3348
Sök

Samma oljetråg på volvo b234f och b230f ?

Avstängd
653 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#1
Ska ha ett oljetråg o bygga om vi sidan om o ska skaffa ett nytt, då undrar jag om det är samma oljetråg på 16 ventilaren som 8 ventilars gl?

Jag har rätt i vad jag än säger.

Avstängd
653 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#2
En sån här simpel grej borde väl iaf någon av alla garagets 56873 volvo 740 fantaster veta ??

Jag har rätt i vad jag än säger.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 november 2008
#3
ej helt 100 men har för mig de ända som skiljer dom åt e typ toppen och data boxen om jag inte mins fel


TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
9 november 2008
#4
kan inte tänka mig annat än att de är exakt likadant!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

602 Inlägg
9 november 2008
#5
jo måste vara samma. botten är ju i stort sätt lika.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Avstängd
653 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#6
Jag tror också att det är samma eftersom det mesta är sig likt på en 16 ventilare förutom topp, kolvar o elsystem.. Men jag måste få det bekräftat av någon som vet till 100%

Jag har rätt i vad jag än säger.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
9 november 2008
#7
kolla på t.ex meca eller mekonomen om det är samma trågpackning..


812 Inlägg
9 november 2008
#8
jo de är samma. till och med b20 tråg passar men då ska du ha rakställning

man lever bara en gång..

153 Inlägg
9 november 2008
#9
De e samma!
Hade du tänkt sätta returen där? jag hade satt de i blocket i så fall.

Tuned By Nenne !!

Avstängd
653 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#10
Tic skrev:
De e samma!
Hade du tänkt sätta returen där? jag hade satt de i blocket i så fall.

Okej, tack!!  mjo jag tänkte ha returen där eftersom jag ska använda mitt b234 block smile
Eller hur kan man annars göra?

Jag har rätt i vad jag än säger.

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
9 november 2008
#11
själva "gjuthylsan" i blocket som returhålet sitter i på turbo-motorerna finns väl även på sugarna, fast utan själva hålet? är nästan säker på de, så skulle de inte gå att dra returen där? vore ju mest logiskt iaf=) att man alltså borrar där? och istället för originalet där man bara sticker ner returen med packning, gänga å köra med hydraul-kopplingar? kanske lite mer krångel, men det vore ju de optimala eftersom den sitter där original!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

Avstängd
653 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#12
DP_RACING skrev:
själva "gjuthylsan" i blocket som returhålet sitter i på turbo-motorerna finns väl även på sugarna, fast utan själva hålet? är nästan säker på de, så skulle de inte gå att dra returen där? vore ju mest logiskt iaf=) att man alltså borrar där? och istället för originalet där man bara sticker ner returen med packning, gänga å köra med hydraul-kopplingar? kanske lite mer krångel, men det vore ju de optimala eftersom den sitter där original!

//Martin M

Okej, jo det låter rätt hyffsat faktiskt, ska se hur jag gör iaf, måste fixa det lite snabbt nu för det börja närma sig montering och jag vill lösa det sista nu smile

Jag har rätt i vad jag än säger.

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
11 november 2008
#13
är bättre att de tar lite längre tid, så blir man nöjd när man är klar! men som sagt bara ett tips=)
har kikat å "gjuthylsan" sitter även i sugblocken, fast utan hål då vill säga:P

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

Avstängd
653 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#14
DP_RACING skrev:
är bättre att de tar lite längre tid, så blir man nöjd när man är klar! men som sagt bara ett tips=)
har kikat å "gjuthylsan" sitter även i sugblocken, fast utan hål då vill säga:P

//Martin M

Okej tack tack för tips och så smile Fast det dåliga är att jag har ingen möjlighet att plocka ur motor m.m nu så det ska bara blir en "snik-konvertering" nu tills jag har fått in den i verkstan o kan renovera motorn också. Så tills vidare får de bli en bonna-lösning vid tråget roll

Jag har rätt i vad jag än säger.


Sök