3424
Sök

BMW köper volvo?

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
hörde nu på radion att det går rykten om att bmw ska köpa upp volvo, vad är era funderingar runt det?
jag själv skulle tycka att det var positivt  eftersom jag är bmwfantastsjälv och tror att bmw skulle kunna höja standarden på volvo som dom gjorde på mini cooper

Blyfot
829 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
hörde nu på radion att det går rykten om att bmw ska köpa upp volvo, vad är era funderingar runt det?
jag själv skulle tycka att det var positivt  eftersom jag är bmwfantastsjälv och tror att bmw skulle kunna höja standarden på volvo som dom gjorde på mini cooper

eller så kanske dom får en chans att bygga riktiga bilar.. och med lite tur så kanske volvo driver i rätt ände igen

"bara en mor kan älska en sån son"

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
precis! man kan ju se på saab tex som sänkts sig rätt så markant enligt mig ialla fall i 93-klassen där man använder opelkmponeneter i bilarna och det märks

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
Jag hoppas verkligen att ryktena är sanna, kan dock med 99% säkerhet säga att det är påhitt! sad

Iofs är det mesta bättre än Ford, men man kan hoppas att inte TATA köper upp Volvo... sad

German Engineering
9 083 Inlägg
27 oktober 2008
Det låter ju som en bra idé av BMW smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2008
ja volvo har enligt mig bättre bilar än BMW så höja standarden.. tss.. kanske på bmw:s bilar då? tongue
men de skulle vara jävligt bra faktiskt! ford har ju kört volvo i botten.. hata ford och kommer alltid göra det.. fyfan det skär i hjärtat när man tänker på vad dem gjort mot volvo! hoppas BMW tar över så kanske volvo får lite friare händer och ser till att bygga bra svenska bilar igen? volvos säkerhet och komfort blandat med tysk teknik .. låter väldigt bra! big_smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 oktober 2008
Subw000fer--92 skrev:
richardoo290 skrev:
ja volvo har enligt mig bättre bilar än BMW så höja standarden.. tss.. kanske på bmw:s bilar då? tongue
men de skulle vara jävligt bra faktiskt! ford har ju kört volvo i botten.. hata ford och kommer alltid göra det.. fyfan det skär i hjärtat när man tänker på vad dem gjort mot volvo! hoppas BMW tar över så kanske volvo får lite friare händer och ser till att bygga bra svenska bilar igen? volvos säkerhet och komfort blandat med tysk teknik .. låter väldigt bra! big_smile

Hah ett skämt bmw är bättre en volvo tänk en v70 med M5 motor cool

Då blir jag fan ledsen.

Länge leve femcylindrigt. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 oktober 2008
Subw000fer--92 skrev:
volvos t5 motorer är riktigt fina! men volvos 1,8 2,0 motorer snälla hmm bört m skiten lol

Dom är väl knappt Volvomotorer? T4an ingår väl i samma motorserie som vitmotorerna, men de andra är väl inte Volvomotorer?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 oktober 2008
oj. har verkligen delade meningar.... jag är tyvärr en riktig volvohatare. tycker inte om någon volvomodell alls, och när jag närmar mig döden så vill jag inte åka volvolikbil ens...

Bmw älskar jag, då jag ska köpa en i morrn elr övermorrn.

samtidigt e det som många säger. kan vara bra för volvo, så det blir bättre bilar wink men det e endå volvo... hoppas nog inte att det blir nåt uppköp... kanske smittar ner bmw med volvobaciller...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Subw000fer--92 skrev:
richardoo290 skrev:

Hah ett skämt bmw är bättre en volvo tänk en v70 med M5 motor cool

Då blir jag fan ledsen.

Länge leve femcylindrigt. big_smile

femcylindrigt!? när det finns raka sexor wink

Killen med idéer.
193 Inlägg
27 oktober 2008
Det låter om en bra idé, MEN som Turbola har sagt...Inte ta bort turbofemmorna..Men annars, Volvos trafik/driftsäkerhet blandat med tysk engineering...Jag kan av någon anledning se R modellerna tas i bruk igen! jippi!!

- True to the Source -

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 oktober 2008
Vad ska BMW med Volvo till? Egentligen..

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
Mortalis skrev:

Har väl en schysst krocktest-anläggning m.m.
Alltid nåt wink

Som någon skrev på nån nyhetssajt, Volvo blir som VW 'är' för Audi.

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Inte en chans på jorden att Volvo skulle vara bättre än BMW.... Bryr mig inte vad folk säger, det finns en anledning varför det går så som det gör för dom.... Om BMW köper Volvo så skulle det gynna Volvo rejält..

Who Djaa bless no man curse

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 oktober 2008
bara hoppas att bmw inte blir nersmittad av äckliga volvo baciller då..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

12 086 Inlägg
27 oktober 2008
Volvo med Rwd igen vore ju kung smile

2 924 Inlägg
27 oktober 2008
Subw000fer--92 skrev:
steifan skrev:
Mortalis skrev:

Har väl en schysst krocktest-anläggning m.m.
Alltid nåt wink

Som någon skrev på nån nyhetssajt, Volvo blir som VW 'är' för Audi.

efter audi köpte vw har det blivit riktigt bra bilar ta t,e,x nya volkswagen CC volkswagen touareg smile

VW och Audi gick ihop 1965 roll
Sen äger AUDI inte VW, det är tvärtom!

Företaget heter Volkswagen AG (VAG) och de köpte Auto union 1965 och NSU 1969 (Auto Union + NSU blev AUDI) ...och som idag ägs av PORSCHE cool

~ Life is short, have FUN! ~

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
Inte en chans på jorden att Volvo skulle vara bättre än BMW.... Bryr mig inte vad folk säger, det finns en anledning varför det går så som det gör för dom.... Om BMW köper Volvo så skulle det gynna Volvo rejält..

"Bättre" är ju jävligt svårt att säga. Det beror ju helt och hållet vad man är ute efter. Jag skulle alla dagar välja en sprillans ny valfri Volvo istället för en sprillans ny valfri BMW, t.ex. Det är för att jag hatar sportiga bilar, jag hatar bilar med hårda stolar, jag hatar bilar dom drar mycket bensin (jo, det finns ett gäng hos Volvo som drar mänskligt), jag hatar bilar som inte har en endaste aning om vad "design" innebär, och som tycker att svart plast och en ratt som ser ut som ett pungskydd är snyggt.

...ja, det var väl det.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 oktober 2008
Mortalis skrev:

Vad ska Volvo med BMW till? Det kan bara bli sämre.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 oktober 2008
BMW har inte komfort? okej...de är ju jäkligt små på tjänstebilsfronten iof *not*, men nu kom man ju dit igen. Volvo är bäst på jorden. Fan va skumt att de går under då.

Bmw har ju ingen nytta av Volvos säkerhetsanläggning, de klarar sig rätt bra själva i testerna..

Hur kan Volvo må sämre av att få ett av världens bästa bilmärken bakom sig? Allvarligt...
Senast redigerat av Mortalis (27 oktober 2008)

Sök