30 november 2008
Trådstartare
nja luftfjädring blir det inte på denna bil...
höll på några timmar i garaget i lördags
rostmässigt så är den riktigt bra skick.
kollat främst på värmen idag och provade att suga och blåsa i ventilen till värmepaketet (vid insuget) och den rör sig, eller låter som det i alla fall.
dock så när man suger blåser i slangen som går till/från den så är det inte stopp (den går in i kupen genom torpeden) någon som vet att det ska vara stopp eller ej?
sedan den grövre slangen som sitter buntad ihop (bredvid lilla till värmeventilen) och går till insuget var inte så tight som jag önskade så den kunde man dra loss utansvårighet (jämfört med den till värmeventilen) så klippte av en bit och nu så startar den lättare... lite orolig tomgång efter den startat så hoppas på vacumläckage o inte läckage vid insugspackningen (som jag fick tips om tidigare)
sedan så är självafläkten lite egen
sätter man på defrost så blåser den massor, drar man sedan ner det så sjunker det som det ska, men när man går från andra hållet så fungerar det inte alls...
blir att plocka isär enheten och kolla på bläcken om de är oxiderade eller ej....
sedan visade det sig att jag måste köpa ny antenn då den jag har är kassa (driver inne i antennen men ej skjuter ut o in den)
när jag kommer hem om 2 veckor. då ska det beställas bromsar samt avgaspackning till grenröret, enklaste visar det sig vara att ta loss ena grenröret för att borra ur de trasiga pinnbultarna som är mellan avgassystem o grenrör=fritt blås för avgaserna