Det här kan bli riktigt fränt! Vill gärna se lite bilder på kjolpaketet o tänkta fälgar oxå... Men kul att du vågar dig på o svetsa fast du aldrig gjort det innan oxå! Jag ska väll själv oxå försöka lära mig det en vacker dag..
Lycka till!!
jo mer bilder på kjolpaketet kommer lite senare på dagen. har redan ett komplet kjolpaket men ska byta till andra kjolar så det enda som är kvar o beställa är skärmbreddningen o sidokjolar.
laddar upp lite bilder på kjolpaketet o fälgarna lite senare.
ps: man måste våga o prova på saker annars lär man sig inte, har aldrig svetsat förr o när jag väl gjorde det så gick det åt skogen fick riva ner allt o började igen från början eftersom jag använde fel svetstråd, använde mig av förkopprad svetstråd istället för fluss tråd, men nu vet man vilken som är vad
Lambodörrar är sååå 2006 Nä men allvarligt, det finns en anledning till att dom flesta som köpte lite billigare kit plockade bort dom till nästa säsong, det är bara jobbigt i längden.
Är inte avundssjuk på arbetet med all plast men jag tvivlar inte på att du kommer lägga ner tid på att få det snyggt Kommer bli nice!
Lambodörrar är sååå 2006 Nä men allvarligt, det finns en anledning till att dom flesta som köpte lite billigare kit plockade bort dom till nästa säsong, det är bara jobbigt i längden.
Är inte avundssjuk på arbetet med all plast men jag tvivlar inte på att du kommer lägga ner tid på att få det snyggt Kommer bli nice!
jo det va det jag kände från början angående lambo dörrar att visa skulle tycka att de är ute, i mitt fall så behöver jag inte plocka bort de alls sen om man tröttnar på de eftersom man kan ha de kvar för det går o öppna dörren vanligt oxå. kan öppna dörren uppåt o så kan jag öppna åt sidan som vanliga dörrar oxå
plast arbetet blir bara kul faktiskt längtar o börja plasta vill inte plasta lite saker o hålla på med andra vill klara all formande med vingen samt all spackel vid dörrar o huv så jag börjar plasta det som ska plastat
Aha så det går fortfarande att öppna dörren ända ut då ja. Brukar bara gå 20-30cm annars Då är det ju helt ok så länge passformen är ok.. Skräckexemplet är ju om någon råkar lyfta dörren 2-3cm och sedan drämmer igen den som en vanlig dörr :S
Sjukt mycket kul saker du köpt i alla fall, ska bli kul att följa
Skräckexemplet är ju om någon råkar lyfta dörren 2-3cm och sedan drämmer igen den som en vanlig dörr :S
Sjukt mycket kul saker du köpt i alla fall, ska bli kul att följa
hahaha det har jag aldrig tänkt på alls, men fan va sur man skulle bli efter att få bilen lackad o så händer det nåt sånt ju o nån lyckas med att repa lacken på dörren på insidan skulle inte va kul alls
så här ser mitt kjolpaket ut till er som undrar, det blir som pusselspel lär få kapa en del o plasta om
stötfångaren ska kapas o förlängas eftersom jag har 20 tummare så kommer det att se konstigt ut för det blir lite för högt, så lite kapning o omplastning skulle sitta bra
fina o runda linjer, vill att allt ska smälta in va det gäller linjer på bilen
lite till höger ska man ändra på det e ju luft utaget som ska byggas om
så ser den ut den bakre stötfångaren, ska förlängas den med planen är att ¨å den lite närmare marken
ja o till vänster ska det bli luftutag o samma gäller högre sidan, reg nummer ska sitta i mitten längs ner o så dubbla pipoe på vardera sida 3tums utblåss med dubbla piper
o så denna skärmbreddningen, bulan som sitter på listen på stötfångare ska oxå bort så det blir rundare
o så denna skärmbreddningen, bulan som sitter på listen på stötfångare ska oxå bort så det blir rundare
så det som ska beställas snart är skärmbreddningen o sidokjolar, jag har sidokjolar hemma till paketet men gillar inte de alls =/
Kommer bli sjukt jäkla fin, vilken fart det verkar vara på dig! Önskar jag hade din energi men i min projekttråd går det "lite" långsammare, keep it up
Kommer bli sjukt jäkla fin, vilken fart det verkar vara på dig! Önskar jag hade din energi men i min projekttråd går det "lite" långsammare, keep it up
hihi o jag som tycker att jag är så seg o jobbar långsamt nej men jag försöker verkligen jobba på det så jag kan få bilen färdig, har verkligen ont om tid 1:a dec börjar jag jobba heltid ju o så jobbar man natt på helger så jag kommer knappt få tid att bygga klart ju därför gör jag så mycket som möjligt
hade inte svart färg eller annan mörk så den fick duga sålänge
nu vart det ett lager till finspackel så jag får den jämnare
ska snart till garaget igen o slipa ner det igen o senare våtslipning, låta det torka o vaxa om o om tills det blir bra så kan jag slänga på lite släppfilm o börja plasta en fin huv snart, kan inte vänta ju
Ett tips. De tre plastbitarna som du skruvar fast fronten me mitt i grillen. plasta fast plåtar på under sidan dem, så de blir lite stadigare. Jag har lagat upp brorsans calibrafront en gång och håller på med hans flickväns calibra front nu. när det vibrerar så växer skruvhålen, och du får sätta i större och större skruv. Men har du inplastad plåt där så håller det bättre.
Kan ju säga att de känns bra att det inte bara är jag som spacklar och slipar som en idiot! Den kommer bli tok ball när den e klar! Håll ångan upppe!
det är ju en pina att slipa ner o få det så jämnt som möjligt, grova jobbet görs´med slipmaskin men sen så måste man göra resten för han o det e ju förbaskat tråkigt ju =/ känns skönt här med att man inte är ensam om all slipande