3362
Sök

hjälp angående koppling mellan dator och tv

35 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
hej jag har en s-video kabel och när jag sätter in den i tvn så får jag bara svart-vit på tv men dator är det färg på... är det någon som vet vad man kan göra ??

Hemmasittare
241 Inlägg
21 oktober 2008
Testa och bläddra till en annan tv kanal. Vissa kanaler har inte stöd för S-video och då blir det svartvitt tyvärr. Om du har fler ingångar på tvn så testa lite olika. Jag hade en tv med två scart ingångar, varav endast den ena stödde S-video.

Mvh
Senast redigerat av C-Douglas (21 oktober 2008)

35 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
C-Douglas skrev:
Testa och bläddra till en annan tv kanal. Vissa kanaler har inte stöd för S-video och då blir det svartvitt tyvärr. Om du har fler ingångar på tvn så testa lite olika. Jag hade en tv med två scart ingångar, varav endast den ena stödde S-video.

Mvh

aa jag har prövat på 3 olika tver eller vad man säger men ingen fungerar?!?! jag läste på en annan sida att s-video inte stöder scartgrejjer....hhe

Hemmasittare
241 Inlägg
27 oktober 2008
Ok men det är fel i så fall smile Jag har kört s-video med scartadapter med färgbild. Tror mer på att din tv inte har stöd för det, vad har du för tv?

Föresten, har du någon VHS bandspelare? Vissa vhs spelare har ju en scartingång, så testa att köra via den och sen scart till tvn. VHS bandspelaren kanske klarar att omvandla VHS signalen istället, eller gå in i menyn på vhsen och ställa om manuellt till s-video.

Annars får du väl skaffa nån adapter typ: http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=53270127
Senast redigerat av C-Douglas (27 oktober 2008)

Sök