3489
Sök

Vart placera brandsläckare i 740?

296 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
skulle kunna ta en bild på det, men jag vet inte hur man laddar upp bilderna här??

KTM 660
537 Inlägg
27 november 2008
Vet att du redan monterat din, men som vissa har föreslagit bagaget som plats fattar jag inte.
Om det skulle vara slutsteg och sånt som börjar brinna och släckaren är u skuffen så blir det lite varmt om fingrarna när man ska ha den.
Ungefär lika smart att sätta den i motorrummet då tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

551 Inlägg
28 november 2008
hade framför sätet på min duett.. den behövdes.. Tur de satt en i när jag köpte den. hade aldrig tänkt tanken att sätta i en om den inte funnits där..

Volvo For Life =)

165 Inlägg
28 november 2008
Jag har hört att det kan vara farligt med tryckbehållare i bilen vid en krash...Ska tydligen kunna explodera om man har otur...
Någon sett eller varti med om de?

296 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Bytte placering av släckaarn idag.

tog ett rostfritt stål å kapade den å satte fast den på insidan tröskeln, framför sätet. alltså den sitter längst efter dörren på tröskeln.
de fanns två täck luckor där på instegslisten som jag tog bort, sen under där satt det 2 skruvar som gick ner i en balk. där satte jag fast stålet. så nu sitter den behändligt till på passagerarsidan så att jag kommer åt den om det brinner...

Lossnar skiten nu då har man nog smällt så hårt att man ändå är död:P

Tror inte att risken är så stor att den skall explodera, isåfall borde ju inte försäkringsbolaget säga att man ska ha den i kupen.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 november 2008
Hade en 1kg pulversläckare i min 240. Mellan stol och tröskel satt den, Användes när de blev kabelbrand pga att nån smart jävel hade drage kablar direkt från batteri utan avsäkring. De hängde även löst under instrumentpanelen. INte så konstigt då va yikes

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

296 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
hehe okey, ja de e ju bra försäkring att ha med sig!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 november 2008
Jo å där den nu låter riktigt vettig. Mitt sätt funkar ju inte på 740 då facken på stolarna sitter ivägen.
Hoppas bara du slipper använda den wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

296 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
mm!

det är där jag har den nu, när man öppnar dörren så måste man liksom lyfta fötterna över släckaren.. är inte så jobbits som det låter:P när man stängt dörren är den knappt ivägen.

Facket på stolen är litegrann ivägen, men kan nog inte skjuta fram stolen så jätte mycket nu längre:P

Sök