3250
Sök

Tsdi's Audi S4 "Uppfräschning av hjulhus"

4 663 Inlägg
2 februari 2009
skulle bli snyggt tror jag big_smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Tack ska ni ha !

Får se hur jag gör ! men det med svart och rött, tror ni inte det blir jävligt svårt att maskera så den röda kanten blir jämn och fin ?

Idag kom det ett brev på posten!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/560107_ozusra.jpg
Stämplat i Hongkong !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/560118_dpo2x6.jpg
Tänkte lacka bromsoken och sedan sätta på dessa, tillsist lägger man klarlack över färg och dekalerna ! Vad tror ni om det ?
Senast redigerat av tsdi (2 februari 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 februari 2009
låter Hur coolt som hellst men funkar det? får inte lacken dekalen att släppa eller nått?

Mvh O.Frankeståhl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
låter Hur coolt som hellst men funkar det? får inte lacken dekalen att släppa eller nått?

Jag vet faktiskt inte ! hoppas på att det fungerar ! smile

Såhär skulle det se ut då smile

http://xenonhid.dyndns.org/anzryc.jpg
Senast redigerat av tsdi (2 februari 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 februari 2009
Snyggt big_smile å så fälgar som e feta så man ser det:P

Mvh O.Frankeståhl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Tackar !

Hehe aa det blir det nog wink

4 663 Inlägg
2 februari 2009
nice  skulle bli snyggt big_smile ska du lacka oken svarta ?  kommer bli bra hur du än gör big_smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice  skulle bli snyggt big_smile ska du lacka oken svarta ?  kommer bli bra hur du än gör big_smile

Tackar  ! dom blir nog svarta ja smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 februari 2009
Jo jag tycker det var en smart idea ska själv måla mina men inte så avancerat med dekaler;) Du glömmer ej spana in min tråd va? tog lite bilder med en bättre kamera som du ville. men nu var det nog mer jag som var dålig för bilderna blev ej perfekta ska föröska mer:P Är du verkligen säker du ska ha svarta ok? kör på röda å sen har du svart fälg med röd fälgbana, vet ej om det heter så men hoppas du fattar tongue

Mvh O.Frankeståhl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Vad tror ni om dessa ? är ju riktigt billiga iallafall !

http://audi-parts.oemparts.co.uk/images/products/Coiloverkit15.jpg

Kommer från www.jspec.se

Såhär är det beskrivet om dom på deras hemsida !

Höjdjustering Fram: 35-65mm
Höjdjustering Bak: 40-75mm
Utförande Fram: Ställbara Fjäderben (coilover)
Utförande Bak: Ställbara Fjäderben (coilover)
Material: Galvaniserade gasstötdämpare för bästa hållbarhet.
Garanti: 2 år
TÜV Godkända

V-Maxx är ett Holländskt fabrikat som erbjuder ett slagkraftigt sortiment av väghållningssatser i form av coilover kit, sportstötdämpare och sänkningsfjädrar. Produkterna tillverkas i Holland och V-Maxx har en intensiv utveckling av nya produkter och modeller. Försäljningen sker i dagsläget i över 35 länder världen över och V-Maxx är mycket populära i stora länder som USA, England och Tyskland.

674 Inlägg
8 februari 2009
när jag var hos dom i karlstad så prata vi lite om dom och de rekomenderade dom starkt och j-spec är väldigt noga med sitt rykte så de är nog bara att köra.

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

4 663 Inlägg
8 februari 2009
fan de ser as bra ut, köp dem nu=D

4 299 Inlägg
8 februari 2009
Den satsen och ett par feta fälgar så blir det kanon wink

Verkar ju som att det är en bra sats också, hur mycket kostar den??

//Jacob

347 Inlägg
8 februari 2009
kul projekt smile S4 mee like big_smile blir det RS4 nästa gång du köper bil eller wink för nu har du vell haft en A4 S4 fattas ju bara rs4an wink hehe.

Patrick^^

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
9 februari 2009
Jag skulle inte köpa den coiloversatsen. köp Riktiga Bilstein eller HR. Bilstein PSS9 kan jag rekommendera starkt. hade såna på min S4. tillsammans med powerflex bussningar runtom blir det riktigt bra väghållning! dom kostar en slant men det är det värt !

8-)

utbildad klant
2 197 Inlägg
9 februari 2009
Alex_M skrev:
Jag skulle inte köpa den coiloversatsen. köp Riktiga Bilstein eller HR. Bilstein PSS9 kan jag rekommendera starkt. hade såna på min S4. tillsammans med powerflex bussningar runtom blir det riktigt bra väghållning! dom kostar en slant men det är det värt !

Tänk om dom han kollar på har minst lika bra väghållning för en billigare slant? man måste ju prova wink

Mvh O.Frankeståhl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
vaughn : okej det låter ju riktigt bra ! smile

Saab_Robin: Mja ser bra ut ja men om dom är bra var ju frågan tongue

Rallyhalle: Har för mig det var typ 7200-7300 eller nått med frakt ;D

patrick_90: Haha bra fråga ! tror inte det blir en till B5a iallfall wink

Alex_M: Kikade lite på dom ! men dom är ju sjuuukt dyra ? yikes

oggy_swe : jo absolut ! men dyrt test om det är skit wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Tänkte bara fråga om nu någon råkar veta ? smile

Bakklossarna är helt slut på S4'n så skulle byta dom i förra veckan men så klart så fanns ju inte den där jävla låsmuttern utan den är beställd och kommer på onsdag !

Nu är bara frågan om det kan vara klossarna som låter som ett hjullager ? Började låta strax efter att lampan för dåliga bromsar började lysa i färddatorn och låter bara när man svänger åt det ena hållet. Låter inget mera om jag bromsar eller ej och det uppstår redan rättså mycket i hastigheter kring 30km/h

Ska till Österrike med tjejen på torsdag (dvs då måste bilen rulla) och om nu hjullåset inte kommer förens på onsdag och man byter klossar onsdag kväll och upptäcker att det är hjullagret så tänkte jag bara höra hur pass svårt och mycket jobb det är att byta lagret ?

- Emil

Egenföretagare
2 496 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Var iväg och köpte ett hjullager idag till bilen och även klossarna bak, dock är det ingen bromsvarnare på dom ? ska det inte vara det på bakre beläggen ? för i sånnafall så kanske kontakten hoppade ut / gick sönder till oken fram samtidigt som dom bak blev dåliga ? :S

För övrigt är hela bilen proppfull med kartonger till UF-företaget ! kan lägga upp bild sen smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 februari 2009
låter som du har lite jobbigt just nu stress. kan tyvär ej hjälpa:(

Mvh O.Frankeståhl

Sök