3202
Sök

Vad värdesätter ni mest på en bil? Ljud/Exteriör/Interiör/Prestanda

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
14 november 2008
#21
DoT skrev:
Lagom av allt är bäst. wink

Instämmer.. det gör helhets intrycket bättre. smile

Ont om hästkrafter är det gott om.

1 570 Inlägg
14 november 2008
#22
Komfort, byggkvalitet och att den alltid funkar.

587 Inlägg
14 november 2008
#23
att den håller att köras med


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
14 november 2008
#24
Prestanda fullt ut cool .

Du tittar inte på bilen när du kör och interiören har man visserligen omkring sig men på bana tittar du inte på den och nått ljud kan man glömma när motorn ylar på högvarv big_smile .

- Time Attack -

689 Inlägg
14 november 2008
#25
motor först och sen styling. finns inget töntigare än överstylade bilar oxå sitter de en liten slö motor i den sen

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 november 2008
#26
Jag skulle vilja säga "helheten". Men det är nog ändå så att interiören är viktigast,
och att den invändigt är väldigt bekväm och sådär. Det finns t.ex många bilar som
är väldigt snygga (VW, Saab, etc), men som jag upplever inte har den där inredningen/känslan
som vissa andra bilar har. Det är väldigt viktigt. Jag vill att bilen ska vara skön att köra, och
det ska kännas bra att sitta i bilen. Annars kan det lika gärna kvitta...


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 november 2008
#27
prestanda ligger helt klart högst på min lista, men gillar de andra med så de ultimata vore :

en bil med riktigt fin prestanda
clean och snyggt utseende
och ett bra ljudsystem wink

mvh

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Masterworks
14 november 2008
#28
HPaddict skrev:
prestanda ligger helt klart högst på min lista, men gillar de andra med så de ultimata vore :

en bil med riktigt fin prestanda
clean och snyggt utseende
och ett bra ljudsystem wink

mvh

Låter som min bil! hehehe... cool

terazzi
14 november 2008
#29
Väghållning
Sen efter det kommer effekt
Sen en exteriör så alla 3 skulle jag säga..

Vad ska man med all effekt om bilen inte ens klarar det?
eller man kan inte hantera det?

dARKiE
5 031 Inlägg
14 november 2008
#30
exteriör och interiör, sedan prestanda.. och den räcker gott nog åt mig redan orginal just nu.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

7 120 Inlägg
15 november 2008
#31
NIzmO skrev:
Prestanda fullt ut cool .

Du tittar inte på bilen när du kör och interiören har man visserligen omkring sig men på bana tittar du inte på den och nått ljud kan man glömma när motorn ylar på högvarv big_smile .

Word!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 november 2008
#32
Allt dedär är överskattat... Driftsäkerheten är ju de viktigaste!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 november 2008
#33
1. Prestanda.
2. Prestanda.
3. Prestanda.
4. Prestanda.
5. Exteriör.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

124 Inlägg
15 november 2008
#34
min fru går efter färg på karossen

16 197 Inlägg
15 november 2008
#35
Siarnaq skrev:
1. Prestanda.
2. Prestanda.
3. Prestanda.
4. Prestanda.
5. Exteriör.

väghållningen försvann elle?? tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

214 Inlägg
15 november 2008
#36
1.Prestanda speciellt accelerationen:D
edit:
1½ Väghållning big_smile
2.Exteriör
3.Interiör
4.Ljud (Skaffa ett redigt avgassystem så behövs inte ljudet;) )
Senast redigerat av MikeyMouse (15 november 2008)

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 november 2008
#37
evilaudio skrev:
Siarnaq skrev:
1. Prestanda.
2. Prestanda.
3. Prestanda.
4. Prestanda.
5. Exteriör.

väghållningen försvann elle?? tongue

Väghållning går ju in i prestanda. tongue Det vore en helt annan sak om jag t.ex skrev "acceleration" eller "topp hastighet". Prestanda är ju att bilen presterar som ett jävla monster, på bana såväl utanför bana. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
15 november 2008
#38
Har svårt att rangordna då jag tycker olika vid olika situationer. tongue
Är det inspirerad körning tänker jag inte direkt på ljudanläggningen utan motor/väghållning.
Skall jag däremot åka långt kommer komfort, interiör och ljudanläggningen överst.
Står den på parkeringen så är det "stylingen" jag vill åt. wink

Helst vill man ju ha allt på en gång..(kanske därför en bil aldrig blir klar).. hehe lol

//Edge

3 650 Inlägg
15 november 2008
#39
prestanda & exteriör e lika viktigt, interiör e också jävligt viktigt


Alpine F#1 Status
195 Inlägg
15 november 2008
#40
Svår fråga...

Är ljudtokig så faktiskt så ligger det nog i topp...

Just nu så har jag en 300C SRT8, Så prestanda finns redan helt klart, så även en helt ok väghållning och extriört finns inte mkt att klaga på.. Så bara jag tar och monterar in min Alpine F#1 Anläggning så borde jag bli nöjd smile



Sök