3224
Sök

fjädrad eller ofjädrad lamell?

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#1
som rubriken lyder, ska beställa koppling nu, å då är frågan ska man ha fjädrad eller ofjädrad? äre stor skillnad?

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

1 062 Inlägg
31 oktober 2008
#2
vilken bil? vxllåda? svänghjul? samt vad ska bilen användas till?

blir lite jobbigt att veta annars tongue

Team Björkeryd

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#3
aa dumt av mig=) va lite stressad i skrivande stund:P är en b230fk, getrag låda 228mm tryckplatta, ska användas till drifting/allmänt leka. hästkraftsantalet ligger grovt uppskattat runt 350hk. ej bromsad än...
vad är skillnaden mellan den fjädrade resp. den ofjädrade?

tacksam för svar snabbast möjligt!!!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

1 072 Inlägg
31 oktober 2008
#4
Fjädrad!!! Sliter hårt med en stumm. Till & me rallycross osv går över till fjädrade då de är mer skonsamma!


KHRacing
31 oktober 2008
#5
man lär sig köra normalt med en ofjädrad med.

Du borde kanske ringa mån sådandäringa superdupertuner & fråga istället

kanske ringa: www.pacmanracing.se

1 004 Inlägg
31 oktober 2008
#6
fjädringen är väll till för att ta upp dom värsta "ryckena" in i lådan? kör själv med ofjädrad av den enkla anledningen att lådan blir nog sopor för lagrena blir utslitna pga "ryckningar"... /jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 oktober 2008
#7
KHRacing skrev:
man lär sig köra normalt med en ofjädrad med.

Du borde kanske ringa mån sådandäringa superdupertuner & fråga istället

kanske ringa: www.pacmanracing.se

Pacman kan det mesta vad gäller Volvo och trim. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 062 Inlägg
31 oktober 2008
#8
Det kanske sparar på lager, synkringar, muffar å saker i lådan men framförallt har jag fått höra att dragläget blir många resor värre med stumt lamellcentrum. Ingen som hört samma sak?

M.V.H.


1 004 Inlägg
31 oktober 2008
#9
nu så här efteråt.... sinter eller organisk?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#10
tack så mycket för hjälpen! blir en 6 puck sinter fjädrad!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

1 291 Inlägg
2 november 2008
#11
Har ofjädrad 4-puckad sinter på tävlingsbilen och den är inte så snäll trots snäll styckplatta.
är i princip on/off på den kopplingen. Start/stop är inte roligt:rolleyes:
Däremot en 6-puckad blir snällare då de inte hugger i lika direkt.



Sök