3901
Sök

Åkte 50 Mil För Att Köpa Bil Mazda För 6000kr Men Var Värd 1000kr Förjävligt Att Lova När Man Åkt

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Janosch skrev:
Okej, han kunde varit mer ärlig.. Men vad förväntar du dig? En japanare för 6000:- smile

Ja jag förväntar mig en bil som går bra det var allt vi pratar iaf om 6000kr plus att jag skulle stått för skatten.

Trött
48 Inlägg
10 december 2008
Äh sånt som händer, va glad att du inte köpte bilen istället. Hade du förväntat dig en ny bil för 6000kr? Givetvis kommer där vara fel på en japanare som är 20år.. Ska du ha en bra pålitlig pendlarbil så får du nog lägga mer än 6000kr...

Cossie med mos

1 585 Inlägg
10 december 2008
Har varit med om samma sak typ, Skulle köpa en 850GLT som skulle va i jätte bra skick. Inga fel på bilen utan ett par saker som va små saker för mig. När jag kom fram insåg jag efter 2minuter att bilen är bara skrot. Sönder rostad gick som skit, Blå rök. ingen el fungerade nästan. Svårstartad osv. Körde 30mil enkel resa. Man blir så jävla förbannad på folk som ska ljuga. Tror dom inte att man hittar felen eller vad är det frågan om? När man säger att man har långt att åka också, Så kan man väll va ärlig. Har varit så på de flesta bilarna jag köpt. Att man frågar om det finns fel på bilen så säger dom nej den är felfri går jätte bra. Sen kommer man fram så är det 1000 saker på bilen att göra. När jag säljer bilar är jag alltid 100% ärlig mot folk som ringer eller vill komma och titta på bilen..
Senast redigerat av Jolle87 (10 december 2008)

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Ok.. Körde 78 mil enkel resa för att köpa bilen jag har nu.. wink Men han ljög ju inte iofs. Tråkigt för dig iaf, det håller jag med om..

Jag hade vart glad om det var så som ägaren sa i telefon.
Därför jag åkte.

Kul att du själv slapp åka och vända.

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Har varit med om samma sak typ, Skulle köpa en 850GLT som skulle va i jätte bra skick. Inga fel på bilen utan ett par saker som va små saker för mig. När jag kom fram insåg jag efter 2minuter att bilen är bara skrot. Sönder rostad gick som skit, Blå rök. ingen el fungerade nästan. Svårstartad osv. Körde 30mil enkel resa. Man blir så jävla förbannad på folk som ska ljuga. Tror dom inte att man hittar felen eller vad är det frågan om? När man säger att man har långt att åka också, Så kan man väll va ärlig. Har varit så på de flesta bilarna jag köpt. Att man frågar om det finns fel på bilen så säger dom nej det är felfri går jätte bra. Sen kommer man fram så är det 1000 saker på bilen att göra. När jag säljer bilar är jag alltid 100% ärlig mot folk som ringer eller vill komma och titta på bilen..

Dem tror väll att det kommer någon som inte kan nått så dem kan lura på nån massa problem o kostnader.
Trist för dig med Volvon.
Det finns gott om svin.
Tyvär synd man inte visste det innan man åkte hade man sparat soppa pengar kostar ju lite.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 december 2008
225hk_automat skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Ok.. Körde 78 mil enkel resa för att köpa bilen jag har nu.. wink Men han ljög ju inte iofs. Tråkigt för dig iaf, det håller jag med om..

Jag hade vart glad om det var så som ägaren sa i telefon.
Därför jag åkte.

Kul att du själv slapp åka och vända.

Ja, hade jag varit tvunge att vänta hade den fan fått betala bensinen.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
peGGy skrev:
Äh sånt som händer, va glad att du inte köpte bilen istället. Hade du förväntat dig en ny bil för 6000kr? Givetvis kommer där vara fel på en japanare som är 20år.. Ska du ha en bra pålitlig pendlarbil så får du nog lägga mer än 6000kr...

Nej det förstår jag att man inte får ny bil men man ska få en bil som går utan att avgassystemet lossnar.
Som går att starta och ha ljusen på utan bilen nästan vill ge upp.

1 585 Inlägg
10 december 2008
225hk_automat skrev:
Jolle87 skrev:
Har varit med om samma sak typ, Skulle köpa en 850GLT som skulle va i jätte bra skick. Inga fel på bilen utan ett par saker som va små saker för mig. När jag kom fram insåg jag efter 2minuter att bilen är bara skrot. Sönder rostad gick som skit, Blå rök. ingen el fungerade nästan. Svårstartad osv. Körde 30mil enkel resa. Man blir så jävla förbannad på folk som ska ljuga. Tror dom inte att man hittar felen eller vad är det frågan om? När man säger att man har långt att åka också, Så kan man väll va ärlig. Har varit så på de flesta bilarna jag köpt. Att man frågar om det finns fel på bilen så säger dom nej det är felfri går jätte bra. Sen kommer man fram så är det 1000 saker på bilen att göra. När jag säljer bilar är jag alltid 100% ärlig mot folk som ringer eller vill komma och titta på bilen..

Dem tror väll att det kommer någon som inte kan nått så dem kan lura på nån massa problem o kostnader.
Trist för dig med Volvon.
Det finns gott om svin.
Tyvär synd man inte visste det innan man åkte hade man sparat soppa pengar kostar ju lite.

Ja det va väll lite trist, Men det va bara att vända på klacken och åka hem igen.
Ja det gör ju tyvär det, Men om man nu ändå ringer och frågar ut dom om massa kända fel så borde man ju va ärlig. Håller med dig det är väldigt synd. Bensinen är ju inte gratis kostar ju en del att köra fram och tillbaka. Tar ju upp tid också.

Körv
3 535 Inlägg
10 december 2008
Haha.. Jag och kompisen satt häromdagen och skrattade över just den annonsen.

Det roliga är att ingen har kommenterat texten speciellt tongue

till exempel: "0-100 ca 8 sek toppfart 240 (orginaluppgifter)." = ALDRIG I HELVETE

Truckdriving Man

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 december 2008

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 december 2008
Finns inte den ute på nån projekt tråd här på Gorg?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det är fortfarande ett projekt vad jag vet nu när jag sett den.

35 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Haha.. Jag och kompisen satt häromdagen och skrattade över just den annonsen.

Det roliga är att ingen har kommenterat texten speciellt tongue

till exempel: "0-100 ca 8 sek toppfart 240 (orginaluppgifter)." = ALDRIG I HELVETE

Den är god för 500hk sa ägaren :-)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 december 2008
225hk_automat skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det är fortfarande ett projekt vad jag vet nu när jag sett den.

haha jo jag märkte de utav de du läste.. sad

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 883 Inlägg
10 december 2008
Men helt seriöst finns det folk som tror att man kan få en fungerande bil för 6000 som motsvarar vad en uppsättning däck kostar. Att ens överväga en resa på 50mil (enkel eller tur&retur spelar ingen roll) anser jag vara slöseri med pengar och tid.

Fotograf på tierpidag.se

Nismo
758 Inlägg
10 december 2008
Bara köpa dig en volvo som pendlar bil wink Inge krångel!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
10 december 2008
När ja ringde te han som hade 325an så sa han att de fanns massa brister osv. Rost här å där.

Men bestämde mig för å åka 23 mil enkel.
Visade sig va i grymt bra skick mot va han sa. Trodde den skulle va uppröten eller nö. Aldrig mött en så pedant å bra säljare. Å följde mä mycke grejer å den va påkostad mycke. Skämms nästan när man prutade.

Men har också vart åt anda hållet...

Va när man va 15 å skulle ha a-traktor. Såg en fin duett någorlunda nära (7mil) Den va fin på kortet å va inga fel på den. Taklucka som va tät. 740 bakaxel osv. Täknte att detta kan ju va något. 10 000 kosta den.
Kommer dit, rosthål mitt på hytten. Rutorna satt fast med mejslar. Motorn gick ojämnt. Bakaxeln va svetsad i bladfjädrarna å bromsarna va inte inkopplade. Satte mig i sportstolen å den va ju dyngsur. efter 3 min så sa vi att vi skulle fundera påt å åkte. Farsan va något arg då å ja mer besviken. Ble iaf en sväng till biltema roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Volvo Fantast
194 Inlägg
10 december 2008
Hamilton skrev:
Men helt seriöst finns det folk som tror att man kan få en fungerande bil för 6000 som motsvarar vad en uppsättning däck kostar. Att ens överväga en resa på 50mil (enkel eller tur&retur spelar ingen roll) anser jag vara slöseri med pengar och tid.

Lätt att man kan få en fullt fungerande bil för 6000 kr
Volvo 240\740 svensk kvalite och lätt skruvat om nått
skulle gå sönder.

Håller med om att åka 50 mil för en japanare för 6000 kr
är väl o ta i.

Höj ribban lite och köp dig en fräsch golf eller nått i den stilen
om du ska ha den som pendlar bil

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 december 2008
silken loser tongue  !
Hade aldrig ens tittat på den bilen. Bara intrycket är ju totally fuckt up big_smile

C H E V R O L E T <3

198 Inlägg
10 december 2008
Varför åka 50 mil för en 6000:- bil? Man slutar aldrig förvånas.

1332 - Överjävlig

Sök