3437
Sök

Lossa instrumentpanel på 850

113 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Hej

Ska byta till blåa dioder i min 850. Men hur får man bort instrumentpanelen? Har airbag i min och vill inte pilla för mycket, läste i en annan tråd att det sitter nån torx vid luftfläktarna? Men var?

Tips någon smile

1 024 Inlägg
11 november 2008
sitter torx innanför luftgallerna dom 2 i mitten å tror det finns även i dom andra kommer inte riktigt ihåg sen har du skruvar under mätarhuset. sen på sidorna och även i handsfackets under sida längst ut sen är den bara att lyfta bort hela överdelen. man behöver inte pilla på ratten å airbagen är ingen fara händer inget! tror jag har fått med alla skruvar...när du ska ta bort luftgallerna så sätt en kniv i sidan av dom å bännd lite försiktigt så lossar dom.
Senast redigerat av Rand (11 november 2008)

31 Inlägg
11 november 2008
Du får ta bort fläktgallren, de är bara att dra ur, du har ju dom skruvarna vid mätarhuset och det sitter några på sidorna vid dörrarna.
Sen har du i handskfacket och vid högtalarna har jag för mig. smile
Annars står det i Haynes boken exakt hur du ska göra.

Edit: Skrev inte tillräckligt snabbt smile
Senast redigerat av Osse T5 (11 november 2008)

865 Inlägg
11 november 2008
Stefan.n skrev:
Hej

Ska byta till blåa dioder i min 850. Men hur får man bort instrumentpanelen? Har airbag i min och vill inte pilla för mycket, läste i en annan tråd att det sitter nån torx vid luftfläktarna? Men var?

Tips någon smile

finns en tråd om det här redan men här får du bilder
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp

Avstängd
653 Inlägg
11 november 2008
Stefan.n skrev:
Hej

Tips någon smile

ring o fråga jonfjärd han gjorde det i torsdags smile

Jag har rätt i vad jag än säger.

Sök