äntligen kommit hem efter varit borta på jobb i 3-4 veckor...
det jag hunnit med innan jul är:
byta pinnbultarna mellan grenrör o avgassystem, plockade bort grenrören och tog bort de pinbultarna som var av och sedan tillbaka igen (såklart med ny packning mellan grenrör och topp) märkte dock då att jag hade en till läcka längre bak på systemet som man inte hörde innan
köpt ny termostat så den kanske kan gå upp i rätt temp
köpt olja och oljefilter
köpt o bytt stift, märkte en stor damm med olja i ena hålet för tändstiftet så får väll riva loss ventilkåpan och byta den tätning som är där, eller lika bra att byta alla så man slipper framtida bekymmer med läckage där.
polerat halva bilen samt vaxat den, gör andra i veckan.
börjat med läderbehandlingen så jag kan få sätena mjukare och mindre benägna att spricka, blir att köpa färgningsmedel så jag kan färga igen de sprickor som är/där färgen är bortnött.
har börjat titta lite på värmen och har smörjt värmekranen vid insuget, armen rör sig och när man blåser/suger i vacumslangen som är ansluten där så rör sig membranet, blir att plocka loss lite mer och bytta alla vacumslangar då de börjar bli torra, så lika bra för framtida bekymmer samt att de inte kostar så mycket per meter.