12 december 2008
Trådstartare
Tja!
Har lite funderingar....
Det är som så att för 3månader sedan så var jag och 2 till på ett jobb 40mil bort, jag och en till var anställda och så var chefen med oxå.
Vi bodde på ett hotell de 3nätterna vi var där o jobbade, som chefen bokat.
Både jag o den andra killen blev uppsagda för 2 månader sedan, då chefen ska avregistrera firman då inte firmans ekonomi är den bästa och blivit mindre o mindre jobb..(vet inte om han gjort det än)
Sist jag hörde nåt så hade han skulder på några hundra tusen, så det har nog gått dåligt ett tag....
Häromdagen fick jag ett mail från hotellet vi bodde på.
De hade fortfarande inte fått betalt för de nätterna vi bodde där och de hade bifogat en faktura, de skrev att vi hade checkat in med falskt företagsnamn då det företaget som var på pappret inte fanns och detta är ett brott.
Om de inte har fått pengarna senast på måndag så skulle de polisanmäla oss, en och en pga detta.
När vi checkade in på hotellet så fick vi alla 3 skriva i nåt formulär med våra uppgifter, så de har ju alla uppgifter på oss.
Jag mailade tillbaks till dom och beklagade att de inte fått pengar och att det inte var nåt jag kunde göra nånting åt.
Det var ju chefen som bokade hotellet och även han som ska betala det.
Sen att företagsnamnet inte stämmer vet jag inte riktigt varför han uppgett fel namn, adressen stämmde iaf.
Vet att vi presenterade oss med rätt företagsnamn när vi checkade in på hotellet och även ett par gånger när vi ringde dit under tiden vi jobbade i den staden.
Jag skrev iaf till dom att den enda de kan polisanmäla om de gör det är chefen, då det är han som bokat och han som ska betala.
jag har ju ingen skyldighet att betala hans räkningar.
Gav dom även de rätta namnuppgifterna på företaget
Tog sedan kontakt med chefen och han sa att han genast skulle ringa dom.
Sedan dess har han inte svarat på mail,sms ´, när jag frågat hur det gått.
Jag vet iof inte varför han skulle ringa dom, det han borde gjort på en gång är ju att betala fakturan som skulle varit betald för 2 månader sedan.
Vad tror ni, är detta nåt jag kan bli anmäld för ?
Funderar på om jag ska betala för mitt hotellrum och sedan kräva chefen på pengar, även fast det kanske blir svårt att få pengarna av chefen.
Men jag vill inte ha någon polisanmälan på mig.
Ang fel företagsnamn så är det ju inget som varken jag eller den andra killen visste nåt om, då det är chefen som alltid ordnar med bokningar av hotell och betalar dom.
Alla tips o råd är välkommna.
Mvh Larsson
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01