3399
Sök

Sömnproblem

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Det är fan förjävligt att när man är arbetslös och inte har så mycket att göra om dagarna så blir det sömnlösa nätter.
Jag har inte kunnat sova riktigt någon nat i säkert 3 veckors tid nu. Igår den 3 dec -08 var jag uppe i 33 timmar i sträck för att kunna vända tillbaka dygnet. Men istället så sov jag ca 3 timmar. Och gick nu upp vid 03.00 för jag kan inte somna om. Det går inte. jag är inte klarvaken eller pigg. jag kan bara inte sova.

Någon mer som har samma problem?
Eller har du haft problemet tidigare?

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Samma här... till exempel idag så lyckades jag somna vid tolv inatt då jag var trött av nån anledning, men när jag för en gångsskull lyckades somna tidigt så vaknade jag halv två inatt istället ca 1,5 timme efter bara.... kan fan inte sova på nätterna och när jag lyckas somna relativt tidigt då vaknar man 1-2 timmar efter bara mitt i natten och kan inte somna om så då är det bara att kliva upp igen.

lagomt tärt hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Samma här... till exempel idag så lyckades jag somna vid tolv inatt då jag var trött av nån anledning, men när jag för en gångsskull lyckades somna tidigt så vaknade jag halv två inatt istället ca 1,5 timme efter bara.... kan fan inte sova på nätterna och när jag lyckas somna relativt tidigt då vaknar man 1-2 timmar efter bara mitt i natten och kan inte somna om så då är det bara att kliva upp igen.

lagomt tärt hmm

Exakt så har jag det också.. Det är så jäkla surt.
Känner själv att jag behöver mera sömn. Men det går ju inte!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Okej, själv så brukar jag lyckas somna framåt 5-7 på morgonen och då brukar man kunna få sova några timmar iaf, typ till framåt 9-11 tiden... men det blir endå för lite känns det som och jobbigt att vara vaken på nätterna också.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Okej, själv så brukar jag lyckas somna framåt 5-7 på morgonen och då brukar man kunna få sova några timmar iaf, typ till framåt 9-11 tiden... men det blir endå för lite känns det som och jobbigt att vara vaken på nätterna också.

Jo men grejen är att jag kan sova på dagarna. Om jag lägger mig mellan 8-11 på dagen så kan jag sova till 4 på eftermiddagarna. Men jag vill inte sova bort dagen. Jag vill kunna sova på nätterna istället. Som valigt folk. På dagarna vill man ju kunna hitta på andra saker. Umgås med vänner oså.

( Nu jävljar snöar det ute! från det ena till det andra, haha )

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Hehe jo, det är ju just det där med att kunna sova på nätterna man vill, kanske ska börja knapra sömntabletter tongue

hehe okej, härligt med snö... vi har väll en 35cm (3,5dm) snö är iaf nu smile

3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Hehe jo, det är ju just det där med att kunna sova på nätterna man vill, kanske ska börja knapra sömntabletter tongue

Nja, tabletter tar jag inte i första taget. Borde finnas andra alternativ till en god sömn.
Senast redigerat av Mr_M_ (4 december 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Mr_M_ skrev:
_Glenne_ skrev:

Jo precis. Nja tabletter vill jag iaf inte börja käka. Borde finnas andra alternativ till sömn.

Ofan. Häärligt. Här stannar inte ens snön kvar på backen, haha

hehe nja, tabletter är väll inte så kul, men det är ju ett altenativ iaf tongue

hehe okej, tråkigt.. här körs det skoter osv för fullt nu tongue

nä nu blire nog nån film och se om man kan lyckas sova nån timme roll

3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Mr_M_ skrev:
_Glenne_ skrev:

Jo precis. Nja tabletter vill jag iaf inte börja käka. Borde finnas andra alternativ till sömn.

Ofan. Häärligt. Här stannar inte ens snön kvar på backen, haha

hehe nja, tabletter är väll inte så kul, men det är ju ett altenativ iaf tongue

hehe okej, tråkigt.. här körs det skoter osv för fullt nu tongue

nä nu blire nog nån film och se om man kan lyckas sova nån timme roll

Jo visserligen. Lycka till.

Själv så väntar jag på att några vänner ska vakna så man kan åka och stor handla wink

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
Ni säger det själva, arbetslösa o gör inget om dagarna.

Era kroppar är vana vid att arbeta o vara aktiva, ni måste ersätta det med nåt annat än att sitta vid datorn.
Börja styrketräna, ut o spring eller bara ut o gå.

Det kan räcka med att ni går ut o går en halvtimme-timme om dan för att göra av med tillräckligt med energi för att kroppen ska känna att den vill sova.

När man är arbetslös så krävs en strikt rutin att följa om man inte ska förvandlas till soffpotatis på 3 röda.

Åka o storhandla nu idag o sen ut o leka ett par timmar i snön så kommer du sova som en stock tidigt ikväll.

Sömntabletter är för övrigt inget alternativ, ni sover för dåligt pga att ni gör för lite, med sömnpiller i kroppen kommer ni inte gå ur sängen.

Lagerhjon
178 Inlägg
4 december 2008
Sover själv max 3timmar per natt för tillfället. Surt bara när man måste upp till jobbet. Sitter som ett jvla kolli. Nästa vecka blir intressant, då jobbar jag 05-14 (betyder uppstigning 04) å jag brukar inte lyckas somna förrän 02-03.
Mitt problem är ju inte brist på fysisk aktivitet utan snarare psykiska problem.
Ända sättet för mig att somna för tillfället är att dricka mig plakat, men det är ju inget man gör när man har sonen hemma.
Senast redigerat av DanThor (4 december 2008)

Proffs
222 Inlägg
4 december 2008
träna eller gör något fysiskt jobbigt om dagarna då.annars blir man ju aldrig trött :p

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
DanThor skrev:
Sover själv max 3timmar per natt för tillfället. Surt bara när man måste upp till jobbet. Sitter som ett jvla kolli. Nästa vecka blir intressant, då jobbar jag 05-14 (betyder uppstigning 04) å jag brukar inte lyckas somna förrän 02-03.
Mitt problem är ju inte brist på fysisk aktivitet utan snarare psykiska problem.
Ända sättet för mig att somna för tillfället är att dricka mig plakat, men det är ju inget man gör när man har sonen hemma.

Ja sömnproblem pga psykiska problem suger, då somnar man inte förrns kroppen är totalt utmattad, sucks.

Men såklart, då gäller dedär me rutiner ännu mera smile
En promenad för att rensa tankar o få lite energi ur kroppen är viktigt här med, kosten likaså, inte äta eller dricka coca cola för sent osv.

3 519 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Har börjat styrketräna nu på allvar.. Så jag borde ju kunna lösa det bekymret.
Skönt att ni har förståelse ialla fall..

Tack

Lagerhjon
178 Inlägg
4 december 2008
leksak skrev:
DanThor skrev:

Ja sömnproblem pga psykiska problem suger, då somnar man inte förrns kroppen är totalt utmattad, sucks.

En promenad för att rensa tankar o få lite energi ur kroppen är viktigt här med, kosten likaså, inte äta eller dricka coca cola för sent osv.

Jopp är medveten om detta. Cola dricker jag inte. Ska väll erkännas att kosten inte varit den bästa. Jag grabben denna vecka å då är det lite svårt att gå ut å få en promenad på kvällen. Han går ju å lägger sig ganska tidigt. Nästa vecka ska jag försöka ta mig till gymmet å komma igång. Svårt bara när kroppen knappt vill fungera.
Senast redigerat av DanThor (4 december 2008)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 december 2008
de e inte kul att vakna mitt i natten när man sover , sen är de svårare att somna om , riktigt tråkigt när sånt händer

Nissan Silvia

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Kommer nog bli bättre framåt vintern även om jag inte får tag på nått jobb.. för då kommer det bli skoterkörning nästan varje dag och det tär riktigt bra på krafterna så då somnar man säkert gott om kvällarna tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
DanThor skrev:
leksak skrev:
DanThor skrev:

Jopp är medveten om detta. Cola dricker jag inte. Ska väll erkännas att kosten inte varit den bästa. Jag grabben denna vecka å då är det lite svårt att gå ut å få en promenad på kvällen. Han går ju å lägger sig ganska tidigt. Nästa vecka ska jag försöka ta mig till gymmet å komma igång. Svårt bara när kroppen knappt vill fungera.

Ta me grabben ut på promenad, även han mår ju bättre av det.
Eller bara ut o lek i snön om de finns nå sånt.

Problemet är ju som sagt att det är svårt att komma igång när kroppen inte vill fungera, men den vill inte fungera för att man inte håller den igång.. så det är en riktigt ond cirkel dedär som måste brytas eller allra helst inte komma in i.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Har samma problem.

Kolla in min tråd; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=109445 finns lite tips där.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hemmasittare
241 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
Har samma problem.

Kolla in min tråd; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=109445 finns lite tips där.

Mvh Tommy

skulle precis länka till den smile Varför inte söka i forumet?

Sök