3159
Sök

Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

21 Inlägg
12 maj 2009
Kommer bilen vara klar till helgen så du kommer till EDPS Emmaboda? ngn annan som har planer på att ansluta dit av alla saab åkare? Jag kommer givetvis att vara där iaf smile

Se dina problem som utmaningar och gör dom till möjligheter

Cambrant
12 maj 2009
Hur långt är det till emmaboda från götet? smile

744 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Ravemeister skrev:
Kommer bilen vara klar till helgen så du kommer till EDPS Emmaboda? ngn annan som har planer på att ansluta dit av alla saab åkare? Jag kommer givetvis att vara där iaf smile

Nej, den kommer inte att stå klar till helgen, tyvärr.

090512
Har monterat in dimljusen och grillen nu, blev rätt nöjd faktist smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/654730_q183yw.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/654731_858w12.jpg

/Jimmie

(none)
1 725 Inlägg
12 maj 2009
Fasen vad bra de blev Jimmu! Nyfiken å se den på plats sen å någon bild i skymmning med de nya lyserna. Tummen upp!!

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

744 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Braather skrev:
Fasen vad bra de blev Jimmu! Nyfiken å se den på plats sen å någon bild i skymmning med de nya lyserna. Tummen upp!!

Mvh
Jonas

Tack tack!
Lägger upp bilder när den sitter på plats. lägger upp några bilder när det lyser när jag kommer så långt smile

mvh
Jimmie

876 Inlägg
12 maj 2009
riktigt snygg front. Tror hela bilen kommer bli kanonfin när den är klar smile

dBverkstan.se
64 Inlägg
12 maj 2009
Kommer bli kanonsnygg med den där fronten! placeringen av dimljusen var ju klockren!

68 Inlägg
13 maj 2009
Den fronten var inte fel!! smile Snyggt med dimljusen!

1 464 Inlägg
13 maj 2009
axza skrev:
antar att svaret är samma här att ebay är billigare än speedparts smile

Kan ju tillägga att 99% av det som säljs på stylingfirmor i Sverige finns för runt 50% på ebay.co.uk. Leveranskostnader och 'strulhet' är inget man ska hänga upp sig på. Dels är 'powersellers' på ebay oerhört snabba (och säkra) på att ta hand om din order. Leveranserna tar ofta bara ett par dagar mer än om du skickar inom Sverige. Ville inte trådkapa, men jag handlar en hel del via utlandet och det är en vanligt förekommande fråga här så... wink

Sjukt jobbat Jimmu. Jag är imponerad över, inte bara din kunskap, utan nästen mer din energi. Många bäckar små verkar sluta i ett riktigt nice resultat. Själv har man gått och dragit i många av dina idéer, men sen är det det här med ekonomin. lol

Du nämner att lackeraren kanske inte hinner bli klar med lacken innan han lägger av. Ändå vågar du köra ut ekipaget till honom eller den biten är löst? Alltså har du en garanti på att det blir lackerat 100%? Jag har kanske missat det eller missförstått.

Iallafall, alla tummar upp.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Medlem 34530
908 Inlägg
13 maj 2009
Ser riktigt fint ut med dimljusen i fronten och fronten ser ju riktigt bra ut den me wink  När blir bilen klar, vill ju se allt monterat o klart big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

240 Inlägg
13 maj 2009
Han ska inte sluta lackera är bara frågan om att han bytt lokaler så vi håller på och renoverar nya lokalerna just nu.

Fredag ska din bil va färdig Jimmie, ska åka upp till han nu å se till att han får nått gjort wink

744 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Kan ju tillägga att 99% av det som säljs på stylingfirmor i Sverige finns för runt 50% på ebay.co.uk. Leveranskostnader och 'strulhet' är inget man ska hänga upp sig på. Dels är 'powersellers' på ebay oerhört snabba (och säkra) på att ta hand om din order. Leveranserna tar ofta bara ett par dagar mer än om du skickar inom Sverige. Ville inte trådkapa, men jag handlar en hel del via utlandet och det är en vanligt förekommande fråga här så... wink

Sjukt jobbat Jimmu. Jag är imponerad över, inte bara din kunskap, utan nästen mer din energi. Många bäckar små verkar sluta i ett riktigt nice resultat. Själv har man gått och dragit i många av dina idéer, men sen är det det här med ekonomin. lol

Du nämner att lackeraren kanske inte hinner bli klar med lacken innan han lägger av. Ändå vågar du köra ut ekipaget till honom eller den biten är löst? Alltså har du en garanti på att det blir lackerat 100%? Jag har kanske missat det eller missförstått.

Iallafall, alla tummar upp.

Tack för de fina kommentarerna! Visst är det så att det är billigare att köpa via ebay och leveranstiderna är enbart någon dag längre. Har köpt många delar utomlands till den här bilen.

Det är som Tobias/VOLVO142TIC skriver att han bara bytt lokaler, så det är lugnt, det blir färg på den wink

VictorW skrev:
Ser riktigt fint ut med dimljusen i fronten och fronten ser ju riktigt bra ut den me wink  När blir bilen klar, vill ju se allt monterat o klart big_smile

// Victor

Tack! smile Ska börja montera lite delar under helgen förhoppningsvis.
Då beror det helt på mig hur snabb jag är wink

VOLVO142TIC skrev:
Han ska inte sluta lackera är bara frågan om att han bytt lokaler så vi håller på och renoverar nya lokalerna just nu.

Fredag ska din bil va färdig Jimmie, ska åka upp till han nu å se till att han får nått gjort wink

Låter bra det wink
Var upp på middan och såg att den stod ute i hallen, sen var jag där vid 15:30-tiden men då såg jag den inte, antar att den stod i lackboxen då?
Såg huven också, såg ut att bli riktigt bra! smile

1 464 Inlägg
13 maj 2009
Ahhh... Tänkte det. Friskt vågat att lämna iväg den annars.tongue

240 Inlägg
13 maj 2009
Ja den stod i boxen när du var upp då. han slipa till allt idag men han tyckte inte de blev helt 100 där listerna hade vart så han drog på mer slipgrund då å slipa ner igen å då vart de kanon!

han skulle upp ikväll å matta ner de sista tror ja så ska bilen bli röd i morgon ä planen smile

744 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
VOLVO142TIC skrev:
Ja den stod i boxen när du var upp då. han slipa till allt idag men han tyckte inte de blev helt 100 där listerna hade vart så han drog på mer slipgrund då å slipa ner igen å då vart de kanon!

han skulle upp ikväll å matta ner de sista tror ja så ska bilen bli röd i morgon ä planen smile

Okej smile Kikar upp en sväng imorn och kollar då smile

1 464 Inlägg
13 maj 2009
Måste vara drygt med en 'insider' som vet mer än du själv, eh eh eh? wink

457 Inlägg
13 maj 2009
Man kan bara sukta efter din front, och BIL, framförallt! Det där blir ruggit bra Jimmu, skitsnygg placering av dimljusen! smile Jag säger som alla andra bara! smile

157 Inlägg
13 maj 2009
Detta blir ju kalas! Hoppas du tänkt på att dimljusen kommer blinka eftersom dem är ledlampor, fast du kanske har en lösning på de? smile

240 Inlägg
14 maj 2009
MrJAM skrev:

hehe ska lägga ner insider rapporten så får han uppdatera själv om läget på bilen tongue

1 464 Inlägg
14 maj 2009
VOLVO142TIC skrev:
MrJAM skrev:

hehe ska lägga ner insider rapporten så får han uppdatera själv om läget på bilen tongue

Nej, nej, inte för vår skull! Menar mest att det måste vara lite frustrerande att som ägare själv, läsa om hur det går för sin bil. Måste vara spännande att öppna sin egen tråd för att se hur det går med sin bil... lol

Sök