3747
Sök

kvaliten på gummihusets fälgar.

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Någon mer än jag som har haft problem med deras fälgar? har byt ut två st nu, Den sista upptäckte ja sprickor i

"bara en mor kan älska en sån son"

401 Inlägg
24 november 2008
själv tycker jag att förmycket vikt behövs för balansering...

Hobby sabotör
178 Inlägg
25 november 2008
Köpte Ace Targa 18" i våras och har vart nöjd! behövde inte balansera fälgarna alls, dock när gummit kom på... Alltså, vi testade alla fälgarna innan vi la på däcken...

"Påbörja inget du kan avsluta"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 november 2008
Satt fälgar från gummihuset på bilen när jag köpte den och jag kan ju bara säga att jag aldrig i hela mitt liv sett så många klistervikter på en enda uppsättning fälgar som när jag plockade av dom och skulle på med vinterhjulen.

Sitter säkert ett halvt kilo klistervikter på fälgarna. Eller satt iaf, hälften har ju trillat bort nu tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

401 Inlägg
25 november 2008
kommer inte att handla några fälgar där iaf det vet jag...
Senast redigerat av Schumi (25 november 2008)

2 126 Inlägg
25 november 2008
Köpte 4 st ACE Vela 7X16" därifrån med på monterade Dunlop SP9000 195/40X16" ZR däck, reagerade direkt när jag fick hem dom på hur mycket vikter det satt på dom (på ena fälgen satt det vikter nästan hela vägen runt).
Men jag körde en hel säsong med dom och bytte sedan till nya däck men då till Yokohama S306 205/45x16 och då behövdes bara knappt hälften av vikterna mot innan. Tror inte så mycket att det är fälgarna som är problemet utan det är deras billiga däck ifrån Kina (eller var dom nu köper in ifrån) som är ett större problem

Men det är min åsikt!

För övrigt är jag jävligt nöjd med fälgarna om man ser till priset, har för mig jag gav 750 kr st för fälgarna och 1050kr st för däcken!

1 813 Inlägg
25 november 2008
köpte ett par fälgar där inget fel på dom.. värre med däcken från däck online och försöka balansera dom billiga däcken det var inte roligt fick inte ens det bra. maskinen vissa att dom var 0 men inte fan när man körde med dom. ja dom satt fast på bilen och körde jag med andra fälgar tex dom som satt på innan så var det inget fel. men fälgarna funkade fint iaf men inte däcken:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Kokar ris
923 Inlägg
25 november 2008
dj_padde skrev:
maskinen vissa att dom var 0 men inte fan när man körde med dom.

då borde du väl skylla på maskinen istället..?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

375 Inlägg
25 november 2008
Big_JN skrev:
Köpte 4 st ACE Vela 7X16" därifrån med på monterade Dunlop SP9000 195/40X16" ZR däck, reagerade direkt när jag fick hem dom på hur mycket vikter det satt på dom (på ena fälgen satt det vikter nästan hela vägen runt).
Men jag körde en hel säsong med dom och bytte sedan till nya däck men då till Yokohama S306 205/45x16 och då behövdes bara knappt hälften av vikterna mot innan. Tror inte så mycket att det är fälgarna som är problemet utan det är deras billiga däck ifrån Kina (eller var dom nu köper in ifrån)

Det är oftast inga "större" fel på varken däck eller fälg utan dom stressade montörerna. Hade dom tagit sig tid att snurrat ett halvt varv på däcket om dom upptäckte stor obalans så hade dom oftast halverat viktbehovet.
Men det innebär att släppa ur luften och lossa däcket igen och sån tid kostar mer pengar än klistervikterna för ett såpass stort företag.

5 089 Inlägg
25 november 2008
förväntar ni er toppkvalite på skaerna när dte är snorbilligt? man får vad man betalar för när det gäller fälgar..

\Lindgren

Blyfot
829 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
men en fälg ska väl hålla ett år iaf

"bara en mor kan älska en sån son"

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
Köpte en uppsättning 19" iår och en annan -07 och båda dom var väldigt bra.

OEM <3

269 Inlägg
24 december 2008
köpte en uppsätning 20" dots roadster o det gick inte att balansera ... Skaka i hela bilen .. kom fram att två är skeva , pratat med dom men inte byt ut dom än

VW Passat R Tdi 4motion

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 december 2008
Köpte mina fälgar där, inte upplevt några problem, inte överdrivet med vikter eller nånting.
Beror nog en hel del på däcken också, köper man de billigaste däcken så kan man nog inte vänta sig det bästa heller.
Som FLindgren säger, man får vad manbetalar för.
Jag är iaf. nöjd med mina fälgar, fast man blir ju alltid sugen på värre.. haha tongue

//Edge

401 Inlägg
25 december 2008
man får vad man betalar för??? om man betalar ca 10 000 för fälgar då förväntar man sig bra kvalitet....som sagt jag e inte nöjd på kvalitet...

537 Inlägg
25 december 2008
Men va fan. Ni kan ju inte sitta här och säga att man får vad man betalat för.

Det första man möts av på deras sida är:

"Svenska Gummihuset - Sveriges största sajt för däck och fälgar  till bil!

Välj oss när du vill köpa prisvärda och billiga däck och fälgar av högsta kvalité.
Vårt mål är att alltid vara den snabbaste och bästa leverantören i landet av däck och fälg!

Högklassiga märkesvaror till bra priser
I vårt breda sortiment hittar du aluminiumfälgar (lättmetallfälgar), plåtfälgar, sommardäck och vinterdäck - både dubbdäck och friktionsdäck."

Så oavsett priset så ska man ju få bra produkter.

644 Inlägg
25 december 2008
FLindgren skrev:
man får vad man betalar för.

Tacksamt att sälja till folk med den inställningen..  lol

Masterworks
25 december 2008
"Välj oss när du vill köpa prisvärda och billiga däck och fälgar av högsta kvalité."

Brukar alltid vara en hund begravd när man nämner billigt och högsta tillsammanas!  lol

646 Inlägg
25 december 2008
Köpte mina Tyson Black för 2 år sedan snart å har inte haft ett enda problem! Mer en nöjd, det var snabb leverans och dom var trevliga!

Sök