skalman1 skrev:
TurbOla skrev:
Hammarslag skrev:
Glöm inte "Pajjon" här på garaget med sina 660hk + med en saab 9000 org låda, med orginal diffbroms!
(oftast diffen som rasar på 9000 lådorna)
RWD folk tjuter om strippen, Robert Uhr körde ju 10.40 på strippen med sin saab 900, det är ju bättre än många rwd bilar.
Exakt, att FWD-växellådor skulle vara en komprimiss, och därför inte hålla är bara taget ur luften.
Och snart kommer ju du med ett par hundra hästar i din Saab.
växellådorna kanske är nästan lika bra men drivaxlar verkar ju vara en svagare punkt på fwd. som tex i folkrace så är det ju alltid en massa saab:ar som kör sönder drivaxlar vilket händer väldigt sällan på rwd bilarna som är med.
Saab har 33mm drivaxlar gentemot bmw´s me sina 25mm så det håller nog.
Samma är drivknutarna, aldrig hört att någon kört sönder friska knutar till saabarna.
Annat om knutarna är 10år gammla.
Att ta folkrace som exempel är skamligt, bara rena ruckel/bonnbilar där.
Senast redigerat av Hammarslag (1 december 2008)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed