3401
Sök

945 motorn dör

11 Inlägg
9 mars 2006
Trådstartare
#1
Hej alla skulle behöva lite hjälp, Har en 945 lätt trycksturbo 2,3l 95:års
nu till mitt problem motorn dör när jag har gasat upp varven o sedan låter den falla oftast räddar den sig själv presis innan den dör men ibland så tvär dör den.
har bytt flödesgivare, spjäll lägesgivare, & tomgångsmotor, tänstift, lambdasond.
snälla är dett nån som har nån ide!!! svara gärna.

MG ZR 160
132 Inlägg
9 mars 2006
#2
Har du kollat vakumslangar?

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494

10 287 Inlägg
9 mars 2006
#4
Är spjället korrekt justerat?
Klämmer du åt slangen till tomgångsmotorn så skall motorn gå ner till 500 rpm och nästan dö.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Direktör
305 Inlägg
9 mars 2006
#5
Annars kan dumpventilen ställa till det om det tjålar, då släpper den inte ut laddtrycket tillräckligt snabbt och kväver motorn, jag hadde det bekymret på min förut.....

Speed limit are only for pussy

10 287 Inlägg
10 mars 2006
#6
Han har knappast laddtryck när han tomgasar.

/Göran

Nallen_sthlm skrev:
Annars kan dumpventilen ställa till det om det tjålar, då släpper den inte ut laddtrycket tillräckligt snabbt och kväver motorn, jag hadde det bekymret på min förut.....

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

11 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
#7
Hej tack för alla svar, jag har kollat alla vakumslangar plus prövat med startgas men blir inge bättre.
ja spjället är korrekt justerat efter handboken.

(men det är skit bra fler såna där tips)

694 Inlägg
Diesel Doris
3 Inlägg
10 mars 2006
#9
prova å rensa katten

Go for It...

11 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
#10
prövade & höja tomgången med 100 i varv men det slutade med att tomgången ökade själv sedan
upp till 3500 rpm ungefär inte alls så kul.
kan det bero på katten att den dör???

(tack så mycket för alla svar)

Direktör
305 Inlägg
10 mars 2006
#11
Har du tittat dumpen än ????? Om det är stor fel på den så låter den som att den nyser ut laddtrycket, men kan även vara trasig endå

Speed limit are only for pussy

11 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
#12
dumpventilen är det orginal???
har ju en lätt trycksturbo!!!
kan kolla upp det.

tack så mycket för all hjälp!!!

Direktör
305 Inlägg
11 mars 2006
#13
Vet inte, alla 945 har inte dump ventil......men värt att kika upp

Speed limit are only for pussy

10 287 Inlägg
11 mars 2006
#14
Det finns inget sätt att höja tomgången på LH2.4.....

/Göran

okkar skrev:
Höj tongången lite bara?testa

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

VOLVONETICS en för alla, alla för en
34 Inlägg
11 mars 2006
#15
Har Du Kollat Självdiagnos Systemet Om Det Läger Någon Fel Kod? Eller Har Du Haft Av Någon Batteri Pol För Då Nollar Den Systemet Ju? Svårt Detta Eftersom Du Har Bytt Allt Som Verkar Kunna Vara Felet.. Hoppas Att Det Löser Sig // Mvh Peter

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'

11 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
#16
yepp har nollat systemet varje gång efter jag bytt nått men blir inge bätere

11 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
#17
snälla är det ingen som har nå fler ide´r

694 Inlägg
16 mars 2006
#18
Volvo måste ju kunna fixa det.. ffs sätt upp ett ultimatum fixa bilen eller inga pengar..


10 287 Inlägg
17 mars 2006
#19
Kollat med annan AMM?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Saab 9-3 Turbo - Nordic Steg 3
6 Inlägg
5 april 2006
#20
När min krånglade så fick jag byta turboslangen, sen gick den som en pärla igen smile

"Jag lever mitt liv 402 meter åt gången..."


Sök