3247
Sök

Förstabil

872 Inlägg
30 november 2008
golf II e enligt mej bättre bil än 3an

If its too loud you are too old!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 november 2008
azid skrev:
Team-Adolfsson skrev:
azid skrev:

i dom prisklasserna brukar det ju vara bara skit kvar

finns rätt många E30isar i skapligt fint skick för 20k
jag köpte min 535an för 7k och den är hellt rostfri 22000 mil på mätaren
dock rasade motorn efter 400 mil roll

e30 ja men inte e36

318 o 320 kan man hitta rätt fina för 20k om man inte är allt för kräsen

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
azid skrev:
Team-Adolfsson skrev:

finns rätt många E30isar i skapligt fint skick för 20k
jag köpte min 535an för 7k och den är hellt rostfri 22000 mil på mätaren
dock rasade motorn efter 400 mil roll

e30 ja men inte e36

om man inte är kräsen? dom är fina omm man ser väldigt dåligt och inte känner att silentblocken i baken är tvärlsut

2slow

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 november 2008
azid skrev:
Team-Adolfsson skrev:
azid skrev:

e30 ja men inte e36

om man inte är kräsen? dom är fina omm man ser väldigt dåligt och inte känner att silentblocken i baken är tvärlsut

har varit och kollat på många 320 E36 för 15k max för mig och det fanns en hel del fina
http://www.blocket.se/vi/19013066.htm?ca=17_s
den ser inte heller allt för skabbig ut
och silentblocken byter man på några timmar och kostar drygt 1600 att köpa om man köper powerflex

Dr Snuggles
956 Inlägg
30 november 2008
998cc skrev:
Golf II är ricktigt bra bilar tycker jag. roliga å köra. å har 20 , så kan du få tag på en i ricktigt fint skick. + ett par fräna fälgar å en stereo

Bara man ger fan i att krocka med dom så wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

89 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
alexxe skrev:
Du kan sluta kolla på mazda, de är ren skit rakt igenom på äldre bilar. maskinelt bra men rosten äter upp dom.

e ditt enda kriterie att den ska va snål på bensinen?

Mina kriterier är bensinsnål alltså inte mer än 0.8 litern och snygg. Snabb behöver den inte vara då jag ändå bara kör i Malmö.

Fattig student
1 282 Inlägg
30 november 2008
Polo är rätt så billiga.. en för 10000 så är dom nästintill rostfria+ inga ungdomar har kört ihjäl dom.. Mellan 91-94 är det dessutom sprut och 5 växlad låda billig skatt och försäkring.. Rätt roliga bilar att köra med + lite ovanligare än golf II:orna...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

German Engineering
9 083 Inlägg
1 december 2008
Satsa på en Golf 2 eller 3 smile Du hittar bra exemplar för det priset smile

Lycka till

//Sam - VW-fantast

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 749 Inlägg
1 december 2008
Rail skrev:
Evil_90 skrev:
Kan få köpa min saab wink han är inte så dyr, ska vi säg 9000 :- wink

Nej tack, söker en lite bensinsnålare bil. Vill inte ha en saab där man lika gärna kan göra hål i tanken o köra.

Bara undrar vad du grundet det där med hål i tanken på?
Den 900 ng vi hade med 2,3 liters motorn drog mellan 0,6-0,7 blandad körning.

Köp en tdi så får du en soppasnål bil och de går inte så tokigt heller.
Lite dyr skatt bara

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

648 Inlägg
2 december 2008
Roligaste bilen för dom pengarna utan tvekan

http://www.blocket.se/vi/19184945.htm?ca=23_8_s

Pruta ner denna lite ? ren sparbössa

http://www.blocket.se/vi/18139039.htm?ca=23_3_s

lite äldre men väldigt billiga att äga och roliga att köra...tabort kladdet på sidorna bara

http://www.blocket.se/vi/19102376.htm?c … amp;last=1

Biloz
2 december 2008
Om Du är intresserad så har jag en Rover 620 Si 98 hel skinn med honda motor så alla delar är lätta att få tag på. bilen har rullat 20 000 men är "servad" bilen hade garanti fram till juli 08. PMa mig om du är intresseard. Kan säga att bilen är väldigt fin i skick.

1 396 Inlägg
2 december 2008
Rail skrev:
Evil_90 skrev:

Nej tack, söker en lite bensinsnålare bil. Vill inte ha en saab där man lika gärna kan göra hål i tanken o köra.

Men herrejävlar,  nästan alla gamla bilar drar 1 liter milen. 1 dl mer eller mindre märker du inte av.
Senast redigerat av NiclasT (2 december 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 december 2008
Biloz skrev:
Om Du är intresserad så har jag en Rover 620 Si 98 hel skinn med honda motor så alla delar är lätta att få tag på. bilen har rullat 20 000 men är "servad" bilen hade garanti fram till juli 08. PMa mig om du är intresseard. Kan säga att bilen är väldigt fin i skick.

Mycket bra köp. Slå till.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

89 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Jag vet inte om det är så bra att köpa bil som har kört över 20 000 mil. Visst om den är väl behandlad och servad ofta så är den nog bra. Men man kan inte tro på allt säljaren säger. jag letar just nu efter nån som kört runt 16000 mil, fin i lacken och en bra modell som civic eller golf... och ja jag vet att även de med låga miltal kan vara sönderkörda..

Nu har jag iaf hittat 2st civics som jag ska besöka på helgen.. Skriver om det blev ett köp där.

Random Hero
4 047 Inlägg
2 december 2008
Rail skrev:
Jag vet inte om det är så bra att köpa bil som har kört över 20 000 mil. Visst om den är väl behandlad och servad ofta så är den nog bra. Men man kan inte tro på allt säljaren säger. jag letar just nu efter nån som kört runt 16000 mil, fin i lacken och en bra modell som civic eller golf... och ja jag vet att även de med låga miltal kan vara sönderkörda..

Nu har jag iaf hittat 2st civics som jag ska besöka på helgen.. Skriver om det blev ett köp där.

ibland är det bättre o köpa en som gått 20000 än en som gåt 5000, tänk 2 min så vet du vfr wink

Dog food lid. Backwards

Försöker iaf
1 998 Inlägg
2 december 2008
Japanare som gått lite å ä fina i lacken hittar du inte i de priset.

Men de flesta bilar klarar ganska lätt 40 000mil
Golf II tycker ja inte ä jättesnål. 0,8 blandad å då va de en 90ia med elektronisk förgasare eller va de nu heter. Dock ganska go å köra. Gokart mä andra ord. Fast oftast kallades den för bärplockarn lol

Men du behövde inte ha en snabb bil. En renault clio av lite äldre modell går billigt. Min farbror har en sådan å han ligger på 0,6-0,7.

Civic ä väl också något men då har du rosten att tänka på. Du får inte mä dig mycket.

Vill du ha en snabbare bil så är de väl
bmw e30 318is kanske lite svårt å få en under 20 men de ligger precis över de.

Sen ska du inte haka upp dig på milen. Går motorn bra å fram/bakvagn å fräsch kaross så kvittar de väl om den gått 25.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Biloz
2 december 2008
Jasså att köpa en bil med 20 000 mil eller en med 11 000 har ingen skillnad för folk kan skruva bilarna

hur lätt som helst dessutom hade det vart nåt fel eller så, så hade det knappt vart nån garanti på bilen, 

men säger bara lycka till att hitta en fin bil ;

Egenföretagare
999 Inlägg
2 december 2008
Rail skrev:
Evil_90 skrev:

Hur många Saab har du ägt då?

455 Inlägg
2 december 2008
låter som om du vill ha en ny bil för 20k! fin bil för 20k är inte så lätt om man inte ger det tid!
ett tipps är köp en 740 240 för så lite som möjligt och leta äfter en lite finare bil till våren!
har en 240 glt från 84 som drar 0,9 liter milen på landsväg! tycker inte det är så farligt!
golf III ska vara bensinsnåla!

>syns man inte finns man inte<

Försöker iaf
1 998 Inlägg
2 december 2008
Biloz skrev:
Jasså att köpa en bil med 20 000 mil eller en med 11 000 har ingen skillnad för folk kan skruva bilarna

hur lätt som helst dessutom hade det vart nåt fel eller så, så hade det knappt vart nån garanti på bilen, 

men säger bara lycka till att hitta en fin bil ;

Va detta riktat till mig?

Är en bil fräsch så är den. Bara för att den passerat 20000 mil så behöver den inte va skrot. Kolla volvo b18, renoverad en gång å de har skött servicen. Har för mig att den gått 120 000mil

Har föregåene ägare skött bilen både när de gäller service och bilvård så brukar de inte va rostiga sönderkörda bilar roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök