har efter många års trånande köpt mig en enegibil.... eller ja en bil som tar energi
en
Jaguar XJ6 (XJ40) 3.2L rak sexa från 1994
köpte den i haninge, efter lite jagande med startkablar så hoppade den igång igen med avgasläckage mellan grenrör o avgassystem (några pinnbultar som är av)
pengar bytte ägare och jag blev ägare till en Jagga
då bilen är en Englands import så är bilen högerstyrd, inget som stör mig efter en skoj sommar med min skyline r32a.
resan hem var intressant med första riktiga snön i sthlm så gick bilen lite oroligt med blankslitna sommardäck på 73:an o sedan 225an till Södertälje där bilen spolades snabbt av och bilen städades invändigt, ska få en ordentlig rengöring av skinnet och ev. byta förarstolen pga att den har spruckit sönder på ett ställe...
värmen var obefintlig så resan var iskall.... undrar om det kan vara en luftficka i värmepaketet... får titta mer på det senare.
passade på efter jag och katharina (flickvännen) städat ur den att byta lite kylarvätska då det var mer eller mindre ingen glykol i det att byta 5-6L av den mot mer glykolhaltig kylarvätska.
så till planerna:
fixa den för bes.
byta till vinterdäck (på org. eller bmw fälgar)
behandla skinninredningen
fixa avgasläckan
sätta fast batteriet.
byta bromsar fram då de är slut.
efter bes:
sommarfälgar ca 20" kromfälgar (eller vad man springer på)
kenwood dvd enhet som jag har liggandes
toning
sänkning
10K xenon
och allmänt fixa till den i VIP style tex. glas o skumpa i armstödet bak
några bilder.
telefonen GSM
någon som vet var man sätter i simkort i den?
inredningen innan tvätt
bagaget är så stort att jag kan starta flyttfirma
skitiga motorn
tvättad inredning
en daimler fälg (någon som har 3 till?
)
Fräsig förarplats, man känner sig som en flygkapten med alla knappar o allt