Har vart så ett tag nu, har kommit från höger bak och har inte en aning om vad det är. Svänger jag höger så slutar det låta, från 35 km/h o uppåt låter det iaf.
Beläggen är nya sedan april 08, oket på höger sida butt april 08. Kollade in skivorna i bak o de såg annorlunda ut.. Bifogar!
Hjullager? Fastsättning lös på ok? Skivorna ser duktigt slitna ut och det skulle inte förvåna mig om dom är skeva....att det pulserar i dom vid kraftig inbromsning....
Lyft upp det däcket du vill kolla, så det hänger fritt i luften...Ta tag i ovankant på däcket med båda händerna och "gunga" dig fram o tillbaka med hela din kroppsvikt vilandes på däckets ovansida. Glappar det då, är det hjullagret som e glapp. Man kan även "spinna# hjulen och få fram ev missljud, även då ett kasst hjullager...
...har bytt lager påA4 quattro, lagret var dåligt men man kunde inte känna glapp, med det menar jag att man inte helt skall utesluta lagret för att man inte känner något glapp...
Är det ett "skrapande" ljud som uppstår när du svänger? Isf skulle jag lätt misstänka ett lager! Men...ljuden kan fortplanta sig i karossen, så kolla noga upp vilken sida det härstammar ifrån!
jag hade liknande problem på tjejjens ford att det va ett dovt ljud som ekade i bilen när man låg mellan 80-120 och det upphörde helt när jag svängde höger... så jag misstänkte hjullager och såhär såg dem ut:
jag hade liknande problem på tjejjens ford att det va ett dovt ljud som ekade i bilen när man låg mellan 80-120 och det upphörde helt när jag svängde höger... så jag misstänkte hjullager och såhär såg dem ut: