4003
Sök

Åkte 50 Mil För Att Köpa Bil Mazda För 6000kr Men Var Värd 1000kr Förjävligt Att Lova När Man Åkt

12 086 Inlägg
10 december 2008
Vem åker 50 mil för att köpa en bil för 6k??

354 Inlägg
10 december 2008
trist när sådant inträffar,, hade personligen aldrig åkt 50 mil för en mazda i den prisklassen.. såvida man inte kunde planera in det i en roadtrip smile

Muttley
10 december 2008
typ åker du 50 mil för att köpa en sådan bil får man nästan ta det själv och inte gnälla på säljaren. du kan ju bjuda in han till tråden då han har bilen upplagd här.

det står att den är Nybesiktigad, om den då klarar sig ett helt år är den klart värd 5 tusen. sen om man tittar på bilderna ser man ju hur pass skit de ser ut så då får man lite skylla sig själv om man kör så långt smile

sen 6-7 tusen, hade de vart en bil för 30tusen och uppåt och de lovat att den varit perfekt då hade man tyckt synd om dig smile

.

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 december 2008
frågar mig också varför du kör 50 mil för att köpa en bil för 6000kr...brukar bilar för 5-6 k vara fina ?
så länge en bil e skattad å besiktad är den värd typ 5-6K om man kollar över blocket lite fort...sen om dom är fin eller i bra skick...nae dom klarade besiktningen den dagen i alla fall...

att ha en pendlar bil för 6k är nog lite vågat,... bättre å lägga ut några tusenlappar till så slipper man stå med skägget i brevlådan längs med motorvägen nån dag när något har gått sönder..

Muttley
10 december 2008
sen tycker jag att man använder bloggen om man blir arg över en sådan här sak där de enbart blir en massa skitsnacka i .

537 Inlägg
10 december 2008
Vad fan skriver du för skit?

Det var mig du prata med och jag hjälper ägaren å sälja bilen.
Har du problem med något så borde du ta det med mig.
Hänga ut folk för att du tror att du ska få guld för ingenting e juh helt sjukt.

Bilen är nybesiktad och tror nån här inne att den skulle gå igenom om den vore en skithög?

Bara för att du inte får pruta mer så blir du förbannad?

Tycker synd om han som äger bilen!!!! Ni som e rikigta gorgare borde väl fatta när en person som inte har en bil upplagd här att detta bara är pajkastning.

Fy fan säger jag.

Det du skriver e bara rent jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

225hk_automat skrev:
JAG VILL BARA TALA OM VAD JAG ÅKTE O TITTA PÅ I ONÖDAN SÅ INGEN ANNAN GÖR DETTA MISSTAG ÅKTE 50 MIL!!!

Ringde på en bil som finns i Värmland en Mazda 626 -88 för 7000kr.
Jag fick pruta till 6000kr.
Ägaren lova att det inte skulle vara något fel på bilen.

Skulle gå bra på tomgång.
Inget fel på motor o låda.

Detta var viktigt för mig eftersom jag skulle haft den som pendlar bil.

Det fel som skulle vara var sätes värmaren på förar stolen.
Okej då borde det vara värt o köpa bilen för 6000kr.

Jag åkte från Linköping till Värmland 50 mil fram o tillbax.
Det blev stor besvikelse när ja kom fram.

Bilen var svår startad batteriet helt slut eller så ladda den knappt.
Så fort man satt på ljusen så trodde man den skulle dö.
El fläkten till motorn var kopplad till halvljusen helt sjukt! hur kan man bara göra så.
Avgassystemet hängde var av på mitten var lagat med avgasbandage eller nått liknande
rök in i bilen så fort man öppnade bildörren.
Tomgången var dålig gick upp o ner.
Skulle vara nya bromsskivor på men när ja kom fram var det gammla skivor från en reservdelsbil sa ägaren.
Tempmätaren rörde inte på sig helt död.
Lukta bensin i motor utrymmet + olje rinningar på motorn.
Blå rök så den drog nog en hel del olja fast jag frågade det skulle inte vara några läkage eller dra olja.
Sedan låg det sommardäck i bilen så nästan bilen skrapa i gatan stötdämparna helt slut.
Farthållare ur funktion (ägare säger det är barnlek o laga men kan inte själv fixa detta)

Jag tycker att detta är ett svin och en lögnare!
Man ljuger inte och säger att bilen är så bra och sedan när man kommit fram o åkt 25mil så är det skrot!
Gick ej att pruta på.

Besvikelse!

Skriv gärna vad du tycker.

Bilen finns på blocket och garagets hemsida.

http://www.blocket.se/vi/19152430.htm

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

9 108 Inlägg
10 december 2008
Jag åkte ner till Skåne 60mil t&r för att köpa vinterbil för 5k. Men det var en finfin Omega då som var som ägaren sagt.

Åk till Sthlm och köp riktig bil istället smile besiktad till 091125 och verkar faktiskt klockren: http://www.blocket.se/vi/19250636.htm?ca=11_s

Hur som helst leder inte detta någonstans, det finns två sidor av historien som han ovan skriver.

21 Inlägg
10 december 2008
Snacka om riktig bilskojare!!!! Vilken rishög...

Sök