hejsan alla gas glada bilägare. Undrar om någan kan ge en bra förklaring på hur man byter kopplingen på en volvo 850 -96. Kom gärna med förslag på hur man enkelt delar lådan och tar ut lamellerna, vilka delar som bör avlägsnas först för att komma åt bättre m.m. Länkar på hur man gör godtages glatt.
hejsan alla gas glada bilägare. Undrar om någan kan ge en bra förklaring på hur man byter kopplingen på en volvo 850 -96. Kom gärna med förslag på hur man enkelt delar lådan och tar ut lamellerna, vilka delar som bör avlägsnas först för att komma åt bättre m.m. Länkar på hur man gör godtages glatt.
Hoppas du byter vevaxeltätningen i samma svep. Jobbet är inte så svårt, men det är en j*vla massa prylar som ska lossas, tex som, drivaxlar, fjäderben, rattstången, motorramen, .m.m...
äh det e inte så svårt! skulle bara behöva vissa specialgrejer med det går nog bra utan om man e lite uppfinningsrik.. måste hänga upp motorn ovanifrån. tar bort batteri och luftburk, sen kommer man lätt åt alla skruvar till lådan. Sen lossar man det mesta i subframen undertill, tex: främre motorfäste, styrväxel å annat smått å gott. Lossa sen spindeln å spänn upp hela fjäderbenet bakåt med nåt spännband så det är ur vägen, dra ur drivaxeln ur lådan. sen är det bara att släppa subframen helt på vänstersidan, å lossa bara lite på högersidan. Dra bort resten av skruvarna till lådan, sänka motorn ovanifrån å bända ner subframen och ta ut lådan ur hjulhuset. piece of cake!!
Ska börja mitt bytande på koppling imorn på min mondeo, tänkte se med er. vevaxeltätning är de något jag bör byta på mondeon med eller är det bara riktat mot volvo?