3444
Sök

Opel Kadett C 1.2 S - GSI Konvertering, Motor, Komplett Elsystem, Digitdash + Motorhuv betällt :)

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
#21
eller en 351 clevland och en 700 låda och en fords 9 tums bakexel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 november 2009
#22
ironhead skrev:
eller en 351 clevland och en 700 låda och en fords 9 tums bakexel

Blir kanske inte riktigt bolt on med en gm låda på en ford motor tongue


volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
#23
krille_hlm skrev:
ironhead skrev:
eller en 351 clevland och en 700 låda och en fords 9 tums bakexel

Blir kanske inte riktigt bolt on med en gm låda på en ford motor tongue

allt går bara man ger sig fan på det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#24
Henka_ skrev:
inte illa med 4.5 ventiler per cyninder. som tidigare sa.. varför förstöra en bil med vass motor med massa ljudgrejer. nää trimma den istället.

men detta ska vara en alroundbil, och det tunga ljudbygget ska gå att lyfta ur vid tävlingar (race) wink

Evolution_6SiC6 skrev:
Såg ju riktigt fräsch ut på bilerna i alla fall wink
Trist med fronten där !

jodå lite trist är det allt, alla sakerna ligger på magasinet i verkstaden men fy, för mycket jobb går pt och man har alldrig tid att jobba på sina egna fordon sad


Cassius skrev:
Om den har 65hk så är de en "äkta" SR, dvs dubbla knasare, tycker inte de ser ut så wink 1.2S hade 58hk, 1.2N (std) hade 52 eller 54, båda dom 2 hade samma 35pdsi solex gasare, bara kammarna som skiljer lite! Hemskt underhållande motorer faktiskt! Jag körde lite konbana med en Kadett D 1.2S förra sommaren, helt std bil med gamla gamla sommardäck som skrek hela tiden! Men motorn bara vrålade wink
Lycka till med bygget, 2.2an kan nog vara en bra grund! Speciellt om de är en Z22SE, men dom har jag
för mig var på 150hk, inte 110!

haha jodå dem e riktigt roliga att köra, verkligen big_smile, man tackat så mycket!


te_wik skrev:
haha "bänkad till 64.9 hk" , lät roligt smile
Mvh Tommy

thats right, haha så sa förra ägarn, han gjorde det nog mer bara för att djävlas tongue haha jag undrar vad topfarten var ??

Rquired skrev:
Tufft projekt, kul att se en sådan bil i så fint skick. Tråkigt att den åkt på en bula i fronten dock. Tycker ni gör rätt med ljudbygget, gör ni inget extremt är den lilla vikten extra inget att tjafsa om. Men tips på motor, såg att du själv nämde Bmw. En M20-spis hade inte varit helt fel, ljudet från en sexa i
den här hade varit skittufft! big_smile

jo med nya delar har jag redan hemma tongue, eller hur vi vill inte bara race med bilen, man vill ju ha kul med, lyssna på musik o chilla på stränderna mm smile, hmm finns det plats för en m20-spis då ???

Cassius skrev:
Problemet med en sexa är utrymmet... Man mer eller mindre MÅSTE flytta värmepaketet åt sidan och kapa upp ordentligt. Flyttar man värmepaketet finns de dock gott om plats!
ahaaa menar du kylare och hela köret ???

Vad ligger budgeten på för en motor? De finns tonvis med balla motorer! K20A kanske från en CTR? 200hk N/A och 8000rpm helt std wink

okej K20A motor ör det en volvomotor ??


camaro67 skrev:
Ska man prata 6:a så är det ju omega 3000 maskin du ska åka med. Annars så är det vettigaste en calibra turbo alternativt en vanlig 2liters 16v och överladda. Har du fälgar eller ska du skaffa? Mitt tips är breddade kryssekerfälgar big_smile

detta har jag precis fått så mycket förslag om, antinten en 3000 motore eller från en calibra turbo, har du bild på krysskerfälar ???


zijaa skrev:
Ja håller med camaro67.. Ska du ha en sexa så ska det bli en från opel omega 3000. Dom är riktigt fräscha och trimvänliga. Eller en saab 9000 motor med turbo, som också är trimvänlig.

okej låter bra det, vad jag vet så går dem hur bra redan orginal (omega 3000), finns enn kille som burnar riktigt bra med org motor hör på gorg big_smile

syabo skrev:
släng i en volvo 5a:D

vilken volvo 5:a då då???

ironhead skrev:
krille_hlm skrev:
ironhead skrev:
eller en 351 clevland och en 700 låda och en fords 9 tums bakexel

Blir kanske inte riktigt bolt on med en gm låda på en ford motor tongue

allt går bara man ger sig fan på det

precis vad jag ville säga tongue


jo då men något lättare förslag hade ju inte heller skadat tongue
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (16 november 2009)


volvoraggare
4 776 Inlägg
16 november 2009
#25
en 230ft kanske

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 278 Inlägg
16 november 2009
#26
850ins t5a:) går gött som fan! polaren hade de i sin 140:D

Street Knight

5 111 Inlägg
16 november 2009
#27
Allt beror ju på...
Vad ska bilen användas till? Varför ska den gå fort? Dragracing, bana, drifting, bara bus? Billigt, dyrt? Ska den besiktigas för vägen? Mycket eller lite jobb? Rädd för att kapa sönder halva bilen eller inga problem att offra torpeden för en V12? Osv, osv, osv?


VD Hammar
613 Inlägg
16 november 2009
#28
K20 ne det är en honda maskin.
jag tycker att du ska sattsa på opel motor typ
c20xe 2,0l 16v (GSI) 150hk
c20let 2,0l 16v turbo 204hk
c24ne 2,4l 8v 125hk
Senast redigerat av opela (16 november 2009)

MVH Johan

196 Inlägg
22 januari 2010
#29
Händer inte mycket här smile få se nån update nu då

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

498 Inlägg
5 februari 2010
#30
Hur går det med detta projekt?


326 Inlägg
9 maj 2010
#31
säger som föregående "talare" hur går det här?smile

907 Inlägg
9 maj 2010
#32
tog orken slut? eller lägger ni allt jobb på sharanen nu?


738 Inlägg
16 november 2010
#33
Lever passaten?


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#34
ironhead skrev:
en 230ft kanske

vi har hittat en motor nu smile, även lack är beställd smile, skriver mer på mitt egna inlägg efter detta

syabo skrev:
850ins t5a:) går gött som fan! polaren hade de i sin 140:D

jo fast svårt och hitta en i bra skicka smile, vi vill helst ha ett helt motorsystem, dvs motor + hela Elkablage med databoxar mm smile

Volvo544special65 skrev:
Allt beror ju på...
Vad ska bilen användas till? Varför ska den gå fort? Dragracing, bana, drifting, bara bus? Billigt, dyrt? Ska den besiktigas för vägen? Mycket eller lite jobb? Rädd för att kapa sönder halva bilen eller inga problem att offra torpeden för en V12? Osv, osv, osv?

Mestadels busbil smile, men kan styra över och bli något helt anorlunda big_smile kanske tom banbil, men utseendet ska bli så orginellt som möjligt smile


opela skrev:
K20 ne det är en honda maskin.
jag tycker att du ska sattsa på opel motor typ
c20xe 2,0l 16v (GSI) 150hk
c20let 2,0l 16v turbo 204hk
c24ne 2,4l 8v 125hk

vi har hittat en motor, du var på helt rätta vägar mannen smile

pzykko skrev:
Händer inte mycket här smile få se nån update nu då

nu ska det bli på uppdates smile

jewe skrev:
Hur går det med detta projekt?

det går bra, vi har hämtat bilen från förådet och vi har börjat planera lacken, och eventuellt inredningen mm smile

OpelAstraPower skrev:
säger som föregående "talare" hur går det här?smile

som jag skrev precis ovan...

primeramannen skrev:
tog orken slut? eller lägger ni allt jobb på sharanen nu?

ne då vi ville fixa sharanen först...sen är det ju mycket jobb i verkstan så man hinner inte göra sitt sad, får nog bli att man slutar jobba på helgerna och ger tid åt sig själv vilket man har sagt i dem närmaste 20åren, men men det är tur att vi klarar oss superbra som företag smile!

Stofer skrev:
Lever passaten?

haha rolig historia, eller ahh rolig o rolig sad, farsan krashade den rätt regält, och skroten gjorde en lång rektangel utav den sad


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#35
Dags för lite uppdate ! 2010-12-09

Äntligen så kommer projektet börja igen smile, vilket kommer att bli underhållande inte sant grabbar ???
Just nu har vi bollat med massa ideér och palner till bilen vilket är bra smile, nu när vi vet vad vi ska göra så gör det ju lättare för oss att börja smile, vi har även beställt hem lite saker från hemlandet smile
Dessa saker är :
-En GSI motor på 171hk, komplett met databox och elsystem.
-En motorhuv

-Saker som ska beställas: Golf2 Röktonade Klarglas Angeleyes
-Sportgrill blir nog en från manta om den har bra passform.

-Sen så ska även moorfälgarna som vi hade till passaten komma till använda igen smile. dem ska även lackas om.

Jag lägger till ifall det är något mer smile


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#36
Rquired skrev:
Tufft projekt, kul att se en sådan bil i så fint skick. Tråkigt att den åkt på en bula i fronten dock. Tycker ni gör rätt med ljudbygget, gör ni inget extremt är den lilla vikten extra inget att tjafsa om. Men tips på motor, såg att du själv nämde Bmw. En M20-spis hade inte varit helt fel, ljudet från en sexa i den här hade varit skittufft! big_smile

Takar, tackar smile, javisst, det är tur att den inte har någon rost alls smile!, det är ingen fara, vi har spoilrar till många veteran opels uppe på lagret smile, huven kommer med motorn kanske en grill, vi ska slänga orginallyktorna och sätta dit golf2 lampor med bixenon smile, ljudbygget ska vara ett lätt bygge, dvs vi kommer att tänka på vikten...om man bara hittade smile, men en GSI på 171 hp smile kommer innom kort smile, både stark  sugmotor och tål stryk smile, med ett fint avgassystem så kommer den låta fint smile


Cassius skrev:
Problemet med en sexa är utrymmet... Man mer eller mindre MÅSTE flytta värmepaketet åt sidan och kapa upp ordentligt. Flyttar man värmepaketet finns de dock gott om plats!

Vad ligger budgeten på för en motor? De finns tonvis med balla motorer! K20A kanske från en CTR? 200hk N/A och 8000rpm helt std wink

för 300euro hittade vi ett helt komplett elsystem+ motor i hemlandet smile, varför inte, och vet du vad, vi får med en digitdash big_smile

camaro67 skrev:
Ska man prata 6:a så är det ju omega 3000 maskin du ska åka med. Annars så är det vettigaste en calibra turbo alternativt en vanlig 2liters 16v och överladda. Har du fälgar eller ska du skaffa? Mitt tips är breddade kryssekerfälgar big_smile

vi letade efter omega 3000motorer som as, fan att inga hade yikes, calibra motorn är stark men väger en del vilket inte lämpar sig i våra förhållanden


zijaa skrev:
Ja håller med camaro67.. Ska du ha en sexa så ska det bli en från opel omega 3000. Dom är riktigt fräscha och trimvänliga. Eller en saab 9000 motor med turbo, som också är trimvänlig.

en 3000 hade alldrig suttit fel smile, var nära på att köpa en comodoremotor men ägaren ville inte sälja i sista sekund :@
Saab är trimvänliga men också rasvänliga !

syabo skrev:
släng i en volvo 5a:D

en t5:a från 2004uppåt med R-tronic trimchippet, mappning och finjusteringar kan få  upp emot 320 hp på orginalen, dock kommer orgturbon att ryka, men det gör den inte direkt men den kommer att gå snabbare, men det fattar man nog om man trimmar den.


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#37
Dessa framlapor ska dit smile, kan dock inte välja vilka vi ska ha smile, Det bli BI-Xenon ofc !!!!!!!!!!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/SWV04RBC.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/SWV04KBC.jpg

Vilken Opel-Sportgrill(enblemfritt) tror ni kan funka med dessa ????


326 Inlägg
10 december 2010
#38
Såg klart bättre ut de som var heltonade smile

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#40
Januari 21 2011, 04:10

Som ni kanske inte vet så kunde vi inte hämta gsi motorn från hemlandet eftersom våran tull inte tillät det fastän vi erbjöd dem pengar i bakfickan -.-  (dem kör på sina egna regler), men dock så hittade vi en annan mot uddevalla smile, och vi ska hämta den idag på eftermiddagen runt 17:00 tiden smile, ska bli riktigt kul smile,när den fasen är klar så kommer den gammla motorn och det gammla elsystemet varsamt bort för säljning smile, då får vi nog ta i lackarbetet! nåja vad sägs ???

Och juste motortypen är en: C20xe

Sedan är man ju lite sugen på OPC:s setup smile
-Enem Z27 kammar
-EDS chip
-SFI-ersättare
-Portat extraktorgrenrör
-KN luftfilter

men vi får se, det får nog bli när allt är i sin ordning... Ha det bra sålänge!
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (21 januari 2011)



Sök