påsen skrev:
Mappning kan man göra hos t.ex. maxxtuning för ca. 6000kr
/Påsen
Eftermarknadsprut:
För de 6000kr så får du dina 350hk, MEN bilen kommer inte starta på morgonen dagen efter, den kommer inte ha någon vettig tomgång och du kommeri nte kjomma genom besiktningen, 100%
Du
måste själv lära dig mappa sprutet, kunna justera tomgång, bränsle samt choke och kallstart. annars är du rökt.
De bilar jag mappar brukar jag lägga ett par timmar extra på tomgång kallastart, laddtryckstyrning mm just för att det känns taskigt att släppa iväg en bil som inte kommer starta agen efter när man fått 5000pix i handen... men det är ju bara jag det...
Originalsprut:
Har sina begränsningar, men för moderata effekter så är det faktiskt mycket smidigt. Man har altl detdär lullullet gratis. När jag mappar ett originalsprut så rör jag inte tomgången alls, utan man förlänger bara mappen där volvo slutade. Självfallet får man ändra spridarkonstanten men i det stora så rör man inget.
Bilen kommer klara besiktningen, den kommer slå på fläktar när det behövs och AC:n kommer fortsätta fungera.
____________________________________________________
Känner man sig påläst på motorer och kan mappa själv alternativt känner att man kan och vill lära sig så är ett nytt EMS på rätt plats.
Jag har kört ungefär 2000mil med min bil och sitter fortfarande med laptopen i knät för det mesta och finlirar