3569
Sök

crx_jim, Honda crx turbo konventering mm..

440 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
dator hemma funkar eju så komemr bilder när den fixat:P mvh jim

jim ..

440 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
dator hemma kass men ska uppdatera senare för er hur dte gått och hur lång jag kommit mm, bilen är iaf provstaratad nu och kaross börjar komma ihop:D bilder kommer jag lovar!  kan avslöja att på tisdag den 9:e har jag bokat släp och bil sen dras det till gbg;) mvh jim

jim ..

440 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
nu går dte jäklar frammåt bilen går att köra nu iaf:P lite små pill kvar:P av allt möjligt upptäckte lite olje läckage mm när bilen mappade si tisdags... nu e bilen mappad på 1bars ladd tryck iaf ,,big_smile  så frammåt går det ..  allt bklir ej klart nu men  bilen ska bli körklar till helgen och då min flickvänn ska åka med mig när hon tar studenten i morogn hoppas jag .:S  ska hinna:P
sen på lördag blir det köra runt och kolla allt igen mm:P
så snart syns vi på vägarna;big_smile mvh jim

jim ..

440 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Bilen finnes ev till salu nu! pris bud! mvh jim

jim ..

2 077 Inlägg
30 juli 2009
Va du inte i Markaryd för ett par veckor sen? typ 2v tror jag det blir nu?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

440 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
jo det e jag som kör i markaryd... och bilen ej tillsalu längre bygger om ännu mr nu typ:P blir även ny lack på bilen igen mm:) 

just nu har jag köpt in catchtank och Alu ic och lite rör bitar så jag kan bygga nya tryck rör... blir även en ny front på bilen sen,,,

det jag ska sälja nu är.. kolfiber huv och taklucka,,,    mvh jim

jim ..

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 december 2009
Du vet att det bara är att slänga upp bilder! wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

440 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
jaja bilder kommer men har ingen kamera just nu ligger hemma hos flickan men snart e det fixat så får ni väl lite bilder på ic mm:P ska till garaget om någon timme sen och då blir det nog börja med lite fästen till ic och vanliga kylaren, göra tryckrör mm. får se vad vi gör:P men uppdate kommer!

jim ..

440 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
har varit i garaget lite nu! byggt fästen till IC och även börjat byga lite tryckrör, och så rivit ut lite innuti bilen och nu kommit fra till att jag nog ska ha orginal inrednig i bilen... förutom framstolarna då!....

även lacken på bilen vet jag ej.. färg förslag?? börjar luta åt blå metalic nu! mvh jim bilder komme snart,,,

jim ..

2 077 Inlägg
25 december 2009
Hörde jim att du skulle sälja innan?
Har jag hört fel?
Kul se du fortsätter än, keep it up så hoppas man får se den fler gånger i Markaryd wink
edit: såg nyss det du sa innan att du skulle forsätta wink
Senast redigerat av JDMCRAZE (25 december 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

238 Inlägg
26 december 2009
crx_jim skrev:
4Shade skrev:
Ser Lovande ut!, jag kommer absolut följa det! kommer nog bli en Crx med mycket pulver i , och det behövs.. tror nog inte att vi har någon annan Crx här på garaget som ska gå så snabbt i slutänden som din.. Jag räknar med dig ! Keep it up!smile

/ Micke

man tackar så mycket:d jo finns en del till turb crx som har både mer och minder effekt här faktiskt... men kommer nog bli gottt skönt med någon kommentar iaf..

hej..
jag har en turbo rex,, allt ser bra utom intercoolen som är för liten...

köp en större ..

finns på klracing..
lycka till

323 Inlägg
26 december 2009
Kan säga att kina btr är lika bra som kina däck.

köp malpassi istället

Dessutom så har malpassi fästen för att sätta på fuelrailen

http://www.misab.se/tryckregulator.htm

nummer: 371 och 30117 och 305
Senast redigerat av Froborg (26 december 2009)

440 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Hörde jim att du skulle sälja innan?
Har jag hört fel?
Kul se du fortsätter än, keep it up så hoppas man får se den fler gånger i Markaryd wink
edit: såg nyss det du sa innan att du skulle forsätta wink

tackar så mycket:) jo då vi fortsätte roch nästa år kommer de bli bättre:)

jim ..

440 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
101CRX skrev:
crx_jim skrev:
4Shade skrev:
Ser Lovande ut!, jag kommer absolut följa det! kommer nog bli en Crx med mycket pulver i , och det behövs.. tror nog inte att vi har någon annan Crx här på garaget som ska gå så snabbt i slutänden som din.. Jag räknar med dig ! Keep it up!smile

/ Micke

man tackar så mycket:d jo finns en del till turb crx som har både mer och minder effekt här faktiskt... men kommer nog bli gottt skönt med någon kommentar iaf..

hej..
jag har en turbo rex,, allt ser bra utom intercoolen som är för liten...

köp en större ..

finns på klracing..
lycka till

tack! kan säga så här! min ic har räkt mer än väl och då e den ändå bäkad på 266,4 hk och 1bars ladd tryck..

nu har ja köpt en nyalu men ungefär lika stor... m,en som e byggd för 400hk.. och får ej plats med större.. och 400hk e god margina d jg ej kommer få mer än 300hk till våre:) mvh

jim ..

440 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Froborg skrev:
Kan säga att kina btr är lika bra som kina däck.

köp malpassi istället

Dessutom så har malpassi fästen för att sätta på fuelrailen

http://www.misab.se/tryckregulator.htm

nummer: 371 och 30117 och 305

den fun kade denna sommaren iofs höjde jag trycket väldigt lite då jag ej behövde mer.. och trorjag ej ska hanågon till sommaren då jag köp hemlite större spridar nu:) så då sklipper jag ha någon nnan btr:)   annars tack:) mvh

jim ..

440 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Lite bilder denna gången då:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/825389_3rfn4k.jpg
Här e en bild på nya IC:n och böjat bygge på tryckrör, väntar på 1st silikon slang innan jag kan fortsätta på rören...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/825390_s81ey1.jpg
Denna front som ska på bilen nu under vintern:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/825391_4hyq49.jpg
Så blev bänkningen i sommras:) bättre siffror nästa år:) I motorn: 266,4 Hk 320 Nm

jim ..

35 Inlägg
26 december 2009
kan ju säga att det ser bättre ut i verkligheten wink du har inte skrivet ett skit om att jag har hjälpt dig wink haha.. men denna uppgradering/ombyggnad kommer se bättre ut än förra skulle jag tro:D tummar upp för dig jim.. och en sak till.. om du ringer och vill ha hjälp säg det direkt så slipper jag fråga om det var det du ville haha ;D xD

Tim.
Mitsubishi Eclipse!

440 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Ch1ck3n skrev:
kan ju säga att det ser bättre ut i verkligheten wink du har inte skrivet ett skit om att jag har hjälpt dig wink haha.. men denna uppgradering/ombyggnad kommer se bättre ut än förra skulle jag tro:D tummar upp för dig jim.. och en sak till.. om du ringer och vill ha hjälp säg det direkt så slipper jag fråga om det var det du ville haha ;D xD

HAHA joo:P
men du har ju börjat hjälpa till lite nu med lite små pill och sälskap:P men ananrs gjort det mesta sj:P men helt klart skönt med hjälp vissa saker kan man ju ej göra sj:P  ehhe

men fortfarande jag som bygger och så precis börjat skriva om detta året:) aa det kommer bli bättre nu:)

jim ..

Ball
33 Inlägg
28 december 2009
Ser ju fint ut dehär Jim! Håller du fortfarande till i Raggarp? tongue

livet börjar vid 10k rpm

440 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Tackar så mycket:) haha jo det e där jag bygger bilen iaf:) hur går det med ditt då?

jim ..

Sök