12 november 2008
Trådstartare
hallå! har besiktning om bara några dagar och givetvis har bilf*n börjat krångla nu. har letat fel som fan!
det är en b23a med strömberg förgasarn.
den sprutar bensin ur den här varmstartsventilen eller vad det är, som sitter på torpeden bakom bromsservon. böt till en annan förgasare men är likadant då. en slang som kommer till ventilen kommer ju ifrån flottör huset , "koppen" . så förgasarn flödar alltså på som fan in i "koppen" och vidare till ventilen som släpper igenom all bensin ut i atmosfären. den andra slangen går ju till luftburken och slutar där.
kopplade undan ventilen , sprutade bensin iallafall mellan förgasaren och luftfiltret anslutningen, pluggade hålet som kommer från "koppen" flottörhuset, bilen startade knappt men fick för lite soppa. stannade och skulle justera ja då dog den. ingen tomgång alls! ställde på soppan men bilen startade aldrig igen.
vafan är felet??! är det ventilen som gått sönder eller har nålventilen hamnat fel?! hade isär en annan förgasare och efter det började den läcka, kollade nålventilen och den låg rätt, läckte iallafall, satte på en annan förgasare, läcker lite mindre men läcker iallafal, och pluggar jag skiten funkar ju inte bilen.
blir tokig på det här! stressmek och kallt och ilska går inte ihop har jag märkt..
tacksam för all hjälp- om någon vill donera en SU förgasare tar jag gärna emot den med all tacksamhet.
och en fråga, passar b20 SU:n på b23?
man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!