3115
Sök

Volvo S70R . Rimligt pris

1 587 Inlägg
20 december 2008
#121
mojja skrev:
Severin skrev:
mojja skrev:

Jo:) Har du åkt bmw 750 fullmatad någon gång eller en mb s500 fullmatad?
Det som tyskarna erbjuder är lyx det volvo med sina excutive moddeler erbjuder är komfort.

M.v.h mojja

HAHA !! Hur kan du ens jämföra en 7 Serie eller S klass med en volvo.. Volvo bygger inte någon bil i li8knande klass som dessa bilar du nämner... Volvo har aldrig byggt V8 ens förens nu i dom här nyare bilarna .. Och en annan fråga.. Till dig som person, varför tror du en 750 är så billig att köpa nu ?? smile

Andrahands värde min vän:)
Att e30 m3 i bra skick kostar en slant är för att folk är villiga att betala för dom. Och dom bilr även sålda för dessa priser relativt snabbt.

Nej men du har bmw m5 e60 karrosen mb e63 spelar väl i samma storlek då och vad sätter en s80 v8 emot där?
Både vad det gäller prestanda lyx komfort väghållning?

nämn en sak som gör volvos top of the line bil lyxigare än dessa vagnar:)

Vänligen mojja

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile


Egenföretagare
999 Inlägg
20 december 2008
#122
Severin skrev:
Välbyggdhet.. Så du påstår att en 850/S70 är dåligt byggda bilar.. Stötiga är dom inte, tycker inte jag iaf, dom blir stötiga när du kapar fjädrarna på dom ( som de flesta Volvo ägare gör )..
Sen handlar det inte om prestanda, ägande på bilarna, du betalar rätt mkt mer försäkring på en M3 än på en S70R.. Den är mkt billigare i drift än vad en M3 är.. Ja skulle hellre välja Volvo än en M3 för att den är billigare att äga och ändå har en fin prestanda.. smile
Visst bygger tyskarna mycket bättre bilar, men dom är en bra bit dyrare att köpa/äga också wink

Jag skrev bättre känsla före, inte att x70 är dåligt byggda bilar.

Kan säga att jag är uppväxt med Volvo och har åkt 850 i ganska många år, och var en riktig Volvofantast. Sedan råkade jag prova vissa tyska bilar och då blev jag fast cool

Severin skrev:
Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Jag har kört min E38 i ett år nu, tycker den ger otroligt mycket för pengarna tongue. Det är det som är det fina för oss begbilsköpare, man kan tänka på att bilen kostade 700' ny och man själv betalde 70' big_smile.
Betalar 875kr/månad i halvförsäkring med bilen stående på mig, och soppaförbrukningen verkar inte högre än vad många volvoturbo ägare verkar ha.


338 Inlägg
20 december 2008
#123
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...

Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...

En R är alltid en R om jag hade att välja mellan en v70 t5 elr R för samma pengar i samma skick hade jag tagit en R utan att tveka och det skiljer inte så mkt i försäkring mellan en R/t5 elr i reparationer för den delen förstår inte varför man isf tar en t5?


1 587 Inlägg
20 december 2008
#124
weeeman skrev:
Severin skrev:
Välbyggdhet.. Så du påstår att en 850/S70 är dåligt byggda bilar.. Stötiga är dom inte, tycker inte jag iaf, dom blir stötiga när du kapar fjädrarna på dom ( som de flesta Volvo ägare gör )..
Sen handlar det inte om prestanda, ägande på bilarna, du betalar rätt mkt mer försäkring på en M3 än på en S70R.. Den är mkt billigare i drift än vad en M3 är.. Ja skulle hellre välja Volvo än en M3 för att den är billigare att äga och ändå har en fin prestanda.. smile
Visst bygger tyskarna mycket bättre bilar, men dom är en bra bit dyrare att köpa/äga också wink

Jag skrev bättre känsla före, inte att x70 är dåligt byggda bilar.

Kan säga att jag är uppväxt med Volvo och har åkt 850 i ganska många år, och var en riktig Volvofantast. Sedan råkade jag prova vissa tyska bilar och då blev jag fast cool

Severin skrev:
Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Jag har kört min E38 i ett år nu, tycker den ger otroligt mycket för pengarna tongue. Det är det som är det fina för oss begbilsköpare, man kan tänka på att bilen kostade 700' ny och man själv betalde 70' big_smile.
Betalar 875kr/månad i halvförsäkring med bilen stående på mig, och soppaförbrukningen verkar inte högre än vad många volvoturbo ägare verkar ha.

Haha min E38 ligger på 15.5 blandad.. Manuell 4.4 V8 inget Chip o trams på den, helt original.. Drar liiite väl mkt tycker jag men de e värt de ..

Min 854 ligger på 730kr heltförsäkring på farsan tongue och E38an ligger på 7xx kr på pappa halvförsäkring.. De e skillnad asså.. wink


1 587 Inlägg
20 december 2008
#125
Mange_GVe skrev:
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...

Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...

En R är alltid en R om jag hade att välja mellan en v70 t5 elr R för samma pengar i samma skick hade jag tagit en R utan att tveka och det skiljer inte så mkt i försäkring mellan en R/t5 elr i reparationer för den delen förstår inte varför man isf tar en t5?

Lycka till med att hitta en R och en T5 i samma skick för samma pengar wink !


338 Inlägg
20 december 2008
#126
Severin skrev:
Mange_GVe skrev:
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...

Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...

En R är alltid en R om jag hade att välja mellan en v70 t5 elr R för samma pengar i samma skick hade jag tagit en R utan att tveka och det skiljer inte så mkt i försäkring mellan en R/t5 elr i reparationer för den delen förstår inte varför man isf tar en t5?

Lycka till med att hitta en R och en T5 i samma skick för samma pengar wink !

Nee det blir nog svårt tongue en R har betydligt bättre andrahandsvärde än en t5 också eftersom en äkta R alltid är en R! wink


41 Inlägg
20 december 2008
#127
Severin skrev:
mojja skrev:
Severin skrev:
HAHA !! Hur kan du ens jämföra en 7 Serie eller S klass med en volvo.. Volvo bygger inte någon bil i li8knande klass som dessa bilar du nämner... Volvo har aldrig byggt V8 ens förens nu i dom här nyare bilarna .. Och en annan fråga.. Till dig som person, varför tror du en 750 är så billig att köpa nu ?? smile

Andrahands värde min vän:)
Att e30 m3 i bra skick kostar en slant är för att folk är villiga att betala för dom. Och dom bilr även sålda för dessa priser relativt snabbt.

Nej men du har bmw m5 e60 karrosen mb e63 spelar väl i samma storlek då och vad sätter en s80 v8 emot där?
Både vad det gäller prestanda lyx komfort väghållning?

nämn en sak som gör volvos top of the line bil lyxigare än dessa vagnar:)

Vänligen mojja

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja
Senast redigerat av mojja (20 december 2008)

1 587 Inlägg
20 december 2008
#128
mojja skrev:
Severin skrev:
mojja skrev:

Andrahands värde min vän:)
Att e30 m3 i bra skick kostar en slant är för att folk är villiga att betala för dom. Och dom bilr även sålda för dessa priser relativt snabbt.

Nej men du har bmw m5 e60 karrosen mb e63 spelar väl i samma storlek då och vad sätter en s80 v8 emot där?
Både vad det gäller prestanda lyx komfort väghållning?

nämn en sak som gör volvos top of the line bil lyxigare än dessa vagnar:)

Vänligen mojja

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!


Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
#129
mojja skrev:
Severin skrev:
mojja skrev:

Andrahands värde min vän:)
Att e30 m3 i bra skick kostar en slant är för att folk är villiga att betala för dom. Och dom bilr även sålda för dessa priser relativt snabbt.

Nej men du har bmw m5 e60 karrosen mb e63 spelar väl i samma storlek då och vad sätter en s80 v8 emot där?
Både vad det gäller prestanda lyx komfort väghållning?

nämn en sak som gör volvos top of the line bil lyxigare än dessa vagnar:)

Vänligen mojja

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

nja en ny fullutrustad s80 v8 executive kostar ju 758 200 wink

Jonas

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 december 2008
#130
För högt pris.

60K kan vara lite realistiskt.

Det är en gammal bil på 10år.
16000+ Mil på en sådan modell som dessutom är trimmad och körts av en som nyss fått körkort är väldigt avskräckande.

Målgruppen borde vara ungdomar på 18-25år och 100.000:- innebär att de behöver ha jobb...
Den målgruppen på arbetsmarknaden bör känna sig hotade av alla nedgångar och troligen står många med risk att åka först av personalen.

Blir ägaren av med jobb och då tvingas sälja bilen så har han 2 alternativ:
1. Att dumpa priset och gå mycket back på bilen för att få den såld.
2. Som trådskaparen, sitta med bilen fortfarande osåld efter 2 månader med för hög prislapp.

Att folk fortfarande sitter och förvarar priset är ju lustigt. Är det ett rimligt pris så skulle inte denna tråden finnas.

Finns det bara mailkontakt eller har jag missat telefonnummer?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 587 Inlägg
20 december 2008
#131
Martin 9-3 skrev:
För högt pris.

60K kan vara lite realistiskt.

Det är en gammal bil på 10år.
16000+ Mil på en sådan modell som dessutom är trimmad och körts av en som nyss fått körkort är väldigt avskräckande.

Målgruppen borde vara ungdomar på 18-25år och 100.000:- innebär att de behöver ha jobb...
Den målgruppen på arbetsmarknaden bör känna sig hotade av alla nedgångar och troligen står många med risk att åka först av personalen.

Blir ägaren av med jobb och då tvingas sälja bilen så har han 2 alternativ:
1. Att dumpa priset och gå mycket back på bilen för att få den såld.
2. Som trådskaparen, sitta med bilen fortfarande osåld efter 2 månader med för hög prislapp.

Att folk fortfarande sitter och förvarar priset är ju lustigt. Är det ett rimligt pris så skulle inte denna tråden finnas.

Finns det bara mailkontakt eller har jag missat telefonnummer?

Haha om hans bil är värd 60, vad är min värd då ?? big_smile


41 Inlägg
20 december 2008
#132
Severin skrev:
mojja skrev:
Severin skrev:

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!

http://www.blocket.se/vi/18277912.htm?ca=8_s
Fin bil i bra skick och lämnar även 35k i pengar till reparationer och driftkostnader:)

Vart jag vill komma? jadu! Vi diskuterar ju och du tycker en sak o jag en annan du talar dig varm för din och jag min.

Vänligen mojja

1 587 Inlägg
20 december 2008
#133
mojja skrev:
Severin skrev:
mojja skrev:

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!

http://www.blocket.se/vi/18277912.htm?ca=8_s
Fin bil i bra skick och lämnar även 35k i pengar till reparationer och driftkostnader:)

Vart jag vill komma? jadu! Vi diskuterar ju och du tycker en sak o jag en annan du talar dig varm för din och jag min.

Vänligen mojja

25k annars men okej, de verkar vara ett bra klipp faktiskt big_smile !!
Okej, åsikter alltså.. smile


41 Inlägg
20 december 2008
#134
Volvo__Mannen skrev:
mojja skrev:
Severin skrev:

En M5 eller E63 kostar bara 2 gånger så mkt som en S80 V8, och nu ska vi inte snacka om att äga dom, försäkring, reservdelar, service..
Men som man säger, Smakar de så kostar de big_smile !

Ja påstår inte att Volvo är bättre, det är dom inte, jag har själv en E38 740 Manuell låda.. Ingen volvo kan mäta sig ens med en 7 serie, inte nånstans.. Men den är jävligt mycket dyrare att äga en vilken volvo som helst.. När man snackar bilar så ska man inte jämföra kvalité, prestanda, kärkänsla etc bara.. Man ska jämföra priserna också, drift kostanaderna osv.. Du ska mäta vad du får för pengarna.. big_smile

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

nja en ny fullutrustad s80 v8 executive kostar ju 758 200 wink

Ja vilken köper man då hellre?
http://www.blocket.se/vi/18065258.htm?ca=8_s&last=1

Borde bli ett ganska lätt val för dom flesta:)

Vänligen mojja

1 587 Inlägg
20 december 2008
#135
mojja skrev:
Volvo__Mannen skrev:
mojja skrev:

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

nja en ny fullutrustad s80 v8 executive kostar ju 758 200 wink

Ja vilken köper man då hellre?
http://www.blocket.se/vi/18065258.htm?ca=8_s&last=1

Borde bli ett ganska lätt val för dom flesta:)

Vänligen mojja

Haha M5 helt klart.. Ja hade för mig att dom kostade över 1 mille yikes


41 Inlägg
20 december 2008
#136
Severin skrev:
mojja skrev:
Severin skrev:

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!

http://www.blocket.se/vi/18277912.htm?ca=8_s
Fin bil i bra skick och lämnar även 35k i pengar till reparationer och driftkostnader:)

Vart jag vill komma? jadu! Vi diskuterar ju och du tycker en sak o jag en annan du talar dig varm för din och jag min.

Vänligen mojja

25k annars men okej, de verkar vara ett bra klipp faktiskt big_smile !!
Okej, åsikter alltså.. smile

http://www.blocket.se/vi/18709856.htm?ca=8_s&last=1
I min mattebok står det att 105-75 blir 30:)

Ja det e ju precis vad forum går ut på att förmedla sina åsikter i ämnen mann tycker är intressanta:)

vänligen mojja

2 638 Inlägg
20 december 2008
#137
mojja skrev:
Severin skrev:
mojja skrev:

Vem har sagt att lyx ska vara billigt? Trodde alltid LYX var få förunnat därav ordet LYX.
En s80 v8 kan ju vem som helst med ett fast jobb plocka ut ny. Det e ju en sketen s80 med en v8 motor i lixom.

http://www.blocket.se/vi/19433752.htm?ca=8_s

Vänligen mojja

Vänligen mojja

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!

http://www.blocket.se/vi/18277912.htm?ca=8_s
Fin bil i bra skick och lämnar även 35k i pengar till reparationer och driftkostnader:)

Vart jag vill komma? jadu! Vi diskuterar ju och du tycker en sak o jag en annan du talar dig varm för din och jag min.

Vänligen mojja

Och du snackar om överpris på hans s70r hmm

Vad är då 75000kr för en 14 år gammal bmw med 14000 mil på mätaren? Må va hänt att det är en m3:a men skulle aldrig lägga så mycket pengar på en gammal bil. Ska man lägga mycket pengar på en gammal bil ska det ju vara något speciellt med den, därav är s70r ett bra exempel, för de växer ju inte på träd direkt.

Sen folk som lägger ut länkar på andra bilar de skulle ha köpt för 100000kr, vad är det för trams? Han vill veta vad hans s70r är värd, och inte vad ni tycker om volvo och varför man ska köpa nått annat.

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 december 2008
#138
Severin skrev:
Martin 9-3 skrev:
För högt pris.

60K kan vara lite realistiskt.

Det är en gammal bil på 10år.
16000+ Mil på en sådan modell som dessutom är trimmad och körts av en som nyss fått körkort är väldigt avskräckande.

Målgruppen borde vara ungdomar på 18-25år och 100.000:- innebär att de behöver ha jobb...
Den målgruppen på arbetsmarknaden bör känna sig hotade av alla nedgångar och troligen står många med risk att åka först av personalen.

Blir ägaren av med jobb och då tvingas sälja bilen så har han 2 alternativ:
1. Att dumpa priset och gå mycket back på bilen för att få den såld.
2. Som trådskaparen, sitta med bilen fortfarande osåld efter 2 månader med för hög prislapp.

Att folk fortfarande sitter och förvarar priset är ju lustigt. Är det ett rimligt pris så skulle inte denna tråden finnas.

Finns det bara mailkontakt eller har jag missat telefonnummer?

Haha om hans bil är värd 60, vad är min värd då ?? big_smile

Ska han få den lättsåld så 60... går nog få 70 till våren.

Humm. 2år äldre än trådskaparens. Gått lika långt. Obes och avställd och säljes pga du blivit fråntagen körkortet... 35-40 papp

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 587 Inlägg
20 december 2008
#139
Martin 9-3 skrev:
Severin skrev:
Martin 9-3 skrev:
För högt pris.

60K kan vara lite realistiskt.

Det är en gammal bil på 10år.
16000+ Mil på en sådan modell som dessutom är trimmad och körts av en som nyss fått körkort är väldigt avskräckande.

Målgruppen borde vara ungdomar på 18-25år och 100.000:- innebär att de behöver ha jobb...
Den målgruppen på arbetsmarknaden bör känna sig hotade av alla nedgångar och troligen står många med risk att åka först av personalen.

Blir ägaren av med jobb och då tvingas sälja bilen så har han 2 alternativ:
1. Att dumpa priset och gå mycket back på bilen för att få den såld.
2. Som trådskaparen, sitta med bilen fortfarande osåld efter 2 månader med för hög prislapp.

Att folk fortfarande sitter och förvarar priset är ju lustigt. Är det ett rimligt pris så skulle inte denna tråden finnas.

Finns det bara mailkontakt eller har jag missat telefonnummer?

Haha om hans bil är värd 60, vad är min värd då ?? big_smile

Ska han få den lättsåld så 60... går nog få 70 till våren.

Humm. 2år äldre än trådskaparens. Gått lika långt. Obes och avställd och säljes pga du blivit fråntagen körkortet... 35-40 papp

haha big_smile !! Ska genast sänka priset till 30k wink Eftersom du är så himla smart o räknade ut värdet på den åt mig wink


Reservdansk
6 271 Inlägg
20 december 2008
#140
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...

Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...

Det är liknande motorer i de tidiga R-bilarna, typ -95 till -99.

Sen började det ändras, R-motorerna fick större motorvolym, annan insprutning, största turbon i serien, 19T, helt ny automatlåda, fyrhjulsdrift.

Och -04, var det en jäkla skillnad på T5-motorerna och R-motorerna.

De passar bl.a. inte rakt av i varandras motorrum, då R-motorn har helt andra fästen, o dyl.
2,5liters maskiner, långt större turbo än T5orna, fyrhjulsdrift där med, M66-låda som vanliga T5or inte har, Brembo-bromsar med 330mm skivor runtom o.s.v.

Dessutom, som du skriver "Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem" är ju ganska patetiskt - varför R-stylar varenda tok sin T5a då, R-front, R-bromsar, R-turbo, R-spridare, o.s.v?

Dessutom är T5orna i varje motsvarande serie svagare än samtida R-modeller, så logiskt drar ju R-bilarna T5orna vid samma trimningsgrad?

By the way, den här tråden har spårat ur ett antal gånger....

Trådskaparen begär i dagsläget 105 000kr för sin S70R. Om det är en italienimport, vilket jag inte vet, är den mer svårsåld.
Men priset är inte alldeles fel. Det enda jag tänker på är att om S60R/V70R -04 går ner mer i pris, lägger man nästan till de pengarna som krävs för att köpa en sådan, istället för en S70R.

Men fortfarande, S70R är en bil som tillverkats i hela 533exemplar, och bara Vägverket vet hur många som finns i Sverige, men det är jävligt sällan man ser en S70R som är ute och kör, jämfört med 850R t.ex.
Därför kan säljaren begära ett högre pris, för en bil som är gjord i en mindre produktionsserie, är min anledning.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök