3350
Sök

Så Ska Alla Tjuvar Behandlas

Stolsvärmare
77 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
tjena tänkte berätta en liten skön historia här lite snabbt tongue

jo jag har en kompis som bor i stockholm och sen nån kväll här förra veckan medans han låg och kollade på tv hörde han en smäll utifrån så han kollade ner på gatan.
då såg han att det var folk som höll på att bryta sej in i hans bil!
så han drog på skorna och ut fort som fan  ryckte tag i snubben som var och rotade inne i bilen och kastade in honnom i i a-stolpen på bilen med huvudet före.
då drog killen upp en skruvmejsel som han hotade min kompis med sen så löpte han
men kompisen min gavdrog efter och slet tag i honnom samt pressade ner honnom mot backen.
precis då kom en taxibil förbi åkandes som stannade så kompisen min skrek till honnom att ringa snuten som kom och hämtade up killen.
men till huvudsaken. hur skönt skulle det inte vara att få tag i tjuven på bar gärning och ge honnom det som han förtjänar?

Down Under

blacken
17 december 2008
puttep skrev:
tjena tänkte berätta en liten skön historia här lite snabbt tongue

jo jag har en kompis som bor i stockholm och sen nån kväll här förra veckan medans han låg och kollade på tv hörde han en smäll utifrån så han kollade ner på gatan.
då såg han att det var folk som höll på att bryta sej in i hans bil!
så han drog på skorna och ut fort som fan  ryckte tag i snubben som var och rotade inne i bilen och kastade in honnom i i a-stolpen på bilen med huvudet före.
då drog killen upp en skruvmejsel som han hotade min kompis med sen så löpte han
men kompisen min gavdrog efter och slet tag i honnom samt pressade ner honnom mot backen.
precis då kom en taxibil förbi åkandes som stannade så kompisen min skrek till honnom att ringa snuten som kom och hämtade up killen.
men till huvudsaken. hur skönt skulle det inte vara att få tag i tjuven på bar gärning och ge honnom det som han förtjänar?

Jo det skulle vara skönt att göra, men i det fallet så har dom skitstövlarna lagen på sin sida. Man får ju inte ge dom det  som behövs för att stävja dylikt beteende, då blir man ju åtalad för allt möjligt skit och tjuvarna får en glass i truten för att det är synd om dom..

neckwomen_88
17 december 2008
Använd dig av det svenska rättssystemet, annars får du mer skit än tjuven i slutändan...

but hey, that´s just me!
Senast redigerat av neckwomen_88 (17 december 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
17 december 2008
hoppas han inte får en misshandel stämning på sig nu bara..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 982 Inlägg
17 december 2008
du ska ju INTE skriva att ni smällt till honom. detta kan användas MOT er... VERY SMART..

223 Inlägg
17 december 2008
Helt rätt själv hade man ju slagit ihjäl han och begravt honom.. !

Garaget Video Crew
842 Inlägg
17 december 2008
Residence skrev:
du ska ju INTE skriva att ni smällt till honom. detta kan användas MOT er... VERY SMART..

Och du tror att åklagaren kan bevisa att det är nån av dom som har skrivit inlägget ? Bara o säga att det är nån annan smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 december 2008
Kajlie skrev:
Residence skrev:

Och du tror att åklagaren kan bevisa att det är nån av dom som har skrivit inlägget ? Bara o säga att det är nån annan smile

Javisst, jag heter ju t.ex. Mortalis i förnamn, så om ja skriver nåt här e de ju bara o cross referera de mot körkortsregistret, heter inte alla sitt namn på garaget i förnamn? yikes

Tror nog de e rätt svårt å se de där som ett erkännande dessutom, erkännande från vem då tongue
Senast redigerat av Mortalis (17 december 2008)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 december 2008
Inte så bra egentligen, det räcker ju med att man petar på tjuven så får man 40 år för misshandel + att man måste betala tjuven 200 miljoner i skadestånd.. roll

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

16 197 Inlägg
17 december 2008
de e ett konstigt land vi lever i.. ena dan på tv så ser man hur folk vinnar nåt "civilkuragepris" å då säger dom att man ska ingripa å sen när man försöker skydda sin egen egendom så åker "man" själv fast för misshandel.. vart f-n går gränsen för civilkurage  å s.k övervåld??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

blacken
17 december 2008
Mortalis skrev:
Kajlie skrev:
Residence skrev:

Javisst, jag heter ju t.ex. Mortalis i förnamn, så om ja skriver nåt här e de ju bara o cross referera de mot körkortsregistret, heter inte alla sitt namn på garaget i förnamn? yikes

Tror nog de e rätt svårt å se de där som ett erkännande dessutom, erkännande från vem då tongue

Inte alla..big_smile

Prisjägare
238 Inlägg
17 december 2008
Tja, om man berättar det hela med orden på rätt ställe så kan man säkert få det till självförsvar eller nått.

blacken
17 december 2008
evilaudio skrev:
de e ett konstigt land vi lever i.. ena dan på tv så ser man hur folk vinnar nåt "civilkuragepris" å då säger dom att man ska ingripa å sen när man försöker skydda sin egen egendom så åker "man" själv fast för misshandel.. vart f-n går gränsen för civilkurage  å s.k övervåld??

Tja det är Lottolandet, "Plötsligt så händer det" tongue

2 982 Inlägg
17 december 2008
Kajlie skrev:
Residence skrev:

bara o bara..
testa du så får vi se.
g.org admin kommer gärna lämna ut ip numrena om polisen så kräver detta.
fråga du admin om du misstror mig

16 197 Inlägg
17 december 2008
blacken skrev:
evilaudio skrev:

Tja det är Lottolandet, "Plötsligt så händer det" tongue

har själv en polare som ingrep vid en misshandel för nåt år sen å de kan ja lova att han ångrar...

6 mån på kåken fick han för de..

Sleeper
3 084 Inlägg
17 december 2008
evilaudio skrev:

"Det räcker med ett slag sen ska han ligga, inge fjant" som farsan brukar säga då man spelade hockey.
Ett slag kan väl knappast räknas som övervåld?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

16 197 Inlägg
17 december 2008
Sushikocken skrev:
evilaudio skrev:

"Det räcker med ett slag sen ska han ligga, inge fjant" som farsan brukar säga då man spelade hockey.

de e helt upp till dommaren när de åker upp i domstol..  anser dommaren att de fanns ett mildare sätt att "stoppa" personen på så åker man dit på "övervåld"..

"ska man slå nån så gör man de tills personen e helt oskadliggjord"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 december 2008
evilaudio skrev:
Sushikocken skrev:
evilaudio skrev:

de e helt upp till dommaren när de åker upp i domstol..  anser dommaren att de fanns ett mildare sätt att "stoppa" personen på så åker man dit på "övervåld"..

Självklart kan det de.. Ett slag kan räknas som grov misshandel beroende på hur hårt, vart slaget blir placerat och vilken skada det gör.

Man kan DÖDA genom ett enda slag... faktiskt.

Så jaa, det kan bli till övervåld / Grov misshandel / mordförsök / dråp (tror inte det är grovt nog att rubriceras som mord)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
17 december 2008
te_wik skrev:
evilaudio skrev:
Sushikocken skrev:

Självklart kan det de.. Ett slag kan räknas som grov misshandel beroende på hur hårt, vart slaget blir placerat och vilken skada det gör.

Man kan DÖDA genom ett enda slag... faktiskt.

Så jaa, det kan bli till övervåld / Grov misshandel / mordförsök / dråp (tror inte det är grovt nog att rubriceras som mord)

ska man dömmas för mord så måste de finnas GROVA bevisa på att de e planerat.

Mvh Tommy

Garaget Video Crew
842 Inlägg
17 december 2008
Residence skrev:
Kajlie skrev:
Residence skrev:

bara o bara..
testa du så får vi se.
g.org admin kommer gärna lämna ut ip numrena om polisen så kräver detta.
fråga du admin om du misstror mig

Dom lämnar ut ip nummer ja. Men hur ska dom kunna bevisa att det var du som satt vid datorn och skrev det ??? (Om du nu är inblandad i det hela tog det som ett exempel)

Sök