Hej alla!
Mycket prat och berömmelsen för E38 750 V12.
Det största problem med en sådan är att när man kör en 750 E38 är att det finns inget annan bil efteråt.
Det finns olika 750 modeller med olika utrusning.
Utrusning listan är mycket stor därmed högre pris som ny bil.
Min 96 kostade då: 1.070.000:- och köpte den för 100.000:- för 3 år sen.
Jag kan bekräfta att det är en riktig lyxbil som är mycket imponerande, en kör glädje, en säker bil som man kan lita på.
När man kör en 750, man lätt tror att hastighetsskyltar är enbart till dom som inte har körkort, det jag menar är att det är mycket lätt att överstrida regler med hastigheter
När det gäller kostnader, det är exakt samma som en v70 t5 men mycket stor skillnad på rätt mycket.
Jag vill inte smuts kasta Volvo, det är också en bra bil för dom som tycker om Volvo, det finns säkert bra saker också på Volvor med det känner jag inte till därmed inte kan utrycka mig om den men min son (Fransman) på garaget hade en v70 t5 och kunde göra ett jämförelse.
De ända kostnader som jag har haft på min är att fylla på olja då och då och en service 1
Försäkring, det berör på var ni bor och antal körda mil per år då det kan varierar.
Den V12a som finns i E38 är en uppgraderade motor från E32 med bättre ekonomin, mindre bensin, mycket bättre prestanda och kvalitet än E32 därmed mycket mindre problemet.
Det finns olika priser på dessa bilar, varför? Jo, som jag sa innan, det finns olika modeller E38 och olika utrusningen men man kan hitta en mycket bra och väl utrustade 750 för ca 80-90.000:- och då har man någonting mellan händerna att leka med.
Vad ska man titta på när man vill köpa en sådan?
Att det inte finns något oljeläckage under bilen, rost runt om bilen, att allting fungerar som det ska, att motor inte vibrerar när den är på så att man även kan sätta på en cigarett mitt på motor att den ska inte ens vibrerar, att motor går tyst, så tyst att man kan undrar om det år på, att AC fungerar och lite mer.
Det stöta problemet på E38 är fel på pixlar men det finns företag som kan fixa det, tyvärr det kosta lite pengar.
Jag körde till Frankrike semester 560mil och hade inga rå ägg under gaspedalen, i Tyskland var jag sällan under 240-250, körde runt i Frankrike, och hade ett snitt när jag kom tillbaka hem på 1,2l per mil
Det är flera som pratar om den 740, det är också en mycket bra bil men för mig, den går inte att jämföra med 750, det är som dag och natt.
Du kan även hitta olika svar på (
www.autopower.se) där är jag också medlem på den BMW sajt.
MVH: