3278
Sök

hjälp hur stor låda ska jag ha till mina två kenwood?

187 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
tjena undrar om det är någon som vet hur stor låda man ska ha till två Kenwood KFC-W110S vart kan jag köpa en bra färdig låda till dom?

Specifikation:
Effekttålighet (RMS): 175W
Effekttålighet (MAX): 700W
Frekvensomfång: 35 - 1000 Hz
Impedans: 4 Ohm
Ljudkänslighet: 90 dB
Monteringsdjup: 119,8mm
Vikt: 3110 gram

sen är det till en bmw e30 sedan så tänkte funkar det verkligen med att sätta ett två bas rör i hatthyllan och få ett bra ljud?

och vart kan jag köpa en låda som är bra till dom två?

13 Inlägg
3 november 2008
Bygg en låda själv och sök på kalkylatorer på google och skriv in all produktinfo i kalkylatorn så får du mått och uträkningar på hur lådan ska vara vet inte riktigt om det blir ultimat men det skulle jag gjort.

It's a GTI

21 761 Inlägg
3 november 2008
Antar att det gäller din bil (som har skidlucka), i så fall blir det nog bäst att ha basarna vända mot ryggstödet och fälla ner luckan för att få in ljudet i kupén. Man skulle även kunna vinkla basarna mot varandra, då blir det lite extra tryck tydligen. Har dock inte provat detta själv, men principen gör att ljudet får en typ av "cornerloading". Fast då får du ju bygga lådan själv förstås. smile

Andra som har byggt enligt den principen får ge råd.

Det ställe där du köpte basen borde kunna ge lådförslag, kan kanske hända att de dessutom har färdiga lådor.

187 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
tack för svar hmm fattar inte dendär saken med kalkylatorer  lr ja asså hittar inte rätt sak men är nog för avancerat för mig oxå heheh tongue

ja det är ju det att fan har ju byt inredning och har inredningen utan lucka i nu men det är ju fortfarande ett hål till tyget som sagt men kan man inte skära ut två ringar i ryggplåten och lägga lådan mot ryggstödet efter det och få bättre ljud? och ska jag ha en lutande låda? men är nog mest sugen på en vanlig variant me två i samma låda  tongue

Sök