du ska nog inrikta dej på en linjär i en 940 turbo.
En linjär ger samma tryck oavsett förhållanderna eller hur?
Är inte en progressiv bättre då som ger mer när bilen laddar?
(rätta mig gärna, vill lära mig bättre)
din som är orginal i bilen är 1:1 altså linjär. och ska du byta så rekomenderas oftast att köra på det bilen är inställd på. kör du på en progressiv btr med ett system som e inställt på linjärt är risken stor att de går för fet vid laddtryck. men endel kör med progressiv på 740/940 också och får det fungera.
du ska nog inrikta dej på en linjär i en 940 turbo.
En linjär ger samma tryck oavsett förhållanderna eller hur?
Är inte en progressiv bättre då som ger mer när bilen laddar?
(rätta mig gärna, vill lära mig bättre)
din som är orginal i bilen är 1:1 altså linjär. och ska du byta så rekomenderas oftast att köra på det bilen är inställd på. kör du på en progressiv btr med ett system som e inställt på linjärt är risken stor att de går för fet vid laddtryck. men endel kör med progressiv på 740/940 också och får det fungera.
Men varför skaffas isf progressiva till turbo modeller om nu linjär är bättre?
Riskerar inte bilen att gå fet med en linjär med högt tryck när man har större spridare på lägre varv då?
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
kör på en orginal bränsle regulator från en 940 turbo och så köper du ett kit från alutech.se så at du kan bygga om den till stälbar,, mallapassi lr vad dom nu heter dom andra märken a ebara skit
du bör inte använda så stora spridare till en orginal. den kommer gå på tok för fett. orginalspridarna i en B230FK/FT klarar laddtryck på 1,5bar med en bra inställd BTR.
du bör inte använda så stora spridare till en orginal. den kommer gå på tok för fett. orginalspridarna i en B230FK/FT klarar laddtryck på 1,5bar med en bra inställd BTR.
jo kunde gissa på det
Men frågan är fortfarande, vad för btr fungerar bäst till 940..
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
du bör inte använda så stora spridare till en orginal. den kommer gå på tok för fett. orginalspridarna i en B230FK/FT klarar laddtryck på 1,5bar med en bra inställd BTR.
jo kunde gissa på det
Men frågan är fortfarande, vad för btr fungerar bäst till 940..