2967
Sök

Byta till en helt ny Volvo V50 1,8F?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#1
Hej hej.

Jag har fått en liten tanke på att byta till en Volvo V50 1,8F (Flexifuel, med andra ord). Idag kör jag ju en
Volvo V70 2,4 (2004) Automat. Och ja, jag är väl relativt nöjd med den. Men jag blev skapligt intresserad
av att byta upp mig när jag såg min lokala Volvohandlares kampanj.

Jag provade först S60 och S40. Men min flickvän lyckades övertala mig om att vi fortfarande ska ha en
kombi. Och jag tror att hon har rätt. Jag kör rätt så mycket grejer, eftersom att jag lirar i ett band som
spelar väldigt aktivt och så. Därför skulle min ekonomi troligtvis inte må bra av en sedan.

Hur som helst så handlar det, som rubriken säger, om en Volvo V50 1,8F (2009 års modell). Jag har lyckats
göra en deal som säger att jag får 90.000 kr för min V70 (11.000 mil, just nu) och att jag sedan får en ny
Volvo V50 1,8F med Kinetic-paketet, valfri metalliclack, nyckelavstängning till krockkudde, High Performance
ljudanläggning (med USB/Aux för MP3 o.s.v), Nordic Light panelinlägg, kompletta vinterhjul (sprillans nya)
på aluminiumfälj, borttagning av rails, fri Dalarö klädsel, sänkt sportchassi o.s.v.

Det som gäller i garantiväg är 2 års nybilsgaranti, 8 års rostskyddsgaranti (om man genomför årlig service
hos Volvo så gäller rostskyddsgatantin i 12 år), 3 års vagnskadegaranti. Sedan får man ju lite förmåner
eftersom att det är en miljöbil, skatten är lägre, försäkringskostnaden är lägre o.s.v.

Priset på denna blir totalt 206.006 kr. Och med min bil i inbyte blir finansieringen 119.506 kr. Det finns vissa
saker som säger emot, och vissa som talar för. Bl.a så är jag helt kär i stolarna som finns i V70:n, samt
att de knappar som finns till lampor och sådär känns väldigt mer "lyxiga" i V70:n. Sedan upplever jag att
den manuella växelspaken i Volvo V50 känns lite.. läskig. Men det kanske bara är en vanesak. Jämför
man med manuella V70/S60 o.s.v, så är det en oerhörd skillnad, hur som helst. Sedan är ju motorn i
V50 1,8F relativt klen (125hk) - Men å andra sidan är bilen mindre, och jag föredrar hellre en
mindre/bränslesnålare motor, framför en bil som går fort. Sedan bör jag väl även nämna att jag är farligt
nöjd med min V70. Jag byter mest av ekonomiska skäl, samt att det är en bil med mycket garantier
och sådär. Inte för att jag inte trivs med min V70.

Det som sedan talar för är ju förstås det att den kommer att dra mindre bensin, jag kan tanka etanol
blandat med bensin, det är en större stereo (ljudnörd som man är) med ingång för t.ex iPod, det är en
HELT ny bil, jag får välja färg på lack, inredning o.s.v, jag får skräddarsy den efter mina egna behov.
Trots lånekostnader, försäkringskostnader o.s.v så kommer kostnaden inte att vara så himla mycket högre
än vad jag totalt sätt har idag (det skiljer några hundralappar). Och ja... generellt sett är V50, enligt mig,
snyggare än V70. V50 känns mer "sportig" och så, jämfört med V70, som känns mer "lyxig", kanske lite
"gubbig" och mer som en familjebil.

Vad tycker ni? Bör jag slå till, eller ska jag köra på min V70 i 5 år till? Ni som har någon erfarenhet av
1,8 Flexifuel får gärna komma med åsikter/synpunkter, samt berätta lite hur nöjda ni är med just er bil.
Även ni som kör V50 i allmänhet får gärna komma med lite åsikter. Vad är dom vanligaste felen? Funkar
bilen bra? Är den hållbar o.s.v? Man vet ju att V70 är en av de bilar som i genomsnitt har haft flest fel
av alla bilar i hela världen. Och ja, det har varit rätt mycket grejer på V70:n (smågrejer oftast, men ändå).
Skiljer sig V50 från V70 något nämnvärt på den fronten? Det är ju lite det som talar mycket för (garantin)
V50:n. Jag är ingen bilmänniska i den bemärkelsen att jag är duktig på att meka med bilar. Därför åker
jag på oerhörda kostnader varje gång något strular med V70:n. Har jag världens garanti på bilen, så ska
det ju i alla fall hålla ett par år, utan några onödiga verkstadskostnader.

Och nej, jag vill inte ha råd om Audi, BMW, Saab eller några andra bilar, eller få några andra klagomål om
vilka tråkiga bilar Volvo är. Det står mellan att ta en V50 1,8F eller att behålla V70:n. Och jag kommer inte
att lämna Volvo, om det inte händer något radikalt - så är det bara!

Så... vad tycker ni? Är det en bra deal, eller en jävligt dålig? Motivera gärna!


VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2008
#2
1.8F har du provkört antar jag, den är otroligt slö iaf..tänk på att dina servicekostnader kommer att gå upp då du måste serva den oftare med oljebyten och så.
V70n hade jag behållit då det är "en Volvo" mer än en V50 som egentligen är en belgisk/holländsk bil?
Du kommer ju, som det ser ut just nu, köra endast bensin med den ändå iom att e85 kostar fan lika mkt som 95 oktanig soppa, så förbrukningsmässigt kommer du ändå hamna där du redan ligger...

Hade du haft en större motor i V50n, så hade jag MÖJLIGEN kunnat luta åt den då den e lite körgladare än V70...men annars, nej, ingen V50.

Men läs tester kanske:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=258
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=420 (S40N, men samma bil i grunden as you know, ett långtest iaf där visas lite problem de haft med bilen)
Senast redigerat av Mortalis (5 november 2008)


Arg Snickare
875 Inlägg
5 november 2008
#3
ska du inte ha automat låda i v50 då? du verkar lite skeptisk till det manuella? jag skulle sattsat på automat. men då kanske priset stiger på bilen?

3 354 Inlägg
5 november 2008
#4
vet inte hur det e med nyare v50 men de tidigare kunde få fuktskador i dörrarna.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 november 2008
#5
nu snackar vi om dom senare modellerna av V50 antar jag..nu vart de längesen jag jobbade med dom men å jämnföra första generationen v50 mot din v70 är som å jämnföra rolls royce mot lada....
V50 hade fel på typ allt man kunde ha fel.... v70 är beprövad.... på Fords 1.8 liters motor tror jag de är tätare service intervaller å dyrare... så bara för att motorn drar lite å kostar lite mindre så kan servickostnaderna kanske dra de jämnt mot v70ins kostnader... har du kollat de ?
Själv tycker jag v50 är för liten...jag är bara 170 lång men mina fötter e breda å jag kan knappt köra bilen utan att jag både gasar å trycker på bromsen samtidigt...så jävla trång överallt..


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#6
Mortalis skrev:
1.8F har du provkört antar jag, den är otroligt slö iaf..tänk på att dina servicekostnader kommer att gå upp då du måste serva den oftare med oljebyten och så.
V70n hade jag behållit då det är "en Volvo" mer än en V50 som egentligen är en belgisk/holländsk bil?
Du kommer ju, som det ser ut just nu, köra endast bensin med den ändå iom att e85 kostar fan lika mkt som 95 oktanig soppa, så förbrukningsmässigt kommer du ändå hamna där du redan ligger...

Hade du haft en större motor i V50n, så hade jag MÖJLIGEN kunnat luta åt den då den e lite körgladare än V70...men annars, nej, ingen V50.

Men läs tester kanske:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=258
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=420 (S40N, men samma bil i grunden as you know, ett långtest iaf där visas lite problem de haft med bilen)

Haha, okej. Lite ironiskt att du inte svarade tidigare, så kanske jag hade fått tänka över det lite mer. Jag har kört V50, och dom känns helt okej. Varför kommer man få serva den oftare med olja och sådär för att det är en miljöbil? Det sker väl en gång om året, som vanligt, enligt Volvos rutiner. Så hade jag dessutom på V70:n.

Jo. Fast jag bryr mig egentligen inte om att den är slö. Så länge det kompenserar emot att den slukar bensin så är jag bara glad. Jag har ju en förhållandevis liten motor i V70:n också (2,4 - 140hk) men den har ändå lite drag i sig. Och så länge bilen pallar att köra i 120 utan problem, samt köra om - Då är jag helnöjd. Jag är ingen motormänniska som kräver att man ska kunna accelerera i ljusets hastighet, även om det kan vara lite kul ibland. Provkörde en S60 2,5t också. Den var det ju väldigt mycket trevligt drag i, om man säger så. Men då var det ändå en 05:a och det skiljde "bara" 40.000kr upp till det priset som jag fick denna V50 för. Och då är V50:n sprillans ny, jag får tillbaka 10.000kr på skatten till nästa sommar, jag behöver bara betala 400kr/mån i försäkring (jämfört emot dagens 1.100kr/mån), skatten är lägre, o.s.v.

Dessutom blev allt bara positivare när jag provsatte ett demo-ex av 2009 års modell som dom hade inne också. Där efter blev jag bara mer positivt inställd till stolarna (även om de aldrig kommer att klå de som finns i V70:n). Det enda är väl bara det där med att växelspaken känns som en "mini-dildo" som sticker upp mellan stolarna. Men allt har verkligen förbättrats efter att den nya 08:an släpptes (samt att även 09:an är lite utvecklad).

Jo, jag hade ju en tanke på en större motor, samt att man kunde köra på automatlåda då (fanns inte på 1,8:an). Men då snackar vi säkert 40 - 50.000kr mer än vad jag kommer att lägga på denna modell! Och det är lite mycket för mig, än så länge, eftersom att flickvännen är arbetslös och sådär.
Senast redigerat av Hexenhammer (5 november 2008)


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#7
volvo_r-optik skrev:
ska du inte ha automat låda i v50 då? du verkar lite skeptisk till det manuella? jag skulle sattsat på automat. men då kanske priset stiger på bilen?

Ja, jag hade den tanken också. Priset skiljer säkert uppåt 50.000kr, eftersom att automatlåda inte finns på dessa billigare modeller. Och det är för mycket för mig, just nu. Annars hade jag inte tvekat. Bara denna 1,8F kostar ju uppåt 225.000kr vanligtvis. Jag fick den, inklusive en massa tillbehör som vanligtvis inte ingår, för ca 200.000kr.


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#8
Seth skrev:
vet inte hur det e med nyare v50 men de tidigare kunde få fuktskador i dörrarna.

Okej. Jag ska försöka läsa mig till lite mer info. Jag gissar dock på att det finns lite snålt med info om just 09:orna.


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#9
Xuri skrev:
nu snackar vi om dom senare modellerna av V50 antar jag..nu vart de längesen jag jobbade med dom men å jämnföra första generationen v50 mot din v70 är som å jämnföra rolls royce mot lada....
V50 hade fel på typ allt man kunde ha fel.... v70 är beprövad.... på Fords 1.8 liters motor tror jag de är tätare service intervaller å dyrare... så bara för att motorn drar lite å kostar lite mindre så kan servickostnaderna kanske dra de jämnt mot v70ins kostnader... har du kollat de ?
Själv tycker jag v50 är för liten...jag är bara 170 lång men mina fötter e breda å jag kan knappt köra bilen utan att jag både gasar å trycker på bromsen samtidigt...så jävla trång överallt..

Ok. Fast V70 (2004 - 2007) hamnar ju ändå längst ner i botten när det handlar om bilar med fel på. Och trots att jag bara kört med min V70 i dryga halvåret så har jag ändå haft den inne på verkstaden flera gånger. Det är lite det jag vill bort ifrån, med tanke på att garantin gäller så pass väl som den faktiskt gör.

Okej. Här gäller samma som på Volvo. En gång om året är det sagt, så har man den garantin som man har. Och så har jag på V70:n idag också. Okej. Så upplevde jag det i V50's äldre modeller. Vet inte om dom har flyttat pedalerna på de lite nyare modellerna. 08:an är ju i princip helt omgjord. Och 09:orna är också till viss del omgjorda. Jag minns när jag hade stadskörning inför körkortet. Det måste varit 04, och då hade trafikskolan köpt in en av de första V50-modellerna (2004). Den var väldigt obekväm, faktiskt. Och jag upplevde samma sak som du säger. Jag minns att jag körde i kängor det året, och det var lite svårt som att köra en liten Toyota Corolla. Jag hamnade på gas samtidigt som jag bromsade.

För några dagar sedan provkörde jag en 07:a. Den kändes bättre på det sättet. Mycket bättre. Och när jag nu provsatt en 09:a så kändes allt mycket bättre (förutom "mini-dildo växelspaken" möjligtvis, men det är nog en vanesak).

Jo, jag gillar stora bilar. Och jag trivs som fan med storleken i V70:n. Skönt som fan att få in allt man behöver att få in. Och man sitter ju sedan som en kung i den också. V50 är ju lite trängre i sidled. Men jag är rätt kort, och knappast "tjock" heller, så jag tror inte att det kommer att bli några problem. Det enda jag inte är säker på är om jag kommer att få in hela mitt überstora trumsett i bilen. Men det återstår att se. Allt går med lite fantasi!


187 Inlägg
5 november 2008
#10
Mortalis skrev:
V70n hade jag behållit då det är "en Volvo" mer än en V50 som egentligen är en belgisk/holländsk bil?

Det där stämde kanske för 10-15 år sedan.
Uppdatera dig, plix wink

147 Inlägg
5 november 2008
#11
Äh, är du nöjd med v70n så ser jag ingen anledning till att byta. att göra ett byte kostar ju också pengar.

Sen försäkringen, 1100kr i månaden? vad är det för bolag?

Räkna ihop alla utgifter du kan komma på under ett år på resp bil och se hur mkt du igentligen sparar.
Och då är ränta på lån mm också inräknat om du ska ta ett sådant.

Sen måste bilar som gå på etanol in på service lite oftare ja. Hur ofta vet jag ej men det är tätare serviceintervaller.... ta med det i beräkningen. Klarar du dig utan bil den där extra dagen bilen är inne på service?

//Fredrik

Skogskonsult
214 Inlägg
5 november 2008
#12
Enda större pluset som jag ser det är att du får sova bättre på nätterna, då du vet att din nya V50 har garantier på i princip alla fel som skulle uppkomma de närmsta åren.
Och om du då inte har ett behov av V70n utan kan nöja dig med den mindre mer ekonomiska bilen så slå till, en ny bil är en ny bil!
v70n kan nått dyrt gå sönder när som helst.
Vill man riskera hål i plånboken till förmån för en stor bil så kanske man inte sover lika gott wink

Lycka till!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 november 2008
#13
Om du tänker köpa en V50 för utrymmet så blir du grundlurad iaf.

Tjejen hyrde en sån när hon skulle flytta och den bilen var *knökfull* och när vi lastade över grejorna i min bil (jepp 9-5:an, dvs en sedan) så gick allting utom en dockkorg, eller vad dom nu kallas, in i skuffen på min. Så du byter ju verkligen ner dig när det gäller lastutrymme iaf.

Tjejens farsa som körde bilen sa också att det var det sämsta skit han någonsin kört eftersom den drog 2L/mil tongue

Men det beror ju på att den går på etanol (det var en likadan V50 1,8F) och den var som sagt knökfull bak och sen var det ju två vuxna + två barn så att den drog mycket är ju inte så konstigt egentligen men 2 liter milen tycker jag med är mycket även för en etanol-bil.


Jag hade nog behållt V70:n iaf, även om jag med tycker att V50:n är en av dom snyggare Volvosarna just nu.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

741 Inlägg
5 november 2008
#14
Personligen tycker jag att v50in som du säger känns mer sportig än v70in, varenda jäkla småbarns familj kör runt i dom så det sänker ju sportigheten endel om den är original vill säga.. En v50 går att få riktigt snygg, men dom jag har reagerat på typ som "Shit, fan den var riktigt het" sedan har man tittat på bakluckan då står det ju självklart T5..

Om du kan välja utrustningen på v50in så hade jag tagit metalliclack röd, sportchassit, T5 vingen, och nedlackade "kjolar" är ett måste sedan tonade rutor! såg en exakt sådan för några dagar sedan dom är äckligt snygga, då hade jag tagit den alla dagar i veckan smile

iofs är inte jag i något behov av utrymme och liknande, där har du ju ett problem..
Senast redigerat av Joo (5 november 2008)

2 638 Inlägg
5 november 2008
#15
Hexenhammer skrev:
volvo_r-optik skrev:
ska du inte ha automat låda i v50 då? du verkar lite skeptisk till det manuella? jag skulle sattsat på automat. men då kanske priset stiger på bilen?

Ja, jag hade den tanken också. Priset skiljer säkert uppåt 50.000kr, eftersom att automatlåda inte finns på dessa billigare modeller. Och det är för mycket för mig, just nu. Annars hade jag inte tvekat. Bara denna 1,8F kostar ju uppåt 225.000kr vanligtvis. Jag fick den, inklusive en massa tillbehör som vanligtvis inte ingår, för ca 200.000kr.

Tycker att det är lite tråkigt att dessa miljöbilar inte finns med automatlåda, skulle nog bli mer intressant för pendlare då. Är automat ett krav eller bara ett plus? Läste att du var skeptisk till den manuella lådan i v50.

Svårt val måste jag säga, v50 är mycket sportigare och snyggare och känns modernare, säkert mycket bil för pengarna medans v70 är större, har bättre lastförmåga men är lite äldre och tråkigare.

Känner du att det är en v50 du vill ha, känner att du har råd i dessa finanskristider och att allt känns rätt när du provar bilen skulle jag ha köpt en v50. För det är ju nu man kan göra ett riktigt klipp wink

1 722 Inlägg
5 november 2008
#16
du får räkna med att det blir service varje tusende mil !

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#17
fripppe skrev:
Äh, är du nöjd med v70n så ser jag ingen anledning till att byta. att göra ett byte kostar ju också pengar.

Sen försäkringen, 1100kr i månaden? vad är det för bolag?

Räkna ihop alla utgifter du kan komma på under ett år på resp bil och se hur mkt du igentligen sparar.
Och då är ränta på lån mm också inräknat om du ska ta ett sådant.

Sen måste bilar som gå på etanol in på service lite oftare ja. Hur ofta vet jag ej men det är tätare serviceintervaller.... ta med det i beräkningen. Klarar du dig utan bil den där extra dagen bilen är inne på service?

Ja. Självklart gör det det. Faktum var att jag egentligen ville ha en V50 från början. Men då jag köpte V70:n så låg priserna väldigt annorlunda, jämfört med hur dom ligger idag. Har kollat på lite andra bilar också (bl.a S60), men när jag såg prisförslaget på V50 1,8F så kändes det som att jag hellre kan slänga till 30.000kr och få en helt ny bil, med alla garantier och sådär - Samt att jag då själv får bestämma vad den ska innehålla!

Jag har Volvia. Det handlar förstås om 2.000 mil om året. För 1.000 mil om året ligger försäkringen på 652 kr. Försäkringen på V50:n ligger på 416 kr i månaden, för 2.000 mil.

Jo. Självklart blir det mer. Men det är en del annat som spelar in. Jag byter t.ex lägenhet om några veckor (1:e December), och då får jag ner min hyra med nästan 2.500kr per månad. Om man då räknar på sina utgifter per år, så blir det inte mer än vad det är idag, trots att jag köper en ny bil. Visst, man kan inte riktigt räkna så. Men ändå...

Jo. Det gör jag, självklart. Dessutom har min lokala Volvo-handlare en "policy" som säger att man får en lånebil om man har sin inne på en längre service. Har faktiskt fått låna en bil i princip varje gång jag har lämnat in bilen på lagning. Och det gällde även min gamla 855:a (t.ex).


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#18
Aleck skrev:
Enda större pluset som jag ser det är att du får sova bättre på nätterna, då du vet att din nya V50 har garantier på i princip alla fel som skulle uppkomma de närmsta åren.
Och om du då inte har ett behov av V70n utan kan nöja dig med den mindre mer ekonomiska bilen så slå till, en ny bil är en ny bil!
v70n kan nått dyrt gå sönder när som helst.
Vill man riskera hål i plånboken till förmån för en stor bil så kanske man inte sover lika gott wink

Lycka till!

Precis. Jag håller med dig. Om inte annat behöver man inte oroa sig de första 3 åren, i alla fall.


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#19
TBOC_Razor skrev:
Om du tänker köpa en V50 för utrymmet så blir du grundlurad iaf.

Tjejen hyrde en sån när hon skulle flytta och den bilen var *knökfull* och när vi lastade över grejorna i min bil (jepp 9-5:an, dvs en sedan) så gick allting utom en dockkorg, eller vad dom nu kallas, in i skuffen på min. Så du byter ju verkligen ner dig när det gäller lastutrymme iaf.

Tjejens farsa som körde bilen sa också att det var det sämsta skit han någonsin kört eftersom den drog 2L/mil tongue

Men det beror ju på att den går på etanol (det var en likadan V50 1,8F) och den var som sagt knökfull bak och sen var det ju två vuxna + två barn så att den drog mycket är ju inte så konstigt egentligen men 2 liter milen tycker jag med är mycket även för en etanol-bil.


Jag hade nog behållt V70:n iaf, även om jag med tycker att V50:n är en av dom snyggare Volvosarna just nu.

Nej, jag byter inte för utrymmets skull. Det är väl allmänt känt att V70 har ett av de bättre utrymmena som går att få med en vanlig kombi. Det är snarare lite tvärt om. Vill hitta något lite mindre. Jag kollade ju t.ex på en S60 2,5t. Men priset på en beggad 05:a låg rätt så nära priset på denna V50, så det valet kändes solklart.

Din flickväns farsa är rätt tung om foten va? Eller så körde han på etanol, och ja; etanol förbrukas ca 40% fortare än bensin. wink


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#20
Joo skrev:
Personligen tycker jag att v50in som du säger känns mer sportig än v70in, varenda jäkla småbarns familj kör runt i dom så det sänker ju sportigheten endel om den är original vill säga.. En v50 går att få riktigt snygg, men dom jag har reagerat på typ som "Shit, fan den var riktigt het" sedan har man tittat på bakluckan då står det ju självklart T5..

Om du kan välja utrustningen på v50in så hade jag tagit metalliclack röd, sportchassit, T5 vingen, och nedlackade "kjolar" är ett måste sedan tonade rutor! såg en exakt sådan för några dagar sedan dom är äckligt snygga, då hade jag tagit den alla dagar i veckan smile

iofs är inte jag i något behov av utrymme och liknande, där har du ju ett problem..

Jo. Självklart är det så. En 1,8 Flexifuel är ju inte mycket motor att hänga i granen, om man vill ha ett riktigt monster. Men det är ju faktiskt motsatsen till ett monster jag är ute efter. Eller alltså. Motorn får gärna vara riktigt fet. Men ju mindre bensin bilen drar, desto bättre (om jag får säga det själv).

Ok. Jag tog Matt Guld Metallic (vet inte varför, jag tycker bara att den är helt sjukt snygg (t.ex som färgen på denna: http://www.blocket.se/vi/17699876.htm?ca=18_s). Som sagt, fråga mig inte varför. Tycker bara det, haha! Ja, sänkt sportchassi, vinge, och andra fälgar är såklart beställda. Även ett par relativt heta 16-tummare för vinterdäcken.

Jo. Precis. Jag behöver självklart utrymme. Men det i V70:n är egentligen mer än vad jag behöver, trots att det i vissa situationer kan vara bra.
Senast redigerat av Hexenhammer (5 november 2008)



Sök