de ska, krökta stakar e  de minsta du behöver oroa dig för om du pystrimmar en orginal t5:a från 0,6 -> 1,3 o spikningarna kommer som ett brev på posten.
MVH
Crille


Thedriftking
14 oktober 2008
Trådstartare
#15
Crille88 skrev:
Thedriftking skrev:
odmangst skrev:
Hade en t5, den laddade 1,1 med de chipet!! Laddtrycksmätaren e ju bara å smacka i smile

ok, tack för hjälpen! så då kan man höja laddet till 1,3 utan problem eller? (när man behöver det)

nope du ska inte höja laddet ett smack.
du ska chippa bilen o inget annat.. om du höjer laddet 0,1bar så ska även soppa trycket matchas och tändningen för att du ska få de hela o lira.
pysventil kan du också kasta för som sagt lek inte med laddtryck de blir väldigt väldigt dyrt väldigt fort..
om du trots allt vill höja med hjälp av pysventil eller något annat fuffens så varsågod ingen som tvingar dig..
men om du vill att din bil ska hålla längre än till första provturen så lönar de sig o spara pengar en månad eller två o skaffa sig ett chip istället där allting lirar som de ska, krökta stakar e  de minsta du behöver oroa dig för om du pystrimmar en orginal t5:a från 0,6 -> 1,3 o spikningarna kommer som ett brev på posten.
MVH
Crille

jag ska chippa den med bsr steg 3, så man ska inte äns höja det med 0,1bar?

1 353 Inlägg
14 oktober 2008
#16
om du ska chippa bilen så kommer du ladda ca 1,0-1,2. så visst kan du skruva ett varv på wastegaten för att få den lite hårdare men att pysa 0,1bar till 1,3 kommer inte göra världens skillnad då org agg e så litet så den kommer bara bli varm istället för att pumpa den luft som behövs...
det ja menade var att om du pystrimmar den från 0,6-1,3 så kommer motorn gå åt helvete då den är anpassa med tillräckligt soppa för 0,6bar..
ha´de



Sök