Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??
å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...
Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...
Det är liknande motorer i de tidiga R-bilarna, typ -95 till -99.
Sen började det ändras, R-motorerna fick större motorvolym, annan insprutning, största turbon i serien, 19T, helt ny automatlåda, fyrhjulsdrift.
Och -04, var det en jäkla skillnad på T5-motorerna och R-motorerna.
De passar bl.a. inte rakt av i varandras motorrum, då R-motorn har helt andra fästen, o dyl.
2,5liters maskiner, långt större turbo än T5orna, fyrhjulsdrift där med, M66-låda som vanliga T5or inte har, Brembo-bromsar med 330mm skivor runtom o.s.v.
Dessutom, som du skriver "
Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem" är ju ganska patetiskt - varför R-stylar varenda tok sin T5a då, R-front, R-bromsar, R-turbo, R-spridare, o.s.v?
Dessutom är T5orna i varje motsvarande serie svagare än samtida R-modeller, så logiskt drar ju R-bilarna T5orna vid samma trimningsgrad?
By the way, den här tråden har spårat ur ett antal gånger....
Trådskaparen begär i dagsläget 105 000kr för sin S70R. Om det är en italienimport, vilket jag inte vet, är den mer svårsåld.
Men priset är inte alldeles fel. Det enda jag tänker på är att om S60R/V70R -04 går ner mer i pris, lägger man nästan till de pengarna som krävs för att köpa en sådan, istället för en S70R.
Men fortfarande, S70R är en bil som tillverkats i hela 533exemplar, och bara Vägverket vet hur många som finns i Sverige, men det är jävligt sällan man ser en S70R som är ute och kör, jämfört med 850R t.ex.
Därför kan säljaren begära ett högre pris, för en bil som är gjord i en mindre produktionsserie, är min anledning.