2662
Sök

Turbonator och EcoTurbo?

Kocken
487 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
Hej!
Hittat två intressanta produkter på nätet som sänker bränsleförbrukningen och kan öka effekten LITE, nån som har nån erfarenhet av dessa produkter och vet om de är nåt köpvärt eller inte??

http://www.ecoturbo.se

http://www.turbonator.com

MVH Bebb

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 mars 2006
Hej, jag skulle satsa pengarna på ett ägg och lägga under pedalen för det ger nog betydligt mindre bränsle förbrukning tongue Men seriöst så tror jag inte det minsta på den där skiten, vad skulle det ge för effekt att magnetisera soppan?? Trams!

Carpenter
310 Inlägg
6 mars 2006
Sen så finns det ingen M5 med 343 hästar heller som det står på ecoturbo.se ett ägg är nog bättre! (:

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Ölbryggare
339 Inlägg
6 mars 2006
det är å andra sidan ointressant om e34:an har 340 hästar enligt BMW, det är ju siffran som bänken visar som är intressant så klart...annars skulle det ju blivit 25hk plus när det igentligen var 22hk..Eller kan det vara så bra :p TVIVLAR man som sagt en hel del på...

Citatet på den andra sidan är iof ganska komiskt, "Now, it feels like my car has a turbo charger." HAHAHA, det är ju bara ett stort gäng idioter som försöker sig på det där, dock finns den med i en leverantörskatalog som jag kikade i på en väldigt stor bilreservdelskedja..Och det var ingen liten okänd leverantör, det var en firma som alla här inne känner till, dels med tanke på att deras bilar har visat sig gå väldigt bra...
Dock undrar man verkligen varför ingen, å verkligen ingen har en sån där mojäng om det nu är så bra...Nån med överflöd av pengar å tid kan väl köpa en å testa kanske??

Kocken
487 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
jo, det var ju de jag tänkte...om de nu skulle vara så bra, varför är det då ingen som använder det....och ja hoppas ni förstod att min tanke med dessa grejer var inte att höja effekten på bilen, då låter de lite klent...ville bara veta om de var så jäkla bränslesparande som de skriver, utan att tappa effekt

197 Inlägg
6 mars 2006
bara ta sånt med en nypa salt.
hadde det funkat så hadde bil tillverkarna redan satt dit såna grejjer för vilken biltilverkar vill inte vinna bränsle ekonomi å effekt?

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

It takes one to catch one
98 Inlägg
6 mars 2006
Citat
"Hur fungerar Ecoturbo?

Genom optimering av bränslet. När bränslet flödar igenom Ecoturbos unika magnet och virvelkamrar påverkas kolkedjorna i bränslet genom jonisering. Kolkedjorna blir positivt laddade, vilket förbättrar energivärdet i bränslet. Ecoturbo höjer på så sätt effekten och sänker förbrukningen, samt minskar även utsläppen av skadliga ämnen som koloxid och kväveoxid. "

Om det nu skulle fungera som dom påstår så kan man ju fundera på varför inte alla biltilverkare använder sig av detta?
Dom vill ju minska utsläppen och bränsleförbrukningen!

Jo därför att det är ren bluff och båg.
Tyvärr så tror många på detta då dom inte är så insatta i hur en motor fungerar.

Tänk på en sak till om nu magnetfältet skulle påverka kolkedjorna i bränslet vad tror ni inte magnetfältet i spridarna gör då?

Mvh
Persson

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 mars 2006
inte en chans att det funkar... som ovanstående sagt, varför sätter inte biltilverkarna in det i sina bilar om det är så bra? dom använder så pass tekniska termer att det ska låta bra... suck...

man lever bara en gång så lev väl!

20 Inlägg
5 augusti 2006
Det verkar bara vara Eco ni svarar på, ingen som vet nått om det andra alternativet?

2 652 Inlägg
5 augusti 2006
oftast bullshit .

20 Inlägg
5 augusti 2006
Med andra ord ingen som vet, bara spekulationer.

173 Inlägg
6 augusti 2006
Den andra produkten tyckte jag påminde om "luftvirvlaren" som ridetech säljer, www.ridetech.se .

Citat : Denna uppfinning monteras enkelt i motorns insugssystem. Genom extremt fina kullager får den luften att virvla runt mycket snabbt och därför finfördelas bränslet mycket bättre. Dessutom kommer gasblandningen snabbare in i förbränningsrummet och fyller detta i alla skrymslen. Det leder till lägre bränsleförbrukning och högre effekt. Man har testat detta på många sorters olika bilar med stor framgång. Ökningen av effekten och lägre bränsleförbrukningen kan variera på olika bilmodeller. Denna uppfinning kommer troligtvis att finnas orginal på många bilmärken inom kort! Den klarar varvtal upp till 10.000rpm med effekt.

Produkten ser ut som en liten plast turbin. Ren bluff. Kan inte för mitt liv förstå hur ett företag kan kalla sig seriösa och sedan sälja sånt här trams. Gäller även länkarna du skickade.

Angående den första grejen :
Skulle en magnet förbättra energivärdet i bränslet? OK! Vart ska den energin tas i från då? Asfalten? Rymden?

Synd att folk blir lurade...

mvh Fredric

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
finns så mkt skit ute på nätet , speciellt på ebay . dom säljer fan allt där

Kocken
487 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
kul att läsa den här gamla tråden...kul att jag i huvudtaget frågade om det var möjligt...började den här tråden bara ett par dagar efter jag köpt första bilen och jag visste inte ett skit om det under motorhuven mer än vart batteriet satt. Nu vet man mer än så och bara skrattar åt dessa produkter. Kul att se att folk fortfarande skriver här...9 månader senare

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
hehe jag kollar fan aldrig när tråden skrevs . tror alltid de är iaf veckas

Sök