Rquired skrev:
Tufft projekt, kul att se en sådan bil i så fint skick. Tråkigt att den åkt på en bula i fronten dock. Tycker ni gör rätt med ljudbygget, gör ni inget extremt är den lilla vikten extra inget att tjafsa om. Men tips på motor, såg att du själv nämde Bmw. En M20-spis hade inte varit helt fel, ljudet från en sexa i den här hade varit skittufft!
Takar, tackar
, javisst, det är tur att den inte har någon rost alls
!, det är ingen fara, vi har spoilrar till många veteran opels uppe på lagret
, huven kommer med motorn kanske en grill, vi ska slänga orginallyktorna och sätta dit golf2 lampor med bixenon
, ljudbygget ska vara ett lätt bygge, dvs vi kommer att tänka på vikten...om man bara hittade
, men en GSI på 171 hp
kommer innom kort
, både stark sugmotor och tål stryk
, med ett fint avgassystem så kommer den låta fint
Cassius skrev:
Problemet med en sexa är utrymmet... Man mer eller mindre MÅSTE flytta värmepaketet åt sidan och kapa upp ordentligt. Flyttar man värmepaketet finns de dock gott om plats!
Vad ligger budgeten på för en motor? De finns tonvis med balla motorer! K20A kanske från en CTR? 200hk N/A och 8000rpm helt std
för 300euro hittade vi ett helt komplett elsystem+ motor i hemlandet
, varför inte, och vet du vad, vi får med en digitdash
camaro67 skrev:
Ska man prata 6:a så är det ju omega 3000 maskin du ska åka med. Annars så är det vettigaste en calibra turbo alternativt en vanlig 2liters 16v och överladda. Har du fälgar eller ska du skaffa? Mitt tips är breddade kryssekerfälgar
vi letade efter omega 3000motorer som as, fan att inga hade
, calibra motorn är stark men väger en del vilket inte lämpar sig i våra förhållanden
zijaa skrev:
Ja håller med camaro67.. Ska du ha en sexa så ska det bli en från opel omega 3000. Dom är riktigt fräscha och trimvänliga. Eller en saab 9000 motor med turbo, som också är trimvänlig.
en 3000 hade alldrig suttit fel
, var nära på att köpa en comodoremotor men ägaren ville inte sälja i sista sekund :@
Saab är trimvänliga men också rasvänliga !
syabo skrev:
släng i en volvo 5a:D
en t5:a från 2004uppåt med R-tronic trimchippet, mappning och finjusteringar kan få upp emot 320 hp på orginalen, dock kommer orgturbon att ryka, men det gör den inte direkt men den kommer att gå snabbare, men det fattar man nog om man trimmar den.