Början på en c20let maskin, jag som hade tänkt vara duktig och sluppit köpa ARP-bult men missat uddadimensionen på vevstaks- och svänghjulsbultarna, dom borde komma i början av nästa vecka. Blev vanliga 12.9 till ramlagren.
9-3 viggen kopplingen har kommit, liksom en 900/9-3 slavcylinder. Återstår att se om man får ihop det fullt fungerande.. Är det någon som vet nånting om hydraulisk konvertering på F28 så tar jag emot alla tips med öppna armar!
"The styling and the howl from its V6 engine! In a tunnel at 4000 rpm, it was more sonorous than any music, it was like having your soul licked by angels ! "
/ Jeremy Clarkson about his Alfa Romeo GTV6.
Killen på filmen kan ju glömma sin hollywood-karriär iaf!
Legat lite på latsidan med uppdateringar på sistone, mest för att det samlats lite på hög och att jag dragit mig för att skriva nåt.. Corsan står dock garagerad på pallbockar igen, den här gången tills den kan backa ut för egen maskin
Och innan det är möjligt behövs det göras bromsledningar, soppasystem osv.
Fick dock plana av cylindrarna lite för att inte slangnipplarna skulle bottna
Alltså sitter alla bromsar på plats och systemet är fyllt med ate super blue racing.
Även soppasystemet är klart, förutom påfyllningsslangen då :thumbdown:
I natt har det fyllts vätskor i transmission, servo osv samt kollat över den en vända så allt är draget och så. Även gjort iordning drivaxlar fram och monterat.
Inte så svårt att hålla igång när det aldrig blir mörkare än såhär!