3338
Sök

Köpråd BMW 750 E38

Grävmaskinist
216 Inlägg
10 maj 2009
#21
Team-Adolfsson skrev:
jo som rubriken

funderar starkt på en 750 efter 535an och vill gärna ha lite tips om bilarna
har läst igenom autopowers beg guide men de blir man inte mycke klockare av då det står samma skit som till 535an och är inte ens likhet imellan bilarna under huven
vet att det är en sjukt dyr bil att äga och köra men har provkört en nyligen och fyfan va härliga dom är att köra så det får kosta va de kostar

så ni som har lite erfarenheter från 750in får gärna skriva lite om dom smile

Prata med http://www.garaget.org/Jeppe2000
Han kan allt om dessa modellerna och är väldigt hjälpsam och trevlig.
Mvh Fidde


www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 maj 2009
#22
Den Jeppe2000 har är en E32 och det är rätt stort skillnad med E38.
E32 är en dubbel 6a och E38 är en uppgraderad ena 12a. Jag har haft innan en E32 92a, dessa års modell är mycket kända för trassel med motor som ofta går på bara 6 cylinder, min kostade mig under 1½ år 65.000:-, jag hittade en rätt bra plats åt den, skroten!, därefter köpte jag en E38 som går som en dröm.
Senast redigerat av alain (11 maj 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 maj 2009
#23
Eftersom Team Adolfsson på senare tid lämnat Bmw och börjat predika för Mercedes tror jag inte en 750i är aktuell längre.

Tråkigt men han vet i alla fall vad han missar, eller? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 maj 2009
#24
Rquired skrev:
Eftersom Team Adolfsson på senare tid lämnat Bmw och börjat predika för Mercedes tror jag inte en 750i är aktuell längre.

Ah, det var en gammal tråd.
Hatar när folk drar upp gammalt skräp.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 maj 2009
#25
John87 skrev:
Rquired skrev:
Eftersom Team Adolfsson på senare tid lämnat Bmw och börjat predika för Mercedes tror jag inte en 750i är aktuell längre.

Ah, det var en gammal tråd.
Hatar när folk drar upp gammalt skräp.

Gammalt skräp och gammalt skräp, tråden är alltid bra som upplysning till den som vill veta om BMW 750.
Bättre att ta upp den än att skriva nytt och jag är alltid här för svara wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 maj 2009
#26
alain skrev:
Gammalt skräp och gammalt skräp, tråden är alltid bra som upplysning till den som vill veta om BMW 750.
Bättre att ta upp den än att skriva nytt och jag är alltid här för svara wink

Men folk skriver i de allra flesta fallen till TS vilket gör det till stolpskott vad gäller relevanta inlägg.
Det är knappast aktuellt för honom att köpa denna bil ett halvår senare.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

60 Inlägg
31 maj 2010
#27
Sorry att man drar upp en lite äldre tråd men bättre än att skapa ny right tongue ?
Jag undrar hur handlingen är i dessa bilar?
Dvs E38 an.
Jämfört mot en volvo v70?

11 Inlägg
27 januari 2012
#28
Hej!

Tar upp den här tråden igen, då någon kanske kan svara mig om den här bilen är något att byta mot min alfa?
Alla tips emottages med stor glädje:

Har haft en E32 750i innan och den gick mycket bra, förutom bromsarna, som var ett rent helvete att försöka fixa.
Hur är bromssystemet på e38 750i? Strular det mycket?

Vad kan ni säga just om den här bilen?

http://www.blocket.se/lulea/BMW_e38_750 … 10&w=3

Mvh

Daniel

Meldem
117 Inlägg
27 januari 2012
#29
Din länk skulle jag akta mig för; en bmw 750, årsm -95, inget regnr, fula 20tumsfäljar med i annonsen men ingen fullstämplad servicebok vid 260kkm... Mitt köpråd som 750-ägare är att man ska köpa en faceliftad eller möjligen en 7-serie med årsm -98! 90% av alla E38or på marknaden är skräp som kostar multum att få i det skick bilen förtjänar, och det mesta skräpet är från -93 (ja de finns) till -97. V12an är känd för sin stabilitet men det kräver att oljebytena skötts rätt, och bilen hade ju rullat endel utan servicebok:P

Jag har inte hört att bromsarna skulle vara en svag länk på dessa bilar, men däremot äter en 2,2 tons motorvägskryssare bromsbelägg. Tätare bytesintervall på beläggen blir väl att räkna med

Kolla efter en E38 hos en bilhandlare som du noga kollat upp innan. Det är det mest ekonomiska om du vill ha en fin BMW 7-serie i bra skick som du planerat att äga i >2 år! ... Lund ligger nära Tyskland, kanske läge att fräsha upp skoltyskan och passa på nu när euron är hyffsat billig?big_smile - bilar därifrån är oftast bättre underhållna än i sverige (vad jag har hört iaf), större begnatmarknad, lägre priser än i sverige, förmånlig valutakurs

12 086 Inlägg
27 januari 2012
#30
Bilen i länken ser ut som en misskött strulbil, den är ju billig iofs. Beror ju på vad man vill ha..
Senast redigerat av JapMax (27 januari 2012)

11 Inlägg
27 januari 2012
#31
Tack för svaren! Det blir ingen 750i den här gången utan en mer bruksbetonad men rolig kombi med dragkrok. Dock så funderar jag starkt på en E38 750i i framtiden. Vi får se vad det blir.


Sök