MrH skrev:
Kanske kan det förfarandet som Rättviksgänget hade på träffen i somras vara en alternativ lösning. Där valde publiken "Peoples Choice"mm
inte för att pinka i fontänen nu, men peoples choice har väldigt delade meningar.
...jag va på en träff i sandviken i sommras där vann en bil som kom 22 mil från sthlm...va helt fairplay
MEN jag med många både såg å vet vid minst 1 tillfälle på scf då en person med flertaler *kompisar* satt å fylllde i en hög med röstsedlar på sin egen bil å hans kompisar på hans.
.....Jo det poängterades av dom flesta på plats å alla pratade om det under eventet söder om sthlm, timmar innan prisutdelningen, jag med många trodde det hade gott fram till domarkåren att detta inträffat men vi kanske va för fega att säga det rakt ut, så sorry för det..även om andra talade högt å tydligt om detta under pågående event........eller så hade det fram kommit men för sent å hur skulle dom kunna kontrollera detta i efterhand ? ja ...trist men så kan det bli ibland med peoples choice.
varvid den killen gick hem med det priset.
att man huvudtaget kan stolt ta emot det priset e ju skandal, så man bör nog i mina meningar göra en liten bättre lösning av kontroll vid röstning av det priset om man ska ha ett sådant
tex: nånkollar varje röstsedel som läggs i lådan...samt vattenfast stämpel handen på den som röstar så har man minimerat lite fuskriks iallafall.....vad vet jag ..framför bara lite åsikter nu
finns flera arrangörer som tagit bort detta pris då det ofta slutar med flest kompisar vinner
Angående Rättviksträffens evenemang ...sorry om det blir lite OT nu
men merparten av dom som vann i dom olika grenarna kom ifrån Rättvik eller ett stenkast därifrån
å fanns ganska gott om *kompisar* däruppe
å jag har inte många kompisar däruppe men hade turen att få 2 priser i bagaget den helgen
även om evenmanget å humöret va på topp därifrån.
gällande domarkåren tycker jag att scf har hållit bra nivå under hela sommaren även om man ibland kan ha andra åsikter om visa saker, men det är ju dock domarnas beslut som vi utställare får acceptera då vi åker på eventen
som i fotboll vill man överklaga så får man ta det med domaren sen ...men risken att domen ändras e rätt liten.
Patrik är som sagt en trevlig person att tala med å han e rakryggad så man ska inte vara feg att fråga eller undra om över något.
Ska man även kolla tex hur en domare aggerar så kan jag med många tycka att när domaren kommer till sin bil åman gladeligen går fram å säger: tjena jag heter XXXX ska jag prata å berätta lite om bilen
-NÄ Jag kollar själv får man surt tillbaka
Jahapp de va ju preeeeeecis vad man ville höra som bilutställare....
man må vara extremet kunnig på bilar men INGEN kan allt som e gjord på dessa fina ombyggda bilar som rullar på scf ...just detta event va det runt 100 utställande bilar.....det var i örebro.
va en inhoppande domare som tidigare dömt SCF event då det grundades...alltså inte Pure....men spelar ingen roll att säga så till utställare gjorde att jag kände : vad gör jag här ?? åka 05:00 på morgonen å lägga tid å pengar för att bli avsnäst
flera med mig den dagen kände likadant ......det har ju famgått tydligt från SCF sida å på forumstrådar att man mer eller mindre måste gå fram till domarna å berätta då dom själva sagt att dom inte kan se å veta allt om alla bilar....SÅ inga tvära såna kommentarer vill jag inte ha å säkert ingen annan bilutställare heller....även om jag kör en volvo sosse container ...rättvis bedömning ska gälla alla
Sen en liten sak till ....dom som vann på denna mässa är ju garanterat glada för sina priser å det kan vi låta dom vara.....va ju inte vinnarna som beslutade om att dom skulle vinna
Sen att det kanske va en liten miss som SCF gjorde , då dom alltid klart å tydligt fram häver i mail vid anmälan å deras hemsida hur,klasser,prisbord kommer att vara under eventet...detta råkade nu försvinna bort....jag för min del fick inte veta förrän på söndagen att det var topp 10.
Som jag påtalat i mail som förslag till en SCF FINAL kan ju vara att dom bilar som vunnit olika delmoment under SCF Q-tour får *slåss* om den åtråvärda topp 10* medans övriga som inte kanske haft turen att vinna där, kan vara med i klasserna som finns under SCF Q-tour vilket är ett brett utbud med variation priser för alla utställande bilar i den stora variation av bilar som finns.
...genom att dom kan ev vinna där så ger det en enorm god morot till dom att göra sin bil ännu mer till sin drömbil under vintern ,vad vet jag
men att ha ett lite större prisbord på en FINAL kan ju vara att rekommendera kanske.
Eventet på barkaby hade ju ett pokal regn på 45 st om jag inte minns fel.....sånt e vad folk kanske tror sig finnas på en FINAL efter en Q-tour som varit under en hel sommar.
Bla detta ovan har jag mailt om min åsikt till SCF arrangörerna....men går gärna ut med det här också.
vissa gillar blått endel rött å så är det, inget vi kan styra över för detta evenemang som redan varit.
....men förbättringar kan man alltid göra ovasett bilvärlden,krig å rasism så blicka framåt å dra ditt eget strå till stacken så kan du med egen stolthet veta att nu har jag gjort vad jag kan ,än bara sitta vid tangentborden å vara kritiska
Å jaaa .. jag har hört av mig till scf mail mm om mina åsikter mm för ett bra tag sedan å vid flertalet tillfällen med svar som va gott bemöttande
Nog om detta nu för min del....inomhus mässan va ett ljus i höstmörkret för min del iallafall
P.s sooooorry för all text men nu va det dax å uttrycka sig lite
//Mvh