3225
Sök

Måste man plana toppen på Saab 9000 cse 2,3T och man bara lyfter den?

12 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Måste man plana toppen om man lyfter av den för att byta blockpackning? lr kan man bara kolla så den e plan å dunka dit den igen? har alldrig skruvat så med nya bilar..

Burn rubber not your soul

BMW fantast
1 172 Inlägg
21 oktober 2008
det kan funka att abra dunka dit den, men det rekomenderas ju att alltid byta den, coh det ahde jag med gjort.. inte så kul om den inte håller tätt när toppen väl e på igen sad den kostar ju itne så mycket så man behöver snåla

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 497 Inlägg
21 oktober 2008
AeroMalm skrev:
det kan funka att abra dunka dit den, men det rekomenderas ju att alltid byta den, coh det ahde jag med gjort.. inte så kul om den inte håller tätt när toppen väl e på igen sad den kostar ju itne så mycket så man behöver snåla

Du missförstod nog wink

Svar: Nej, du inte plana toppen för att bara byta packning.
Om den inte gått varm och kokat då?

12 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
oki nej för bilen har inte gått varm eller kokat. e det väldigt komplicerat att byta packning är det nått speciellt man ska tänka på? som sagt lite för ny bil för mig har ju inte skruvat med dom så mycket..

Burn rubber not your soul

2 164 Inlägg
21 oktober 2008
Även om inte bilen gått varm ska man igentligen plana lite om den har läckt ut så de har bildats nått litet spår i toppen. Men har man inte haft de utan bara byter i förebyggande syfte så behöver man inte plana.

Finns verkstads handböcker för hur man byter den.
De kan vara jobbigt om man inte vet.

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 oktober 2008
green_turbo skrev:
Måste man plana toppen om man lyfter av den för att byta blockpackning? lr kan man bara kolla så den e plan å dunka dit den igen? har alldrig skruvat så med nya bilar..

Frågan e väl varför man byter packning så där bara....??roll
Senast redigerat av mrbuggy (21 oktober 2008)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 oktober 2008
Man kan ju kolla på vilken sida den tryckt ut avgaserna eller vad den nu läckt... Är det mellan packning och topp är plana en god ide, är det mellan block och packning påverkar det inte toppen...

Kostade iofs bara mig 300kr att få min topp planad så det kan det vara värt...
Senast redigerat av bumpe (21 oktober 2008)

Sök